Ni som äger XSX och PS5!!

Permalänk
Medlem

Ni som äger XSX och PS5!!

Hej,

Jag behövde göra mig av med min PC gaming rig pga flytt, och är sugen på att skaffa ett XSX eller PS5 till min 4k TV med 60hz.

Jag lirar 80% endast FPS (COD och BF6). Sitter med mina polare som lirar med PC. Jag använder mig av mus och tangentbord.

Nu till frågorna:

Hur funkar det med trådlöst mus och tangentbord? Har en Razer naga pro jag kan köpa en blåtands dongle till.

Vi brukar sitta i Battlenet voice chat och snacka medans vi lirar. Går det att lösa med konsolerna? eller måste vi fixa ett annat sätt?

Går det att lira LOL på någon av konsolerna?

Hur blir månadskostnaden på vardera konsol?

Vilken är smidigast att använda?

Tack på förhand! Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig välja

EDIT: Var inne på att köpa bärbar eller bygga ny burk till tvn. Men för att få något schysst som klarar 4k bra. Så kändes det som att pengarna drar iväg. Vill därför ha nån konsol.

// Morre

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Medlem

Du ska inte skaffa en gaming laptop istället? Då behöver du inte ändra på hur du gjort tidigare och kan fortfarande ansluta tvn som monitor.

Visa signatur

• Gigabyte 3070 Gaming OC
• Ryzen 5 5600X
• 4x8GB HyperX Fury RGB DDR4 3200
• ASUS ROG Strix B550-F GAMING

Permalänk
Medlem
Skrivet av jo_nil:

Du ska inte skaffa en gaming laptop istället? Då behöver du inte ändra på hur du gjort tidigare och kan fortfarande ansluta tvn som monitor.

Tack för snabbt svar!

Var inne på det också precis vid flytten. Och gick in och letade efter lite olika bärbara.. slutade med slutsatsen att den lilla bärbara datorn ska klara av warzone på 4k kommer kosta lika mkt som 3-4st ps5,😅 haha. Runt 15-20k räknade jag på.

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Medlem

Bygga en PC till TVn i ett m-itx chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Bygga en PC till TVn i ett m-itx chassi?

Jaa, se mitt svar ovan. Det blir så rackans dyrt. 🙁 Får ju typ 3-4st ps5 eller xsx för en sån burk.

Mvh morre

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk

behåll den rig du har..så jävla trångt kan du inte ha så den inte ryms nånstans vid tvn

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrreee:

Jaa, se mitt svar ovan. Det blir så rackans dyrt. 🙁 Får ju typ 3-4st ps5 eller xsx för en sån burk.

Mvh morre

Aha missade att du redan sålt PCn, jag köpte bara ett chassi, PSU och ett moderkort. Landade väl någonstans runt 3000-4000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

behåll den rig du har..så jävla trångt kan du inte ha så den inte ryms nånstans vid tvn

Riggen är såld. Och den var stor, så hade sett för jävligt ut att ha den i vardagsrummet på tv-bänken eller liknande. Då vi har valt att ha ett stort matbord i vardagsrummet där jag i förra lägenheten hade skrivbord. Så jag sålde allt, g9 skärm och rubbet. Och behövde till tvättmaskin och torktumlare. Så mkt av pengarna försvann där.

Skrivet av Chibariku:

Aha missade att du redan sålt PCn, jag köpte bara ett chassi, PSU och ett moderkort. Landade väl någonstans runt 3000-4000 kr.

Aah den är såld. Fick stort sätt tillbaka pengarna pga den stora efterfrågan på grafikkort. 👍 Så ingen skada skedd. Men största delen av pengarna gick till tvättmaskinen och torktumlare 😅 så därav behöver man något billigt. (Som en konsol)

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrreee:

Riggen är såld. Och den var stor, så hade sett för jävligt ut att ha den i vardagsrummet på tv-bänken eller liknande. Då vi har valt att ha ett stort matbord i vardagsrummet där jag i förra lägenheten hade skrivbord. Så jag sålde allt, g9 skärm och rubbet. Och behövde till tvättmaskin och torktumlare. Så mkt av pengarna försvann där.

Aah den är såld. Fick stort sätt tillbaka pengarna pga den stora efterfrågan på grafikkort. 👍 Så ingen skada skedd. Men största delen av pengarna gick till tvättmaskinen och torktumlare 😅 så därav behöver man något billigt. (Som en konsol)

Då är jag med, vill du fortsätta spela med PC polare skulle jag verkligen rekommendera Xbox. Fungerar bra att köra VoIP via Xbox appen på PC. PS5 är rejält bökigt att kunna kommunicera med PC spelare, om inte spelen man lirar har inbyggd VoIP man vill använda. Har tyvärr inte koll på vilka möss och tangentbord som funkar

Permalänk
Medlem

Xbox är det närmsta du kommer PC. Xbox Game är inkluderat i de flesta PC:n idag och man kan spela på båda.

PS5 är ett helvete vad gäller mycket av skiten.
Vill meddela att jag äger ett PS5 för frugan är fanboy, men jag hade valt XBSX alla dagar i veckan.. Mycket snyggare dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrreee:

Hur funkar det med trådlöst mus och tangentbord? Har en Razer naga pro jag kan köpa en blåtands dongle till.

Det ska fungera att koppla in mus och tangentbord till både XSX och PS5, men vet inte hur bra det fungerar. Det är bara att googla eller kolla på youtube.

Skrivet av Morrreee:

Vi brukar sitta i Battlenet voice chat och snacka medans vi lirar. Går det att lösa med konsolerna? eller måste vi fixa ett annat sätt?

För PS5 så kan du endast snacka med PC inne i spelets egna voicechat, vilket majoriteten av alla spel har. Är ett spel crossplay, så har det med största sannolikhet en inbyggd voicechat. Vad gäller XSX så är det samma sak tror jag, men läst tidigare att folk lyckats öppna Discord i webbläsaren och snackat därifrån. Sony har gått ut med att de har inlett ett officiellt sammarbete med Discord och att det kommer finnas tillgängligt på PS5 tidigt 2022.

Skrivet av Morrreee:

Går det att lira LOL på någon av konsolerna?

Nej.

Skrivet av Morrreee:

Hur blir månadskostnaden på vardera konsol?

PS plus till PS5 kostar ca 540 kr per år och Xbox Game Pass Ultimate kostar ca 700 kr per år.
Med PS plus så kan du spela online och man får även två gratis spel varje månad. Det kan variera från månad till månad, ibland är det skitspel och ibland får man bra spel. Alla med PS5 får dessutom en massa gratis spel i ett paket, väldigt många bra.
Här kan du se alla spel du får direkt vid köp av PS5 och PS plus: https://www.pushsquare.com/news/2020/09/ps_plus_collection_an...

Gällande Xbox Game Pass Ultimate så ingår Xbox Live Gold som är deras online prenumeration och Game Pass är typ Microsofts Netflix, fast för spel. Så länge du prenumererar så har du tillgång till flera hundra spel att ladda ner och spela när du vill. Dock så är det inte oftast de senaste spelen som finns tillgängliga där och mest gamla spel med få undantag.

Skrivet av Morrreee:

Vilken är smidigast att använda?

Jag själv har en PS5 och det är för att jag redan har en gaming pc. De flesta tänker i samma banor att det är väldigt onödigt att ha en gaming pc och en XSX, då alla Xbox spel också finns tillgängligt för PC. Sony PS5 har enligt mig mycket bättre exclusive titlar som endast finns tillgängt till PS4/PS5.

Rent tekniskt så har XSX mer kraftfullare hårdvara jämfört med PS5, vilket kan synas i vissa titlar som erbjuder 120fps. Men det är egentligen inte så märkbart att det ska avgöra i ditt beslut.

Med det sagt, du verkar inte ha någon gaming PC längre så då skulle jag säga att båda konsolerna är intressanta, det kommer till vad man själv tycker. Ett tips är att gå in på youtube och sök på typ "XSX vs PS5" så finns det väldigt många som tar upp skillnaderna och vad man ska tänka på när man är osäker på vilken man ska välja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Det ska fungera att koppla in mus och tangentbord till både XSX och PS5, men vet inte hur bra det fungerar. Det är bara att googla eller kolla på youtube.

För PS5 så kan du endast snacka med PC inne i spelets egna voicechat, vilket majoriteten av alla spel har. Är ett spel crossplay, så har det med största sannolikhet en inbyggd voicechat. Vad gäller XSX så är det samma sak tror jag, men läst tidigare att folk lyckats öppna Discord i webbläsaren och snackat därifrån. Sony har gått ut med att de har inlett ett officiellt sammarbete med Discord och att det kommer finnas tillgängligt på PS5 tidigt 2022.

Nej.

PS plus till PS5 kostar ca 540 kr per år och Xbox Game Pass Ultimate kostar ca 700 kr per år.
Med PS plus så kan du spela online och man får även två gratis spel varje månad. Det kan variera från månad till månad, ibland är det skitspel och ibland får man bra spel. Alla med PS5 får dessutom en massa gratis spel i ett paket, väldigt många bra.
Här kan du se alla spel du får direkt vid köp av PS5 och PS plus: https://www.pushsquare.com/news/2020/09/ps_plus_collection_an...

Gällande Xbox Game Pass Ultimate så ingår Xbox Live Gold som är deras online prenumeration och Game Pass är typ Microsofts Netflix, fast för spel. Så länge du prenumererar så har du tillgång till flera hundra spel att ladda ner och spela när du vill. Dock så är det inte oftast de senaste spelen som finns tillgängliga där och mest gamla spel med få undantag.

Jag själv har en PS5 och det är för att jag redan har en gaming pc. De flesta tänker i samma banor att det är väldigt onödigt att ha en gaming pc och en XSX, då alla Xbox spel också finns tillgängligt för PC. Sony PS5 har enligt mig mycket bättre exclusive titlar som endast finns tillgängt till PS4/PS5.

Rent tekniskt så har XSX mer kraftfullare hårdvara jämfört med PS5, vilket kan synas i vissa titlar som erbjuder 120fps. Men det är egentligen inte så märkbart att det ska avgöra i ditt beslut.

Med det sagt, du verkar inte ha någon gaming PC längre så då skulle jag säga att båda konsolerna är intressanta, det kommer till vad man själv tycker. Ett tips är att gå in på youtube och sök på typ "XSX vs PS5" så finns det väldigt många som tar upp skillnaderna och vad man ska tänka på när man är osäker på vilken man ska välja.

Guldvärt! Tack för ditt detaljerade svar! Uppskattas som fan av en med autism! Det där samarbetet med Discord lät väldigt lockande om det nu kommer ske! Såg att även pc spelare kan ladda ner nå xbox gamechat och kunna snacka med mig där.

Tack igen! Hoppas du får en riktigt bra dag!

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Medlem

Äger själv inte ett XSX men spelar nästintill varje kväll med kompisar som kör XSX.
Några kör med mus och tangentbord i Warzone och det verkar fungera klockrent, och jag på PC använder Xbox-appen (Xbox game bar) för att kunna snacka med dom och det fungerar också utmärkt.

Permalänk
Sötast

Hur långt ifrån din TV sitter du?
Om det inte är så att du sitter runt en meter från din TV så lär du väl knappast kunna se någon direkt skillnad på 4K och 1080P?

Anledningen till frågan är då du verkar lida av platsbrist och det finns flera lösningar för exempelvis GeforceNOW var du kan streama dina spel istället. Kräver knappt någon hårdvara alls och om du sitter på ett avstånd från tvn så lär du nog inte se någon större skillnad heller.

Viss latens är att förvänta sig men man kan alltid bara testa gratis och se om det funkar för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Äger själv inte ett XSX men spelar nästintill varje kväll med kompisar som kör XSX.
Några kör med mus och tangentbord i Warzone och det verkar fungera klockrent, och jag på PC använder Xbox-appen (Xbox game bar) för att kunna snacka med dom och det fungerar också utmärkt.

Okej, låter lovande! Är det trådlöst mus och tangentbord?

Tack för svar!

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hur långt ifrån din TV sitter du?
Om det inte är så att du sitter runt en meter från din TV så lär du väl knappast kunna se någon direkt skillnad på 4K och 1080P?

Anledningen till frågan är då du verkar lida av platsbrist och det finns flera lösningar för exempelvis GeforceNOW var du kan streama dina spel istället. Kräver knappt någon hårdvara alls och om du sitter på ett avstånd från tvn så lär du nog inte se någon större skillnad heller.

Viss latens är att förvänta sig men man kan alltid bara testa gratis och se om det funkar för dig.

Tvn är dryga 3-4m bort. 65tum. Jag provade köra lite med mitt PS4 efter jag sålde av pc gaming riggen.. Och då gick jag från 1440p(datorskärmen) till PS4 och tvn, PS4an gör så att den skalar ner till 1080p automatiskt. Det sluta med att jag stängde av allt. Det är riktigt dåligt. Jag missar så mycket folk för att jag inte ser dom och dör innan jag hinner skjuta tillbaka. Och då jämförde jag med 1440p.

Tack för svar!

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrreee:

Okej, låter lovande! Är det trådlöst mus och tangentbord?

Tack för svar!

Jag tror inte att det är trådlöst men kan kolla upp det ikväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrreee:

Tack för snabbt svar!

Var inne på det också precis vid flytten. Och gick in och letade efter lite olika bärbara.. slutade med slutsatsen att den lilla bärbara datorn ska klara av warzone på 4k kommer kosta lika mkt som 3-4st ps5,😅 haha. Runt 15-20k räknade jag på.

Vet inte ifall någon redan skrivit MEN, du kanske kan spela i 1080p på din 4K TV och få ok resultat ändå. Det är ju korrekt skalning då också. Beror ju lite på vilken TV du har och hur kräsen du är. Men borde då gå att köra en hel del spel och kanske tom kranka upp grafiken lite så det jämnar ut sig.
Annars skulle jag nog säga den konsollen du har flest spel till. Och är det lika... Den vars handkontroll du tycker mest om.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ang Xbox vs Playstation för COD så tenderar Playstation att ha exklusiva grejer för dem spelen. T.ex. i MW'19 var ju Spec Ops låst till Playstation ett år. Nu för Vanguard blir det något liknande igen, så Playstation tenderar att vara bästa konsollen för COD. Tror inte det har varit sånt för Warzone men det kanske blir, vem vet...

Då du föredrar mus+tangentbord hade jag ändå siktat på en dator. Även om du kan koppla in o använda dem på konsoll så känns det ändå långt ifrån lika responsivt som att spela framför en dator med Vsync avstängt på en 144hz skärm och 1000hz mus, yada yada yada...
Och Battlefield 2042 kommer inte ens stödja tangentbord/mus på konsoll, iaf inte vid launch: https://www.gamesradar.com/battlefield-2042-wont-have-keyboar...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Xbox Series X: Game pass men inga exklusiva spel. Däremot elite kontroller och väldigt tyst konsol.
Playstation 5: Massor med exklusiva spel men ingen elite kontroller (kommer nog aldrig) och coil whine + fläkt lotteri.

Båda fungerar med mus och tangentbord för Call of Duty men inte med Battlefield 2042. Den absolut bästa kombon är PS5 + PC om du frågar mig, alla spel till Xbox finns i stort sett på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Jag tror inte att det är trådlöst men kan kolla upp det ikväll!

Tack!

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Vet inte ifall någon redan skrivit MEN, du kanske kan spela i 1080p på din 4K TV och få ok resultat ändå. Det är ju korrekt skalning då också. Beror ju lite på vilken TV du har och hur kräsen du är. Men borde då gå att köra en hel del spel och kanske tom kranka upp grafiken lite så det jämnar ut sig.
Annars skulle jag nog säga den konsollen du har flest spel till. Och är det lika... Den vars handkontroll du tycker mest om.

Okej, vene om det blir bra med dator + TVn, men har ju kört med PS4 och Warzone. den skalar ju ner till 1080p och det är riktigt dåligt om jag jämför med min gamla pc gaming rig!

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Ang Xbox vs Playstation för COD så tenderar Playstation att ha exklusiva grejer för dem spelen. T.ex. i MW'19 var ju Spec Ops låst till Playstation ett år. Nu för Vanguard blir det något liknande igen, så Playstation tenderar att vara bästa konsollen för COD. Tror inte det har varit sånt för Warzone men det kanske blir, vem vet...

Då du föredrar mus+tangentbord hade jag ändå siktat på en dator. Även om du kan koppla in o använda dem på konsoll så känns det ändå långt ifrån lika responsivt som att spela framför en dator med Vsync avstängt på en 144hz skärm och 1000hz mus, yada yada yada...
Och Battlefield 2042 kommer inte ens stödja tangentbord/mus på konsoll, iaf inte vid launch: https://www.gamesradar.com/battlefield-2042-wont-have-keyboar...

Okej, tack för svar!

Har inte lust att lägga ut pengar för en såpass bra dator/bärbar som ska klara av den grafiken jag vill ha. Rätt kräsen sen min gaming rig jag sålde av.

Tråkigt att man inte kan köra med mus/tangentbord till BF :/

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolwine:

Xbox Series X: Game pass men inga exklusiva spel. Däremot elite kontroller och väldigt tyst konsol.
Playstation 5: Massor med exklusiva spel men ingen elite kontroller (kommer nog aldrig) och coil whine + fläkt lotteri.

Båda fungerar med mus och tangentbord för Call of Duty men inte med Battlefield 2042. Den absolut bästa kombon är PS5 + PC om du frågar mig, alla spel till Xbox finns i stort sett på PC.

Okej! Aa XSX ser ju betydligt bättre ut än PS5 också.

Hade jag haft råd hade jag lagt 15-20k på en bärbar och kopplat in i tvn. Så hade allt löst sig. Men nu går det inte, och 1st konsol är det jag kan göra.

Tack!

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrreee:

Dom kör inte trådlöst, utan trådat tangentbord och mus!

Permalänk
Medlem

Personligen anser jag Ps5 är bättre, men det är för deras exklusiva spel. XSX är ju prisvärd om man tänker på gamepass. Vet inte hur det fungerar med chatt till konsoller. Men Ps5 får ju däremot Discord nästa år. Vet inte när dock.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

Fetaste konsollen som jag ägt!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16
| EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag bytte ut PCn mot en Xbox Series X. Spelar inte jättemkt, känns dock bra att ha en kraftfull spelmaskin som jämfört med en PC är billig. Med nya Edge Chromium till Xbox fungerar det kalasbra att surfa med mus och tangentbord.

Jag kör med ett trådlöst tangentbord (Razer Blackwidow V3 Mini Hyperspeed), tänkte köpa en trådlös mus från Razer oxå som går att köra på samma usb-dongle.

FPS-spel som stödjer mus/tangetbord på Xbox funkar kalasbra, lite tråkigt att inte BF2042 har stödet...

Angeånde voice chat så har jag kört ingame, tråkigt att det inte finns någon officiell Discord-app till Xbox...

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Stort tack till er alla för era svar och åsikter!

Det känns som att det egentligen inte spelar någon roll i slutändan vilken konsol man köper. Men bestämde mig för Xbox X för att den ser bättre ut helt enkelt, diskret och mindre.

Tack igen! På återseende

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.