INTERNATIONELLA CAPS LOCK-DAGEN ÄNTLIGEN HÄR IGEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

JAG SKA ÅKA BIL NU

JAG OCKSÅ!!! VAD KUL!

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Min CapsLock är ombunden till Esc på alla mina maskiner.
Mer vänligt för handen när man sitter i Vim.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Daemon:

INSTÄMMER, VI BEHÖVER DARK MODE.

INSTÄMMER, VI BEHÖVER DANK MODE.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

NI MENAR VÄL INTE ATT NI HAR BLIVIT MÄTTA REDAN? KOM IGEN DÅ, NU HAR VI JU CHANSEN ATT SKRIKA OSS HESA...

DET SNÖAR HÄR

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

JAG GILLAR CAPSLOCK, TYCKER ATT DET ÄR ETT ANVÄNDBART VERKTYG IBLAND. JAG HAR INA STÖRRE PROBLEM MED ATT RÅKA TRYCKA IGÅNG DET AV MISSTAG.
JAG SKULLE BLI IRRITERAD OM DE TOG BORT CAPSLOCK FRÅN SIN NUVARANDE POSITION PÅ STANDARDTANGENTBORD DÄREMOT SÅ SKULLE DE KUNNA SUPERSLIMMA TANGENTBORD ÄNNU LITE TILL GENOM ATT TA BORT CAPSLOCK.

Permalänk

ALLA SKRIVER SOM NORDEGREN PÅ P1 LÅTER! JAG LÄSER ALLT MED HANS RÖST!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Min CapsLock är ombunden till Esc på alla mina maskiner.
Mer vänligt för handen när man sitter i Vim.

HITTADE VIMVEGANEN

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Capslock kan och bör brinna, men i ett fall på miljarden kan det ha nytta och därför har jag inte dödat tangenten helt.

Istället blockerar jag fanskapet med AutoHotkey; jag måste trycka ctrl + capslock för att slå på eller av det, så jag inte råkar göra det av misstag.

Allmän varning utfärdad: det är ett fulhack som inte fungerar fläckfritt (särskilt för eleverade processer, för då måste även scriptet köras eleverat), men gott nog för mina behov:

; ----------------------------------------------------------------------------- ; Capslock ska inte göra något alls. ; ----------------------------------------------------------------------------- capslock:: { return } ; ----------------------------------------------------------------------------- ; Om Capslock verkligen skulle behövas, toggla med Ctrl + Capslock istället. ; ----------------------------------------------------------------------------- ^capslock:: { if (GetKeyState("capslock", "T") == 1) SetCapsLockState, AlwaysOff else SetCapsLockState, AlwaysOn return }

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Hjälpsam

DENNA DAG MÅSTE BLI NATIONELL HELGDAG!
ARGUMENTERA LÖNAR SIG INTE, DEN SOM SKRIKER HÖGST HAR ALLTID RÄTT!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

DET FINNS REDAN SÅNA DUMMA IDÉER INTERNT ...

VORE BRA IDÉ FÖr HELA INTERNET ...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av FattarNiInte:

ALLA SKRIVER SOM NORDEGREN PÅ P1 LÅTER! JAG LÄSER ALLT MED HANS RÖST!!!

BÄST IDAG!

Permalänk
Medlem

visade denna artikel för en polare som jobbar på BRL udag på förmiddagen, nu har folk på BRL HK och Borlänge gått BANNANANSSS xD

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

VET EJ/KANSKE baraföratt. 😀

det absolut mest irriterande är när man inte använder versaler punkt eller någon form av uppdelning av texten man skrivit man får ju huvudvärk av att försöka tyda vad människan skrivit för säkerhet skull ska det särskrivas lite extra och gärna krydda med ett extra l efter väl

Permalänk
Medlem

DET HÄR ÄR SOM TILLBAKA I TIDEN NÄR JAG PÅ KTH PROGRAMMERADE EN HP2000 MINIDATOR (C:A 1970) VIA EN 110-BAUD TELETYPE-TERMINAL, EN BJÄSSE TILL TERMINAL SOM STOD PÅ EN PELARE, SLAMRADE SOM SJÄLVA FAN NÄR DEN SKREV UT NÅGOT PÅ PAPPER (OFTAST FELMEDDELANDE) ELLER STANSADE EN HÅLREMSA MED MITT PROGRAM SÅ ATT SMÅ PAPPERSRONDELLER SPRUTADE ÖVER HELA RUMMET. TELETYPE-TERMINALEN HADE BARA VERSALER OCH HP2000-MASKINEN PAJADE MED JÄMNA MELLANRUM OCH DÅ KOM EN VIKTIG PERSON IKLÄDD LJUGRÖN ROCK DIT OCH KÖRDE IN ALLA HÅLREMSOR SOM LADDADE OPERATIVSYSTEMET IGEN. VÄRST VAR DET DÅ ALLA 8(!) TELETYPE-TERMINALERNA VAR UPPTAGNA AV IVRIGA STUDENTER, DÅ VAR OVÄSENDET SÅ ATT MAN KNAPPT STOD UT. DET VAR TIDER DET! PROGRAMSPRÅKET VAR BASIC. ENDA FELMEDDELANDET VAR "WHAT?"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chmat76:

ÄR DET HÄR ALLA NORMALT FUNTADE MÄNNISKOR BEFINNER SIG?

ALLT ÄR RELATIVT OCH ÖPPET FÖR DEBATT.

Skrivet av Wolfkin:

OCH STACKARS LILLA MOBBADE SCROLL LOCK SITTER FORTFARANDE I HÖRNET OCH GRÅTER.

😉

FIX'D

MEN SERIÖST, VAD HAR DEN TANGENTEN FÖR PRAKTISK ANVÄNDNING ÖVER HUVUD TAGET?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk

DEN HÄR TRÅDEN BEHÖVER LITE FINKULTUR

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Medlem

Jag firar Control-tangenten den här dagen.

(Och den här Linux-användaren är faktiskt ovo-lakto--vegetarian, tack så mycket)

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

MEN SERIÖST, VAD HAR DEN TANGENTEN FÖR PRAKTISK ANVÄNDNING ÖVER HUVUD TAGET?

Finns säkert nått program eller yrke där den fortfarande används men jag vill nog säga att den är den mest mobbade (minst använda) tangenten på ett tangentbord, kommer inte på en enda gång jag använt den under de 40 år jag pillat på tangentbord.

Permalänk

SLUTA SKRIK!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

MEN VAF*N VAD NI ALLA TJAFSAR OCH SKRIKER - ÄR NI 12 ÅR ELLER? FIXA ERA JÄV*A CAPS-TANGENTER, KOPPLA UR ERT INTERNET OCH GÅ OCH KLIPP ER. CAPS OFF OCH VÄX UPP!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

TYSTA, JAG SKA SOVA NU.

Visa signatur

UT2k4. för dina barns skull

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceMan(FZ):

TYSTA, JAG SKA SOVA NU.

vi har fortfarande flera minuter på oss!

Permalänk
Avstängd

MÅSTE SKRIVA ALLT JAG HINNER I CAPS LOCK INNAN KLOCKAN SLÅR TOLV!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Icke-konformist

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Samsung Sverige

SISTA CAPS INLÄGGET!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Caps lock??

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

fan, det är över

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Finns säkert nått program eller yrke där den fortfarande används men jag vill nog säga att den är den mest mobbade (minst använda) tangenten på ett tangentbord, kommer inte på en enda gång jag använt den under de 40 år jag pillat på tangentbord.

Är du säker på att det inte är Pause/Break tangenten som är din minst använda?

För övrigt så kan det vara användbart i Excel med scroll-lock. Jag vet inte riktigt varför, men det finns en funktionalitet där.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av esafesa:

fan, det är över

Stämmer. Skärpning nu alla, the party is over.

... eller så har ni fri lejd att fortsätta skrika härinne. Men ge fan i att göra det i resten av forumet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner