Permalänk
Medlem

Fractal Meshify C Black knight.

Det har hänt en del sen mitt förra projekt som det finns ett galleri för, den nyfikne.
Planerna blev inte som det var tänkt ifrån början.
Det blev något så mycket bättre än jag trott men det tog sin tid på grund av det kända kretsbristen.
Jag fick hem mitt kort för snart en månad sedan så nu har jag kunnat slutföra detta projekt som kändes som ett livslångt projekt.

Detta är historian om Black Knight:

Det började med jag var sugen på ett mindre chassi utan att byta ATX moderkort och fortsätta på det svarta då färgen svart är min favoritfärg.

Eftersom jag var riktigt nöjd över min gamla R5a så fortsatte jag på Fractal och kom över ett gammalt klipp där Jonas gjorde ett review på ett Meshify C:
Det fick det bli ett svart sådant.

Vilken stor skillnad på storleken & inte så mycket större än Define Mini C där Matx/mitx moderkort passar.

Jag började modda när jag väl fick hem chassit.

Jag ville ha 3 fläktar där fram och ett litet hål för Pcie kablarna utan att ta bort den lösbara shroud luckan.
Under denna tid köpte jag även ett svart Asus Nätverkskort där jag gjorde en liten ändring på slotet. Det lackades svart.
Samt så byttes alla gamla fläktar från Silent wing 2 till Noctua chromax PWM fläktar, ångrar idag att man inte köpte det i början så det inte blev en förlustaffär men vad gör man inte för sin vision när det ändras helt.

Jag hade kvar resterande Lian li & Phanteks RGB kablar ifrån gamla burken tills 3080n äntligen kom hem.
Då blev det ett par svarta Cablemod ifrån Amazon.
Jag köpte ledstrip i vit belysning för att på något sett göra så man kan få se in i burken när det är släkt i rummet utan att det påminner om diskobelysning ifrån lågstadiet.

Här kommer specifikation:
Chassi: Meshify C modad shroud.
Fläktar: 7st Black Noctua fans & Noctua NF-A40x25
Grafikkort: ASUS 3080 TUF OC V2.
Cpu & Cpu kylare: 3600X x Noctua NF-F12 Chromax Black
Nätverkskort: ASUS PCE-AX58BT Modad slot.
Ramminnen: 3200Mhz 32GB HyperX
Nätagg: Corsair 750W TX & Cablemod i svart.
Operativsystem: W10
Hårddiskar: 970EVO+ & 3xSSD Kingston

Besök galleriet här