Permalänk
Medlem

Kylning: Asus 980 ti strix

Har ett Asus 980 ti strix som två fläktar har tappat en vinge på. Vet inte om jag ska köpa två nya fläktar eller köpa en kraken g12 då jag har två aio som ligger.

Tänkte om ni visste något bättre alternativ eller vad ni tyckte jag skulle göra.

Permalänk
Samsung Sverige

En Kraken G12 hade jag valt

Men ett mer ekonomiskt alternativ är nog att köpa två nya fläktar, alternativt de-shroud å smäcka på två stycken 120mm fläktar.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

En Kraken G12 hade jag valt

Men ett mer ekonomiskt alternativ är nog att köpa två nya fläktar, alternativt de-shroud å smäcka på två stycken 120mm fläktar.

//Pontus

Hur är de mer ekonomiskt?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av ripan_:

Hur är de mer ekonomiskt?

Nu handlar det inte om mycket pengar, men 120mm fläktar har du ju troligen redan hemma och en G12 tolkar jag som att du behöver köpa in

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Bytte fläktarna på min GTX 1080, och tror det gick på 180kr med frakt för 2st nya från amazon.. bytet tog 5min...

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem

Du kan fädta 2 120mm med buntband om du vill, funkar skitbra. Jag körde kraken på mina 980ti dock, eftersom jag hade SLI

Permalänk
Medlem

Tog bort fläktarna och bunta två Noctua. Satte de sedan i moderkortet på fullt blås. Tänkte först köpa en adapter men de hörs inte alls i jämförelse med innan så nöjer mig nog så.

Använde original kylflens men la på ny kylpasta.