Är det verkligen billigare på black friday?

Permalänk
Medlem

Är det verkligen billigare på black friday?

Letar efter en 65 tummare till vardagsrummet och verkar verkligen vara kruttorrt med utbudet idag till schyssta priser

Har hittat en XH95 för ca 12000 och en Q82(2019) för 8000 till utförsäljning i vissa enstaka elgigantenbutiker. Problemet är att det är 10 mil bort en-väg och 65 tummare får man inte ens plats i bilen med

Ni som scoutat efter skärmar en längre tid, kan man hitta sådana priser på aktuella modeller under BF?

För mig är det skitsamma hur gammal modellen är men det ska va bra bild för pengarna

Permalänk

Du kan kolla pristrender på prisjakt.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av morlin:

Problemet är att det är 10 mil bort en-väg och 65 tummare får man inte ens plats i bilen med

Rättelse: det går utmärkt med en Volvo V70, tex. Det var så jag fick hem min 65" OLED på mellandagsrean 2019.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Samsung Sverige

I kort, japp det finns traditionellt en del produkter som är billigare.

Iår kan dock bli annorlunda då varuhandeln har sålt såpass bra så chansen är inte lika stor att det finns överskott på produkter som normalt säljs under Black Friday.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Kanske^tm

Jag köpte en LG B9 för vad som då var lägsta priset nånsin på BF (black week snarare) för två år sen.
Att den var transportskadad när jag fick den så den blev utbytt till C9 gjorde att det blev ännu bättre fynd

Men det gäller att ligga och bevaka priser noga hela veckan.
XH95 är ju en 2020 modell så troligen ingen större prissänkning. Men går ju alltid att ha tur.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shudnawz:

Rättelse: det går utmärkt med en Volvo V70, tex. Det var så jag fick hem min 65" OLED på mellandagsrean 2019.

Alla har inte en sådan dära volvo vesutti.

Jag har själv gjort missen att åka med en golf och försöka hämta en 65tumsTV. Fick gå tillbaka i butiken med TVn efter att ha försökt få in den i bilen och fixa köpet på annat sätt ;).

On topic då:
Ja ibland kan det vara billigare. Det är emellertid ganska svårt att i förväg välja en pryl och utifrån det göra ett bra klipp. Men det krävs nästan att man har stenkoll på prisläget på marknaden för att se om det är bra klipp.
I år lär tillgången på prylar vara lägre också. Så vi får väl se om butikerna kommer rea ut bra grejer. Kanske extra lite i år?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

I kort, japp det finns traditionellt en del produkter som är billigare.

Iår kan dock bli annorlunda då varuhandeln har sålt såpass bra så chansen är inte lika stor att det finns överskott på produkter som normalt säljs under Black Friday.

//Pontus

Samt att containerfartygen inte hinner fram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Rättelse: det går utmärkt med en Volvo V70, tex. Det var så jag fick hem min 65" OLED på mellandagsrean 2019.

Jag fick in en 65:a i min passat när det begav sig 2019..

Det mesta som är billigare på BF är förra årets modeller eller modeller som är på väg att utgå. Nyheterna är sällan rabatterade.

Skrivet av Söderbäck:

Alla har inte en sådan dära volvo vesutti.

Jag har själv gjort missen att åka med en golf och försöka hämta en 65tumsTV. Fick gå tillbaka i butiken med TVn efter att ha försökt få in den i bilen och fixa köpet på annat sätt ;).

On topic då:
Ja ibland kan det vara billigare. Det är emellertid ganska svårt att i förväg välja en pryl och utifrån det göra ett bra klipp. Men det krävs nästan att man har stenkoll på prisläget på marknaden för att se om det är bra klipp.
I år lär tillgången på prylar vara lägre också. Så vi får väl se om butikerna kommer rea ut bra grejer. Kanske extra lite i år?

Dragkrok är annars en lösning eller kompisar med större bilar

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag har själv gjort missen att åka med en golf och försöka hämta en 65tumsTV.

Du hade fel golf

Jag hämtade min 65'a med en sportskombi, passade perfekt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Bildexpert 📺

Prisjakt -> statistik -> prisutveckling

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=5287118

Då kan man se att snittpriset för 65-tums Sony XH95 är strax över 16 000 kr. Eftersom modellen dessutom är slutsåld så är 12 000 kr mycket lågt. Vilket antagligen är någon form av demoex eller returnerad vara.