Permalänk
Medlem

Någon annan som fått mail om att de kommer öka priset till 89kr?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Rasmus117:

Någon annan som fått mail om att de kommer öka priset till 89kr?

Japp.

https://www.sweclockers.com/nyhet/30967-disney-far-storre-pri...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Fast jag hade 69 tidigare för jag skaffade det innan prishöjningen, undrar om någon annan också fått mejl om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Någon annan som fått mail om att de kommer öka priset till 89kr?

Jag har inte fått något mail ännu.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att få större bild? Vill ju kunna utnyttja hela skärmens yta som tex Netflix klarar.

Visa signatur
Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Perrablerra:

Någon som vet om det går att få större bild? Vill ju kunna utnyttja hela skärmens yta som tex Netflix klarar.

http://minabilder.online/albums/userpics/10001/11/Namnlost-1.jpg

Disney+ har inte native-stöd för ultrawide, men verkar finnas webbläsartillägg som kan fixa det. Artikel på ämnet.

Permalänk

Löser inte den där "bildformat"knappen på tvn det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Disney+ har inte native-stöd för ultrawide, men verkar finnas webbläsartillägg som kan fixa det. Artikel på ämnet.

Kalas. Nu funkar det. Tusen tack och God Jul

Visa signatur
Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av StuntmanMike:

Löser inte den där "bildformat"knappen på tvn det?

I det här fallet tror jag det gällde en vanlig datorbildskärm.

Skrivet av Perrablerra:

Kalas. Nu funkar det. Tusen tack och God Jul

Härligt! God jul på dig!

Permalänk
Medlem

Om någon missat det så har "The Book of Boba Fett" kommit med första avsnittet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Om någon missat det så har "The Book of Boba Fett" kommit med första avsnittet.

Såg ett halvt, det får räcka där. Vill jag se taffliga slagsmål och "fräck" parkour kan jag kolla på gamla Xena-avsnitt. #intemittStarWars

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk

Jag misstänker att Ludwig har tittat på Ronja 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag misstänker att Ludwig har tittat på Ronja 🤔

https://youtu.be/3a0tH0fkvW8

https://youtu.be/_S0a-sjfOn0

Helt klart inspirerats därifrån
Ju äldre jag blir desto mer tycker jag om Ronja rövardotter. Sångerna, skådespelarna, den har fan allt!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Hade helt klart hoppats på releasedatum 4/5

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Någon som vet om alla Marvelfilmer finns på D+? Är de listade i "ordning" där?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beginner:

Någon som vet om alla Marvelfilmer finns på D+? Är de listade i "ordning" där?

Ja det gör dom, ja, de finns sorterade i kronologisk ordning. Även serierna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ja det gör dom, ja, de finns sorterade i kronologisk ordning. Även serierna.

Har dom verkligen alla nu? Har för mig att vissa saknades iom att disney inte tog över som distributör förrens 2012 och iom att Sony är distributör för alla spiderman filmer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sKRUVARN:

Har dom verkligen alla nu? Har för mig att vissa saknades iom att disney inte tog över som distributör förrens 2012 och iom att Sony är distributör för alla spiderman filmer.

De räknas inte in i Marvel Cinematic Universe (MCU) dock som man brukar mena när man pratar marvel. Som du säger är de filmerna från Sony. Antar även att man menade just MCU eftersom frågan gällde om de går att se i ordning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

De räknas inte in i Marvel Cinematic Universe (MCU) dock som man brukar mena när man pratar marvel. Som du säger är de filmerna från Sony. Antar även att man menade just MCU eftersom frågan gällde om de går att se i ordning.

Vilka menar du inte räknas in? Alltså Sony äger distribution för alla Spidermanfilmer, även dom nya med tom Holland, det är dom som sitter på filmrättigheterna för Spindelmannen. Det betyder såklart inte att dom inte kan finnas där, men det är Sony som bestämmer det.

Sen har (hade?) t ex Universal distribution för The Incredible Hulk, därav min fråga om alla fanns, för tämligen säker att vissa har saknats.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sKRUVARN:

Vilka menar du inte räknas in? Alltså Sony äger distribution för alla Spidermanfilmer, även dom nya med tom Holland, det är dom som sitter på filmrättigheterna för Spindelmannen. Det betyder såklart inte att dom inte kan finnas där, men det är Sony som bestämmer det.

Sen har (hade?) t ex Universal distribution för The Incredible Hulk, därav min fråga om alla fanns, för tämligen säker att vissa har saknats.

Nej, de gamla Spiderman räknas inte in i MCU. Nej, tydligen fanns inte Spiderman eller Hulk.

Permalänk

Netflix serierna så som Daredevil, Jessica Jones, Iron Fist, Luke Cage, The defenders och The Punisher finns ej heller, de har även försvunnit från Netflix ser jag nu.
New mutants är en annan dom finns på Viaplay.

Även serier som Powers och Cloak and Dagger finns inte.

Permalänk
Medlem

Loki har väldigt mörk/dimm bild alltså..? testat med både SDR, DV, och på projektorn SDR (epson 9400) och på oled TV. panna 980hz) .. men ska la vara så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Netflix serierna så som Daredevil, Jessica Jones, Iron Fist, Luke Cage, The defenders och The Punisher finns ej heller, de har även försvunnit från Netflix ser jag nu.
New mutants är en annan dom finns på Viaplay.

Även serier som Powers och Cloak and Dagger finns inte.

Någon som vet var dessa serier tog vägen?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Någon som vet var dessa serier tog vägen?

Finns på Disney+ i USA, Storbritannien, Australien, Nya Zealand, Irland, och Kanada sedan den 16:e mars, kommer till Sverige senare i år.

Permalänk

Daredevil gjorde ju en fin gästning i No Way Home så man får ju hoppas den får nytt liv hos Disney.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Finns på Disney+ i USA, Storbritannien, Australien, Nya Zealand, Irland, och Kanada sedan den 16:e mars, kommer till Sverige senare i år.

Tack!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Brukar använda denna sidan för att kolla vad det finns på varje streaming tjänst, eller för att hitta nått att kolla på.
(På viaplay verkar det dock inte funka på av någon anledning)

Brukar bara ställa in betyg på 8 eller nått så man slipper se allt skräp. Har man har inte tid att kolla på allt ändå
https://www.justwatch.com/se/leverant%C3%B6r/disney-plus

Permalänk

Kul att D+ har tagit in så många säsonger av haverikommissionen. Har sett allihop nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Finns på Disney+ i USA, Storbritannien, Australien, Nya Zealand, Irland, och Kanada sedan den 16:e mars, kommer till Sverige senare i år.

Någon aning om när det kommer till Sverige?
Lite irriterande när jag trodde att det gjort det redan, men icke!