Snabbkoll: Har du installerat Windows 11?

Permalänk
Medlem

Behövde göra en ominstallation för andra anledningar så tänkte jag kör in Win11 och testar iaf och än så länge tycker jag det fungerar helt okej. Jag gejmar mest.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duckface21:

Jag kör de på dator utan TPM behövs ej funkar bra finns sätt komma runt det

Ja, det finns säkert sätt som funkar för stunden, men jag vill inte ha ett system som när som helst kan uppdateras av MS till att "dö" om inte TPM aktiveras.

Tills kravet uttryckligen försvinner kommer jag inte att installera W11. Möjligen 2025, när W10 slutar få säkerhetsuppdateringar, och vi har fått en chans att se vad för djävulskap som MS faktiskt använt TPM till, som att blockera vissa program från att köras, eller för att starkare begränsa DRM-förbipasseringar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Frågan borde var, är du beta testare åt microsoft

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Inte än. Både Windows Update och Health Check bekräftar att min dator möter kraven (vilket är korrekt), men när jag kör Upgrade Assistant får jag meddelandet att datorn inte möter kraven utan specifikation om vad som är fel.

Permalänk
Medlem

Drog in det på en bärbar från 2012 (i5-2450M). Tog bort en dll-fil under installationen som gjorde att den hoppade över TPM och processorkrav. Gjorde en uppgradering av Windows 10. Finns egentligen ingen anledning men jag var nyfiken. Funkar väl bra antar jag. Vi har tre datorer till hemma och ingen uppfyller kraven. Har inga som helst planer på köpa något pga Windows 11. Kör tills hårdvaran rasar typ. Spelar inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakd:

Frågan borde var, är du beta testare åt microsoft

Det var man för 10an i åratal med. Väldigt mycket som aldrig fixas. Så just nu så är det ingen som helst skillnad..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Intresserad av att installera det och testa, men vet inte hur jag gör?
I Windows update står det att datorn klarar win11 och I pc health check oxå, men finns ingen knapp i win update för att starta installationen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobias84:

Intresserad av att installera det och testa, men vet inte hur jag gör?
I Windows update står det att datorn klarar win11 och I pc health check oxå, men finns ingen knapp i win update för att starta installationen

Kör installationsassistenten:
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows11

Permalänk
Medlem

Uppdaterade från Win10 och det gick lika smidigt som att installera en vanlig halvårsuppdatering (och lika snabbt).
Gjorde uppdateringen på min primära speldator (den vid TV:n) och allt funkar som det ska hittills... webläsarna funkar fint, Spotify funkar, Steam funkar, Irfanview funkar, Winamp funkar... känns lite som onödigt ståhej om att Win11 ska vara dåligt. Har inte varit någon märkbar skillnad på frameraten i spel varken bättre eller sämre.
Fast som sagt har inte använt det så länge ännu så det kanske dyker upp något som kommer störa mig... kanske nästa uppdatering för Win11 ställer till det ordentligt, men det kunde dock hända med Win10 också

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Har installerat det på laptopen och kommer installera det på stationära när jag uppgraderar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Win 10 funkar bra finns ingen anledning å chansa med 11, byter jag system om 3 år så blir det nog win 11, och då är det nog moget.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Dualbootar än så länge mellan W10 och 11 men använder nog mestadels W10, bootar till W11 lite då och då men är lite blandad upplevelse, vissa saker är bra, andra saker sådär. Ifall en Alder Lake uppgradering blir aktuellt antar jag möjlig prestandavinst potential från bättre utarbetad scheduler som ska passa dessa typer av CPUer bättre, blir en drivande orsak till jag eventuellt byter på heltid till W11 men det visar sig, kanske skillnaden blir minimal i slutändan.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Nej har inte installerat än och kommer nog vänta ett bra tag.

Det känns som Windows 10 har blivit riktigt bra nu med alla uppdateringar och annat. Jag har mängder av program, tweaks och annat installerat och det har fungerat 100% sen några år tillbaka. Väldigt bökigt att börja om från 0 och bygga upp ett nytt tweakat system, inget jag orkar göra än. Har en backup på paritionerna som jag drar in om något går snett, men inte redo att byta ut W10 än på långa vägar utan en bra anledning.

Bara en sån sak som att man behöver högerklicka två gånger för att komma åt sina egna "context" menyer känns ju helt IQ befriat. Hade viljat se en tillbaka gång till lite mer klassisk men mer användbar startmeny och att de fortsatte med W10 stilen, jag gillar färgerna, de fyrkantiga hörnen och att Windows 10 skulle vara det sista operativsystemet.

Tycker Microsoft har gjort så många ko-vändningar genom åren, alltid är det nått de kastar ut eller gör om så man får lära om hur använder alltihopa.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Nä, har inte installerat, funkar inte så bra med AMD än samt behöver Microsoft konto bara för att installera saker från store, som går hur bra som helst att installera utan från Windows 10 Store (T.ex. HP Mjukvara till skrivare). Sen så typ dubbelt så mycket phone home, så ännu mer resurser går förlorad utan någon nytta.

Så nej kommer inte installera någon gång inom närmaste tiden, lär installera Linux innan som det ser ut nu.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Avstängd

Nej, installerar när Win 10 går ur tiden.

Windows 11 känns som ''storebror spelar åt dig''

Permalänk
Medlem

Tänkte testa de på laptopen men den stödjer bara TPM 1.2 och stationära väntas det med tills DX13 eller något smarrigt lanseras

Ganska nöjd med min nerbantade w10 installation utan windows store och annat trams som jag tagit väck och modifierat med åren.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv

Alla pratade om 11an och jag uppskattade aldrig 8an, 8.1an eller 10an.. och jag hade på känn att 11an skulle bli skräp oxå.... Men jag hade ett liiiitet hopp om att 11an skulle bli en bättre version..
7an var bra, 8an vart skräp för desktops.. 10an vart start menyn liiite bättre då microsoft troligtvis tagit åt sig av kritik, men 10an var mer skräp än fördelar... så ett litet hopp om 11an och utvärdering av 11an vart ett måste.. Dels för att ha rätt till att ha en åsikt.
Bara för att blodpudding inte ser gott ut, så kan man inte säga att det är äckligt innan man smakat lixom.

Och vad har de gjort... 8ans startmeny all over again fast i en box istället för hela skärmen. ännu mer telemetri o inbakat skit.
I en annan tråd skrev jag om för och nackdelar. #19296378 Det blev 4fördelar och vid 9nackdelar stannade jag vid då nackdels listan blev fööör lång för ett inlägg.
Men har man touchscreen, skiter i integritet och inte ställer höga krav, så funkar säkert win11 superbra.

Så det blev tyvärr inte att kliva tillbaka till windows denna gången heller. Jag saknar windows o alla program jag brukade använda.. Så jag hoppas lite på win12, då jag nu måste använda win7 för vissa få windowssaker som inte fungerar 100% felfritt i Linux.

Så mitt svar i omröstningen Nej, jag har inte installerat win11.. den åkte ut nästan lika fort som den åkte in.

Permalänk
Medlem

Var väldigt snabb på bollen med 7, 8, 8.1 och 10 men inte 11. Vet inte om jag blivit för gammal eller om 11 helt enkelt inte lockar särskilt mycket. Jag vet inte vad det tillför riktigt? Känns som mer funktioner försvunnit än tillkommit?

Det skulle väl varit Windows 10S eller något från början, så det känns lite som en sista-minuten-idé att kalla det för 11 och kräva TPM och nyare processor och då tappade jag suget helt.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Har installerat Win 11 på min nya laptop för att utvärdera och än så länge har jag inte funnit några buggar eller andra problem så det blir nog till att installera på min desktop om någon månad.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Fråga: Har du installerat Windows 11?

Svar: Jajamen. Har installerat W11 på alla maskiner nu trots att dem inte uppfyller kraven och det fungerar finfint än så länge. Inga som helst problem. Går t ex utmärkt att spela med utan sämre prestande, krascher osv. Egentligen är det ingen stor sak med W11 jämfört med W10, förutom lite design med centrerad startmeny, rundade fönster m.m. Och det ska tilläggas att jag varit motsträvig länge mot nylanserade operativsystem. Nöjd än så länge.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Avvaktar med Win 11 tills det är ordentligt optimerat. Ser inga fördelar med det än vs Win 10.

Blir nog till nästa burk jag köper när PCI Express 5.0 släppts i framtiden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Testade igår igen men Black screen of death vid 64-68%. Sen återställer den W10.
Tänker nog avvakta lite till, snart dags och köra en clean installation av hela burken tror jag.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Har inte installerat W11 och planerar inte att göra det heller inom den närmsta tiden. Trivs bra på W10 och ser ingen som helst nytta av W11 i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Ja!
Självklart inte en livsförändrande uppdatering men det finns två ändringar som gör detta självklart för mig:

1. Multitasking
1.1 Mycket bättre hantering av windows inbyggda multitasking-rutnät (lite buggig ibland men sååååå mycket bättre) 👍
1.2 Byter ofta mellan olika skärmkonfigurationer vilket nu återställer positionen av körande program 🤩
2. Systemljud: Säkert en småsak för de flesta men fyfan vad jag älskar nya "varningsljudet" jämfört med det som varit - detta i sig är bra nog anledning för mig att byta till 11! 🤤

3. Designen. Bara en liten "honorable mention". Precis som windows 10 så är nya designen långt ifrån perfekt och förlitar sig, lite för ofta, på föregående gränssnitt MEN windows är för första gången ett operativsystem med snygg GUI. Ser fram emot 2028 när denna design genomsyrar 98% av systemet.

Sedan vill jag nämna att det också finns de saker som gör att fingrarna kliar lite extra. Det faktum att man fortfarande inte kan köra klocka, ljudkontroll och visa aktiva appar i hörnet på båda skärmar är ju skräp, men nu går det inte heller att "låsa upp" taskbar:en, vilket gör att detta endast kan visas på den skärm som är satt som primär...

"Betyg" (subjektivt)
Jämfört med win10: 9.8/10
I förhållande till mina förväntningar: 12/10
Skulle jag rekommendera folk att uppgradera?: 9 utav 10 fall, JA
Överlag: 8/10

Även om detta, i mitt tycke, är den bästa version av windows hittills så är jag fortfarande extremt beroende av tredjepartsmjukvara för att lösa systemanpassning och -förbättringar som kan tyckas vara självklara. Så för att avrunda denna ointressanta blottning av mina åsikter så bjuder jag på en liten (OT) "Johns bästa"-lista bestående av de tredjepartsapplikationer som bäst reducerar mitt hårförtunnande.

1. PowerToys (https://docs.microsoft.com/en-us/windows/powertoys/)
Awake, Colorpicker, FancyZones, PowerToys Run samt File Explorer add-ons är de jag brukar dagligen
2. Stardock's Groupy (https://www.stardock.com/products/groupy/)
Låter dig gruppera appar likt webbläsarflikar. Också använt deras produkt "Start10" flitigt men är sedan win11 nöjd med native startmenu kombinerad med PowerToys Run
3. Logitech Flow (https://www.logitech.com/en-us/product/options/page/flow-mult...)
För den som inte redan konverterat till Logitech MX Master 3 så går ni miste om mycket! Inte nog med att musen i sig är best-of-breed (för produktivitet, inte gaming!!), så är den medföljande mjukvaran också fenomenal. Standardappen låter dig anpassa "gester" och knappar på ett enkelt och väldigt användbart sätt och med Logitech Flow så kan du helt "seamless" flytta musen mellan datorer och kopierade filer och texter följer också med. Enda minus jag har här är bristande ipad-support för Flow

Använder många fler applikationer i syfte att förbättra mitt windowsanvändande men dessa är definitivt mina favoriter. Och nu blev det ju extremt off-topic men har ni applikationer (eller kanske hårdvara?:o) som "trimmar" er windowsupplevelse så dela gärna med er!

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem

Testade Windows 11 och tyckte mycket var bra med det men återgick till Windows 10 efter ca 1 vecka pga AMD rapporterade prestanda problemen. Har ej kört några benchmarks för att jämföra själv men ser ingen mening för mig att använda Windows 11 just nu.
Det var smidigt att installera och byta tillbaka till 10an igen.

Visa signatur

Dator
| Ryzen 3600 | Palit GTX 1060 6GB | 32 GB 3200mhz DDR4 | Samsung 860 SSD | 840 SSD | 2x1 TB WD Black | Rampage IV Extreme X79 | HAF X| Spelar | Stonehearth | Flotsam | Foundation| Stardew Valley
YouTube Kanal
http://www.youtube.com/user/B4NTO

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Nej, jag kommer inte köra W11 så länge W10 får säkerhetsuppdateringar, eller så länge W11 kräver TPM.

Moment 22 någongång försvinner säkerhetsuppdateringarna och om inte ms säger annat så får du räkna med att TPM stannar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Moment 22 någongång försvinner säkerhetsuppdateringarna och om inte ms säger annat så får du räkna med att TPM stannar.

Inte moment 22, om du läser korrekt, men det spelar ingen roll.

MS har nu knappt fyra år på sig att visa att de inte tänker missbruka TPM. Om det ser ok ut efter den perioden är det ok att uppgradera, tycker jag.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Har installerat på en dator som inte uppfyller kraven. Fungerar alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

Nu har AMD släppt CPPC2-patchen på sin hemsida

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Varför i allsin dar skulle någon uppdatera till Windows 11, när "försäljnings"punkten för 10 utlovade att det var sista versionen? Varför har Win10-användare stått ut med alla uppdateringar, framgångsrika och förödande? Se nedan för övriga orsaker.

Win10 började med timslånga bluescreen-uppdateringar innan man kunde använda datorn. Hint: inte en bra start.

Win10 började också med icke-Windows: blaffa som täckte skärmen och gjorde desktop till kiosk. Hint: inte en bra start. Nytt försök i 11?

Win10 tvingade Win8-användare in i Win10 (kodnamn: S för Store) vilket är typiskt signum för redan monopoltvingande globalt företag som vill tillskanska sig kontroll över vilka program som får utvecklas, precis som på konsoller, emedan ett OS enda uppgift är att köra alla program kompatibelt och köra dem med högsta prestanda - om det vill bli köpt. Usel start, och de som var med vid XP vet att DirectX var första konsollbudet. Det finns ingen annan anledning till att DirectX är ens en medtävlare idag. Hint: inte en bra start. (Tja, start. Detta var Windows 10 i flera år. Nåt slags försök till touchscreenhybrid när Microsoft försökte komma in på telefonmarknaden. Hur kan så välbetalda kostymer vara så förvirrade. Nån miljard sådär bortpytsad, puff?)

Innan dess visar datorhistorien att Microsoft utnyttjat sin ställning för att tvinga in Windows på datorer som kunde köra minst 4 olika OS. Du har extremt svårt att även idag hitta en butik som säljer dig en laptop där du får välja OS, trots att det finns 10 olika färdiga Linux-OS som är kompatibla och omedelbart installerbara, konkurrenslagstiftningsböter till trots (som förföljt dem genom årtionden).

Gillar du Windows, eller kommer det installerat på datorn?

Innan dess köpte Microsoft en CP/M-klon för att få in "MS"-DOS på IBM PC för att återigen spela Monopol.

Det finns ingen källa som kan visa att det som hänt 4 gånger, på något mirakulöst sätt, inte skulle hända en femte. Alltså att du som konsument går på det en femte gång...

Det är intressant att ju större företag blir, desto mer vill de leka kommunistmonopol och helst sluta konkurrera för det är jobbigt...

Under 6 års tid har Windows 10-användare utstått tusentals GB av nerladdningar av uppdateringar som fixat något som i 99% av fallet inte ändrat något. Detta kan man göra om ens OS inte har någon "Major Version"; skaffa detta, och uppdateringarna ser till att du aldrig behöver köpa en ny version. (Som Android, typ.)

Problemet är detta: Ingen Windows 10-användare har någonsin köpt en Windows 10-licens, och i och med de tvingade uppdateringarna och det sedan lång tid fortsatta nydator-monopolet, "vann" Windows 10 till slut över tidigare versioner. Gratis är skit. "De" bestämmer åt dig. Bry dig inte om vad du kör. Du är inte konsument, du har inga rättigheter.

Så, 1000GB uppdateringar och problem. Allt detta. Bara för att i slutänden be dig "uppgradera" till Windows 11. XD

De trycker ut en ny version för att de glömde skriva nåt i sin EULA som du nu måste gå med på. Gratis är skit.

Vi Windows 7x64-användare har det bra. Bara 1 service pack på 12 år? Sweet! Och alla Windows-program funkar, och all hårdvara och drivrutiner?? Aldrig en uppdatering som förhindrat dig från att använda datorn du köpt? Nämen, vad trevligt. Det låter som vad ett OS ska göra, om det är bra nog att köpa. Gruppkram! <3

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.