Windows 7 ultimate vintage dator 2.8ghz pentium 4.

Permalänk

Windows 7 ultimate vintage dator 2.8ghz pentium 4.

Har testat att installera detta på en vintage dator compaq d530 2.8ghz pentium 4 med 2,75gb i ram. Men de stannar vid 11% av filexpanderingen. Antar att de är en ofungerande release då den var nedladdad från piratebay, har testat 3st olika och de 2 andra stannar ochså vid filexpandering. Windows Vista Ultimate fungerar dock att installera så antar att de är piratebay ripparna. Antar att Windows 7 måste finnas för att installera Windows 8.1 som ska fungera på en vintage dator? Windows 8 går inte då proccessorn är för gammal. Var säker på att jag hade en Windows 7 Ultimate skiva då det finns på 4 andra diskar men skivan var tom. Kanske hittar den blir fövånnad om en RW skiva tömmt sig själv.

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att du tar en extra titt på forumets regler och justerar ditt inlägg.

För att säkerställa att problemet inte är en korrupt ISO kan du testa ladda ner en ny officiell sådan från Microsofts servrar.

https://tech-latest.com/download-windows-7-iso/

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Glömde att man inte får dela länkar om piratkopior. Är de gratis att ladda ner på Microsoft sida? Men licensen kostar? Måste tillkommit nyligen. Hade önskat jag upptäkt de innan. Är svårt att finna fungerande iso annars. De flesta hakar upp sig vid expandering. Iso var på 5,5gb. Antar att man kan Installera igenom vista? Får inte plats med iso på dvd rw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchool297:

Glömde att man inte får dela länkar om piratkopior. Är de gratis att ladda ner på Microsoft sida? Men licensen kostar? Måste tillkommit nyligen. Hade önskat jag upptäkt de innan. Är svårt att finna fungerande iso annars. De flesta hakar upp sig vid expandering. Iso var på 5,5gb. Antar att man kan Installera igenom vista? Får inte plats med iso på dvd rw.

Ja, det är gratis att ladda ner den därifrån. Sedan behöver du givetvis en licens i någon form för att aktivera den. Om licensen du har är för någon annan version än de som erbjuds där kan du modifiera ei.cfg i ISO-filen så att den fulla menyn med alla versioner visas.

Om du mountar ISO-filen med Virtual Clone Drive eller liknande inne i Vista kan du starta uppgraderingen därifrån. Eftersom alla filer som behövs kopieras redan i första steget har den vad den behöver för att boota från installationsprogrammet för att fortsätta sedan.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Har testat iso på 3.7gb från sidan som du sände men de blir bara 0% vid expanding Windows Files. Kan installera Windows Vista Ultimate och köra Windows 7 på andra diskar. Har svårt att föreställa mig att denna Ibm disk inte skulle kunna installera Windows 7. Kan inte testa på andra diskar då filer måste finnas kvar och inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchool297:

Har testat iso på 3.7gb från sidan som du sände men de blir bara 0% vid expanding Windows Files. Kan installera Windows Vista Ultimate och köra Windows 7 på andra diskar. Har svårt att föreställa mig att denna Ibm disk inte skulle kunna installera Windows 7. Kan inte testa på andra diskar då filer måste finnas kvar och inställningar.

Hur gör du när du installerar?

Dvs, om du vill formatera om så kan du följa guiden här , men då kommer samtliga av dina filer att försvinna.

Är målet att du skall uppgradera, dvs behålla samtliga filer genom en uppgradering från Vista -> Windows 7 -> Windows 8.1?

Edit*
Har du tillräckligt med lagringsutrymme?

Om det är så att du måste spara filer, föreslår jag att du köper ett större USB-minne och för över så du kan formatera om helt och hållet.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Kunde inte uppgradera då Vista är på svenska och Win 7 på us, måste göra ominstallation, när man prövar i Vista så får man upp att installations filer saknas. Vilket jag misstänkte. Har 1,81tb ledigt. Brände skivan i 2x så iso borde vara rätt. Har fått samma fel med 5 andra iso.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchool297:

Kunde inte uppgradera då Vista är på svenska och Win 7 på us, måste göra ominstallation, när man prövar i Vista så får man upp att installations filer saknas. Vilket jag misstänkte. Har 1,81tb ledigt. Brände skivan i 2x så iso borde vara rätt. Har fått samma fel med 5 andra iso.

Archive.org har arkiverat Windows 7-filarkivet från Digital River (de drev Microsofts butik förut om jag minns rätt).

https://archive.org/download/digital_river

Sök på Swedish i denna filen för att hitta rätt filnamn:

https://ia601300.us.archive.org/30/items/digital_river/xxx17i...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchool297:

Har testat iso på 3.7gb från sidan som du sände men de blir bara 0% vid expanding Windows Files. Kan installera Windows Vista Ultimate och köra Windows 7 på andra diskar. Har svårt att föreställa mig att denna Ibm disk inte skulle kunna installera Windows 7. Kan inte testa på andra diskar då filer måste finnas kvar och inställningar.

Ha lite tålamod när du installerar.
Vissa saker kan ta 5-10-15 minuter med en gammal dator.
Och när det väl är installerat så fortsätter windows med saker i bakgrunden, det kan ta timmar innan CPU usage går ner.

Med det sagt så borde din dator vara ny nog för att kunna boota på ett USB minne.
Och jag utgår från att du installerar 32-bit versionen.

Permalänk

Testade Virtual clone disk och de fungerade fint, antar att iso uppackningen var för stor för en dvd-rw eller så fick brännaren inte med alla filer. 4,37 var storleken på dvd-rw men antar att de kan varit ännu mer när Sp1 var med. Ska kolla archive.org. Tack.