Google direktsänder Pixel-evenemang

Permalänk
Avstängd

Geekbench 5 resultat or bust. 🧐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Vet att många rekommenderar att köpa från Tyskland, men är det något tekniskt problem om telefonen köps från UK? Tänker mig banden telefonnätet är bra.

Pga pund, så blir telefon dyrare bara det, plus att UK numera är 3:e land, så kommer du behöva betala tull/moms + hanteringsavgifter vilket gör att jag inte kan rekommendera det. Rekommenderar Fnac, skickas direkt från de (Frankrike) till den svenska adress

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av First Ninja:

Nej. Sverige är, precis som Tyskland, en delstat i EU. Inom Unionen har vi fri rörlighet för medborgare, varor och tjänster. Således tillkommer ingenting på det priset du betalar när du handlar från en annan del av EU - det skulle stå i direkt strid mot EU-rätten. Genom att väva samma staterna blir vi alla starkare - precis som våra grundare tänkte sig det hela när fröet till EU såddes i en orolig efterkrigstid.

Fast svaret gällde ju ett problem som kan förknippas med att köpa från UK nu när de gått ur EU...

Permalänk
Medlem

Så sjukt snygg design på dessa. Kul att någon vågar bryta designen Apple satt sen ett par år tillbaka med kameralinser som sticker ut flera millimeter bak ur telefonen.
Hade jag inte köpt ny mobil förra året hade detta varit ett givet alternativ.
Då har vi bara Sony kvar den 26 oktober? Sen kommer det väl inte fler lanseringar i år? Ingen aning dock om vad Sony ska komma med? För mycket att hoppas på en ny Compact?

Permalänk
Medlem

Ska ni köpa den, beställ från fnac.com i frankrike. Fri frakt, inga extra avgifter (du slipper tillome copyswede o kemskatt, som hade adderat säkert 2000kr om den sålts i sverige), dom skickar direkt så inget tjafs med tex eftersändningstjänster.

Bara fransoserna uppdaterar sidan så man kan beställa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av First Ninja:

Nej. Sverige är, precis som Tyskland, en delstat i EU. Inom Unionen har vi fri rörlighet för medborgare, varor och tjänster. Således tillkommer ingenting på det priset du betalar när du handlar från en annan del av EU - det skulle stå i direkt strid mot EU-rätten. Genom att väva samma staterna blir vi alla starkare - precis som våra grundare tänkte sig det hela när fröet till EU såddes i en orolig efterkrigstid.

Jo, det tillkommer moms från UK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Geekbench 5 resultat or bust. 🧐

Det blir ju inte riktigt rättvist med tanke på AI inlärningen. Det vill säga, ju mer man använder Pixeln ju snabbare blir den, den lär sig hur du använder den.
Hade man kört GB testet minst 10 gånger i-rad med pixelmobilen först innan testet kanske det blir mer relevant då den lär sig hur du använder den.
Ur boxen är den inte lika snabb, ganska liten skillnad, som Enoyx och snapdragons värstingar, men med algoritmer som förkortar appladdtider osv kan den bli en konkurent

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Beställt 6 Pro Svart via Fnac. Dock för 940 euro ink frakt.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Synd de inte vågade lova något annat än 5 år säkerhetsuppdateringar. Hade gärna sett även en specificering av hur många Androidversioner den kommer få.
5 år säkerhet är förvisso super och i nog viktigare, men det är roligt med nya OS-versioner också, varför jag bytte till iPhone förra året. Hade kunnat tänka mig att sälja iPhonen och köpa en Pixel 6 om jag vetat att den skulle få iaf 4 Android-versioner efter Android 12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

Beställt 6 Pro Svart via Fnac. Dock för 940 euro ink frakt.

Hittar den inte ens hos Fnac.
Länka gärna, lite sugen ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Hittar den inte ens hos Fnac.
Länka gärna, lite sugen ändå.

https://www.fnac.com/Smartphone-Google-Pixel-6-Pro-6-7-5G-Dou...

Lade också en beställning nyss.

Permalänk
Skrivet av Tanax:

Jo, det tillkommer moms från UK.

Vilket givetvis beror på Brexit. Storbritannien är inte längre med i EU. Således tillkommer inte bara moms, utan även tull samt klareringsavgift.

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem
Skrivet av First Ninja:

Nej. Sverige är, precis som Tyskland, en delstat i EU. Inom Unionen har vi fri rörlighet för medborgare, varor och tjänster. Således tillkommer ingenting på det priset du betalar när du handlar från en annan del av EU - det skulle stå i direkt strid mot EU-rätten. Genom att väva samma staterna blir vi alla starkare - precis som våra grundare tänkte sig det hela när fröet till EU såddes i en orolig efterkrigstid.

Sedan första juli i år så betalar man dock svensk moms på varor köpta i andra EU-länder om ordern har Sverige som slutdestination. Detta brukar hemsidor som exempelvis fnac.com korrigera i kassan.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Varför den tonen? Var en ärlig undran. Ja det förstås kan ju vara en anledning. Många tillverka lägger på massa onödigt tjafs som man inte vill ha.

Det var inte menat med en ton. Men jag förstår faktiskt inte var du ville komma. Att välja en Google telefon är precis som att välja ett annat märke, alla har sina för och nackdelar.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

La också en beställning på fnac, hoppas processorn levererar tillräckligt med prestanda.
När släpps embargot så man kan få se en riktig recension?

Visa signatur

Här skryts det inte!

Permalänk
Medlem

Blev en beställning på en 6 Pro Vit från Googles shop i UK inklusive skal & Pixel Buds. Tagga!! (Går från en Pixel 2 XL så detta blir en fin uppgradering)

Visa signatur

5900x | 3080 ASUS EKWB | 32gb 3600 Mhz G.Skill Neo | Full custom loop i Fractal R6 | Jättemycket SSD & HDD

Permalänk
Medlem

Ni som lägger beställning via Fnac (eller tyskland), gör ni en chansning gällande garantin?

Anledningen till varför jag tänkte beställa från UK är för jag känner en som bor där, som då kan lösa eventuella garantiärenden på plats.

Men samtidigt så är det nog bekvämt att få den direkt skickad istället för att levereras via andrahand också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Ni som lägger beställning via Fnac (eller tyskland), gör ni en chansning gällande garantin?

Anledningen till varför jag tänkte beställa från UK är för jag känner en som bor där, som då kan lösa eventuella garantiärenden på plats.

Men samtidigt så är det nog bekvämt att få den direkt skickad istället för att levereras via andrahand också

Garanti/ångerrätt har du i hela EU så det ska inte vara några problem.

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guar...

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

En systemkrets optimerad för att kartlägga dig och servera annonser, perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Ah, dyker inte upp via sökfunktionen och det verkar bara finnas 128 gb versioner.

Permalänk
Medlem

Den borde dyka upp på t ex amazon.se så småningom eller?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Den borde dyka upp på t ex amazon.se så småningom eller?

Tror tyvärr inte det då Google valt att bojkotta alla nordiska länder i vanlig ordning.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

Tror tyvärr inte det då Google valt att bojkotta alla nordiska länder i vanlig ordning.

Ja, men de gamla säljs där ändå?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Ja, men de gamla säljs där ändå?

Sant. Man får väl se hur det blir!

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det blir ju inte riktigt rättvist med tanke på AI inlärningen. Det vill säga, ju mer man använder Pixeln ju snabbare blir den, den lär sig hur du använder den.
Hade man kört GB testet minst 10 gånger i-rad med pixelmobilen först innan testet kanske det blir mer relevant då den lär sig hur du använder den.
Ur boxen är den inte lika snabb, ganska liten skillnad, som Enoyx och snapdragons värstingar, men med algoritmer som förkortar appladdtider osv kan den bli en konkurent

Kanske stämmer på saker som röstigenkänning och bildbehandling men inte beräkningar som inte följer mönster. Annars skulle ju alla datorer och telefoner ha "facit" efter en benchmarknoch kunna blåsa igenom det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Ja, men de gamla säljs där ändå?

Ja, men det är via 3:e parts säljare (iallafall var det så när Pixel 4a/4a 5G och 5:an släpptes) inte från Amazon själva

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Och Google fortsätter vara en amatör i mina ögon när det kommer till hur dom hanterar Pixel telefonerna, det är som dom vill framstå som helt nya på området gång på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Det var inte menat med en ton. Men jag förstår faktiskt inte var du ville komma. Att välja en Google telefon är precis som att välja ett annat märke, alla har sina för och nackdelar.

Ok. Tittar ju endast på siffrorna och ville förstå vad jag missat. Eventuellt köpa en.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Pixeltelefonerna har typ inte haft de absolut bästa kamerorna, men deras software har varit vääldigt bra. P40 Pro räcker nog ganska långt tror jag, du kan nog hålla dig några generationer till, om du inte vill ha en ny då^^

Alright! Tack för info!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

Garanti/ångerrätt har du i hela EU så det ska inte vara några problem.

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guar...

Men hur går man till väga?

Hur lämnar jag in det till google för ett garantiärende? Vad jag förstår skickar de inte tillbaka till Sverige Läste vidare i tråden lite så inser att jag inte bara skulle läst första inlägget!

Men känns som jag kan köpa från Frankrike och sedan lämna in för garanti i UK (genom min vän)