Apple tv 4k (version 4)-låst sig på in zoomning

Permalänk
Medlem

Apple tv 4k (version 4)-låst sig på in zoomning

Hej!

Fjärrkontroll är lite sönder, spräckt glas. Råkade zooma in på något konstigt sätt och nu går det inte att zooma ut igen. Har testat alla möjliga saker bla allt som står på apple och ute på nätet och inget funkar. Har även gjort ett par återställningar av Apple TV-n, och till olika personid men är fortfarande på in zoomning. Konstigt att det inte går att få bort zoomen genom fabriksåterställning.

Någon som haft problemet som kan hjälpa?

Mvh Nicklas

Mobil rättar konstigt!
Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem

Lär väl vara tv'n som lagt sig i ett zoom-läge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Lär väl vara tv'n som lagt sig i ett zoom-läge?

Men undrar hur man fixar det, ny fjärrkontroll.
Mvh Nicklas

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem

Du kanske bytt bildförhållandet (aspect ratio) på TVn? Brukar ofta finnas en särskild knapp för det (på TVns kontroll), och många TV-apparater har diverse olika zoomlägen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Har du en Iphone så finns fjärrkontrollen som app.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicjor:

Men undrar hur man fixar det, ny fjärrkontroll.
Mvh Nicklas

Det ändrar du på TV-fjärren.

AppleTV kan du styra med app om det är den fjärren som är trasig

Permalänk
Medlem

Fjärrkontroll

Skrivet av Dr.Mabuse:

Har du en Iphone så finns fjärrkontrollen som app.

Ja vet! Men det funkar inte heller. Netflix blir bara ett gigantiskt huvud:).

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicjor:

Ja vet! Men det funkar inte heller. Netflix blir bara ett gigantiskt huvud:).

Spontant låter det inte som ett ATV-problem… har du fler TV-apparater i hemmet som du kan testa med om inte omstart/fabriksåterställning av TV:n fungerar?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Låter som sagt mer som ett TV-problem. Provat att koppla AppleTV till annan TV eller åtminstone annan HDMI-ingång?

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Låter som sagt mer som ett TV-problem. Provat att koppla AppleTV till annan TV eller åtminstone annan HDMI-ingång?

Ska testa!
Tackar

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Låter som sagt mer som ett TV-problem. Provat att koppla AppleTV till annan TV eller åtminstone annan HDMI-ingång?

Nej fungerade tyvärr inte. Så konstigt på en ganska ny apple tv 4k att det inte går att återställa produkten, inte heller på konstens alla regler går att ordna problemet. Får ringa supporten och se vad deras ide är. Köpa ny kanske.

Mvh Nicklas

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem

Gjorde en snabb googling, kan detta kanske hjälp dig?

https://discussions.apple.com/thread/8187452

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Skrivet av nicjor:

Hej!

Fjärrkontroll är lite sönder, spräckt glas. Råkade zooma in på något konstigt sätt och nu går det inte att zooma ut igen. Har testat alla möjliga saker bla allt som står på apple och ute på nätet och inget funkar. Har även gjort ett par återställningar av Apple TV-n, och till olika personid men är fortfarande på in zoomning. Konstigt att det inte går att få bort zoomen genom fabriksåterställning.

Någon som haft problemet som kan hjälpa?

Mvh Nicklas

Hej

Kanske hjälpmedlet för Zoomning som slagits på, inbyggt i TvOS

På plattan dubbeltryck med två fingrar, stanna kvar på plattan vid andra trycket, och dra nedåt med båda fingrarna för att minska.
(Uppåt lär öka det ännu mer). Värt o testa.

Slå av Zoomfunktionen kräver att man går till inställningar, o hjälpmedel osv, och det låter ju på dig som det är svårt att öht se något, för stort förstorat läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinclairhacker:

Hej

Kanske hjälpmedlet för Zoomning som slagits på, inbyggt i TvOS

På plattan dubbeltryck med två fingrar, stanna kvar på plattan vid andra trycket, och dra nedåt med båda fingrarna för att minska.
(Uppåt lär öka det ännu mer). Värt o testa.

Slå av Zoomfunktionen kräver att man går till inställningar, o hjälpmedel osv, och det låter ju på dig som det är svårt att öht se något, för stort förstorat läge.

Testat allt. Men gjorde så att jag kopplade in den till annan tv och då funkade det. Verkar vara tv-n som lagt av och blivit helt konstig. Ska testa och se om jag kan få tv och apple tv att synka, annars ryker tv-n.

Tackar för alla svar!

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!