Rita SweClockan och vinn nya Samsung Galaxy Watch4 LTE

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Qraft var riktigt snygg, det var alla andra också, men den stod ut

Tackar så mycket 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Saknar jonasklockan som alternativ i omröstningen

Om humor inte betraktas som egenskap så finns det inte mycket att göra åt saken.

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna! 😊

Permalänk
Medlem

Tackar, vad kul! Och grattis till Qraft för klockan!

Det blir kanske en Kindle i julklapp till mig själv.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Lego Master

Tjohej! Röstade själv på @Qraft, så det känns ju alldeles rimligt det här.
Nu vill jag bara se den som en tillgänglig watchface antingen på Galaxy Store eller Facer, eller liknande!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qraft:

Tack så hemskt mycket 😃

Grattis på riktigt denna gången! Kul att jag inte hade fel, för jag hade verkligen inte lust att käka upp FZ-Calles gamla keps 😅

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Tycker @Jacob borde fotas ovanifrån iförd propellerkepsen. Så är rotorbladen själva visarna.

Shit vilket geni jag är.

Tyvärr får ni inte vara med i tävlingen. Kanske sparka Jakob och dig sig själv, med en fallskärm som återanställer er om efter du tagit fotot på Jakob. Eller hyra in Emil som praktikant. Blir nog ännu mer krångel.

Nästa tävling kanske borde bli den perfekta energi drycken. SweC Extra. "Design över smak". 5/5 Läskblaskers rekommenderar.
Lite orolig vad för drycker som ni inte testat som skulle komma som förlag på en variant att vara något positivt extra.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Skamlöst stulen från bra källa, cirkeln är approximativ
https://i.ibb.co/qs1k059/005229-E0-57-AA-4-DDC-BAB8-E0-F501586-DE8.jpg

(iPhones inbyggda bildredigerare lämnar en del att önska)

På vilket sätt är det skamlös snott då uppdraget var att göra en nörd klocka med om man ville swec motiv?
Var två andra som var bra, fler än så men jag gillade tile tänket med hexagoner. Blivit lite signum ifrån gamla studion och musmattan.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

På vilket sätt är det skamlös snott då uppdraget var att göra en nörd klocka med om man ville swec motiv?
Var två andra som var bra, fler än så men jag gillade tile tänket med hexagoner. Blivit lite signum ifrån gamla studion och musmattan.

Jag ville bara ge lite inspiration till tråden, och vinnande bidraget blev ju ganska nära det jag var ute efter. Jag menar inte att ta någon cred för hans bidrag var långt bättre än jag hade klarat, men ville bara ge en idé att bygga från.

Jag tog ju bilden på nya musmattan och ritade en cirkel, inte jag som designade den mattan direkt, därför kan det väl räknas som stöld?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag ville bara ge lite inspiration till tråden, och vinnande bidraget blev ju ganska nära det jag var ute efter. Jag menar inte att ta någon cred för hans bidrag var långt bättre än jag hade klarat, men ville bara ge en idé att bygga från.

Jag tog ju bilden på nya musmattan och ritade en cirkel, inte jag som designade den mattan direkt, därför kan det väl räknas som stöld?

Ja, men missförstå mig rätt. I detta fall hade de inte nämt regler med bilderna. Men då det skulle vara ett nörderitema alla sweclockers så ansåg jag, säkert fel, att det var underförstått att använda delar av deras logotyp och tema var helt ok. De har ju ändå copyrighten på det det bidrag du lämnade in. Du bjöd på ditt sätt att tolka det hela. Men ja stöld eller låna? Hade du gjort det i en tävling för en annan sida så hade jag klassat det som stöld av egendom, även om iden var din.
I vissa av tävlingarna här så får man använda vissa loggor men inte andra. Har såklart med att de senare ska användas i sammanhang då det inte får missförstås. Bakgrundsbilder på datorer t.ex. som folk ser utan att ha en aning om kopplingen till det hela.

Så samanhanget och varför. I detta fall kan jag inte se det som stöld. Snarare att visa hur man kan ta något bra och använda det på ett annat sätt. Med de som har copyrights direkta eller indirekta medgivande.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@Hulle Tackar så mycket.

@Shudnawz stack så mycket. Nu får jag bara lära mig hur man gör en riktigt 😅

@Kyraal Man tackar. Hehe, ja det förstår jag.

Tackar för alla röster. Trodde verkligen inte jag skulle vinna. Nu ska jag se om jag kan göra en funderande version bara 🤔😅

Kom gärna med förslag med vad man vill se på för olika värden på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag kör en slags ordklocka, kallad WordClockers

Rätt cool!
Har du funderat på en mer minimal approach och ta bort ”klockan är” och även ta bort ”på dagen/på natten”?
Känns som det skulle bli mer stilrent (och kan göras större) och mindre statiskt och rensat på onödig info, men kanske blir lite för korthugget?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Qraft:

@Hulle Tackar så mycket.

@Shudnawz stack så mycket. Nu får jag bara lära mig hur man gör en riktigt 😅

@Kyraal Man tackar. Hehe, ja det förstår jag.

Tackar för alla röster. Trodde verkligen inte jag skulle vinna. Nu ska jag se om jag kan göra en funderande version bara 🤔😅

Kom gärna med förslag med vad man vill se på för olika värden på den.

Facer tycker jag är enkelt att bygga i, men Samsung har en egen editor också. Dock är den byggd i Java, så den beter sig sådär som java-applikationer gör i Windows... Facer har både en desktop editor och webb editor.

Skrivet av Roger W:

Rätt cool!
Har du funderat på en mer minimal approach och ta bort ”klockan är” och även ta bort ”på dagen/på natten”?
Känns som det skulle bli mer stilrent (och kan göras större) och mindre statiskt och rensat på onödig info, men kanske blir lite för korthugget?

Kan göra ett test senare, @ på dig när jag är klar så får du se vad du tycker. ^^

EDIT:
@Roger W;

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Tack, kul att du provade ändra!
Själva tidsangivelsen ser mer stilren ut tror jag

Men hmm clashar inte datumets sifferformat lite med tidens klartextformat
(och de blir lite ihopträngda, plus att "alignmenten" emellan dem blir kanske lite problematisk?)

Några förslagsalternativ för datumet:
1) skippa datumet helt (går det att göra så det syns istället för tiden med en touch eller skak eller liknande? jag äger ingen smartklocka )
2) krymp ner det till bara "24/10" (ev flytta höger?)
3) krymp ner det till bara 24 och flytta till höger (ev i nån form av ruta/avgränsning, som en stiliserad variant av datumrutan på en vanlig klocka)
4) Skriv ut "24 okt" eller "24 oktober"
5 Skriv ut "tjugofjärde"

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Roger W:

Tack, kul att du provade ändra!
Själva tidsangivelsen ser mer stilren ut tror jag

Men hmm clashar inte datumets sifferformat lite med tidens klartextformat
(och de blir lite ihopträngda, plus att "alignmenten" emellan dem blir kanske lite problematisk?)

Några förslagsalternativ för datumet:
1) skippa datumet helt (går det att göra så det syns istället för tiden med en touch eller skak eller liknande? jag äger ingen smartklocka )
2) krymp ner det till bara "24/10" (ev flytta höger?)
3) krymp ner det till bara 24 och flytta till höger (ev i nån form av ruta/avgränsning, som en stiliserad variant av datumrutan på en vanlig klocka)
4) Skriv ut "24 okt" eller "24 oktober"
5 Skriv ut "tjugofjärde"

Fördelen med en editor är att det är lätt att leka runt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Fördelen med en editor är att det är lätt att leka runt.

Fint, enhetligare sådär
Kanske gränsfall till för mycket info att få med veckodag också men köper den tror jag.
Jag skulle fundera på att ta bort kommatecknet mellan veckodag och månad för att det så stilrent så möjligt.

Och när du kommit såhär långt: går det att översätta väderbeskrivningen och "steps" till steg också?

...

(Det vore lite kul om man kunde få en funktionell display utan att använda siffror alls, men antagligen rätt omöjligt och utan någon större poäng egentligen)

*edit*
Om vi fortsätter får det kanske bli via PM så vi inte håller tråden vid liv i onödan

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Oj det var oväntat. Grattis alla vinnare.