Discshop går i graven – CDON festar på resterna

Permalänk

Riktigt tråkigt, finns inga många renodlade filmbutiker på nätet på sistone. Har köpt många, många filmer från både Discshop som CDON, men CDON, har blivit en riktig skräpsida på sistone efter både logotype bytet, som hemside bytet. Förut fanns det en klar struktur på det hela, nu är det en jäkla djungel. Sedan att de har anammat Amazon's Marketplace, har gjort att det är sämre service vid vissa ärenden, än när de hade bara sig själva.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk

Det trodde jag aldrig skulle komma. Herregud vad ska jag/ni göra nu? Har köpt nästan hela min bluraypark på Discshop. Det här kommer förmodligen inte föra nåt gott med sig, för förut kunde man få riktigt bra priser tack vare konkurrensen det som var billigt på Discshop var dyrt på Cdon och det som var billigt på Cdon var dyrt på Discshop man kunde spara 1000 tals kr. Och Discshop var den ende som tog in filmer som inte Sverige överhuvudtaget skulle få ta del av annars dvs ej svensktextade det gjorde inte Cdon. Och vad det verkar så ska inte CDon fortsätta just den verksamheten eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racertomten:

Det trodde jag aldrig skulle komma. Herregud vad ska jag/ni göra nu? Har köpt nästan hela min bluraypark på Discshop. Det här kommer förmodligen inte föra nåt gott med sig, för förut kunde man få riktigt bra priser tack vare konkurrensen det som var billigt på Discshop var dyrt på Cdon och det som var billigt på Cdon var dyrt på Discshop man kunde spara 1000 tals kr. Och Discshop var den ende som tog in filmer som inte Sverige överhuvudtaget skulle få ta del av annars dvs ej svensktextade det gjorde inte Cdon. Och vad det verkar så ska inte CDon fortsätta just den verksamheten eller?

CDON har köpt hela deras lager, så de lär utöka sitt sortiment för att matcha Discshop överlag. Eller så säljer de bara slut på det de köpt in utan att fylla på i efterhand. Men det vore riktigt tråkigt!