Samsung Odyssey G9 – allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nothorized:

Aj. Lite som du säger att skillnaden emellan cx vs c1 lär ju vara marginell.
CX har jag väggmonterad i Tvrummet så där är det film samt Series X som gäller. Så därför funderar jag på en 48 tums LG C1 som skärm till datorn. Kommer givetvis väggmontera den oxå. Hade jag orkat hade jag monterat ner CX tvn och testat till datorn. Bara för att se hur den gör sig vid skrivbordet. Men aj villet krångel 🤣
Kommer mestadels köra WoW på den. Och det blir nån timme om dagen. Så skall bli lite spännande att se hur datorn och C1 gifter sig 😊😊
Cx är ju helt underbar när jag lirar på Min series X 😍

Sen lite när det gäller Samsung G9 villet igentligen är det ultimata formatet för MMO lirande. Hoppas Samsung släpper en version med antingen Oled eller IPS panel. Då hade jag lätt pungat 30k om det skulle vara så 😊

Aah trodde du hade CX vid datorn redan!
Då är det ju ett enkelt val att gå på C1an

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Aah trodde du hade CX vid datorn redan!
Då är det ju ett enkelt val att gå på C1an

Haha nej det är ju det 🤣🤣
Ja det får bli en C1a framåt definitivt 😊

Permalänk
Proffsmoddare

Tänkte på er som blivit missnöjda mer era exemplar eller blivit rädda av alla negativa omdömen. Alla verkar snegla mot CX/C1... ingen som är intresserad av alla vassa 21:9 (38"/34") som finns på marknaden? Nu är det ju en del skillnad på 32;9 och 21;9, men 16:9 är ju ändå ett snäpp neråt horisontellt sett? Är det mest tum/skärmyta som är det intressanta?

Permalänk
Medlem

Har fått upp G9 Neon på gasarm nu, måste bara städa upp lite och fixa till sladdarna så är det perfa.

Skulle behöva byta gasarmen till min andra skärm där till vänster, den kommer inte riktigt över G9an så tappar lite space där. Tips på arm som kommer högt upp?

https://imgur.com/a/dMbbdUw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Tänkte på er som blivit missnöjda mer era exemplar eller blivit rädda av alla negativa omdömen. Alla verkar snegla mot CX/C1... ingen som är intresserad av alla vassa 21:9 (38"/34") som finns på marknaden? Nu är det ju en del skillnad på 32;9 och 21;9, men 16:9 är ju ändå ett snäpp neråt horisontellt sett? Är det mest tum/skärmyta som är det intressanta?

Du kan ju köra CX/C1 i 3840x1600 me black bars över och under om man nu vill ha ultrawide formatet. Är väl svärtan för mig, plus att även om 38" säkert är riktigt bra för att vara en stor ips skärm, känns de lite tråkiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeon123:

Har fått upp G9 Neon på gasarm nu, måste bara städa upp lite och fixa till sladdarna så är det perfa.

Skulle behöva byta gasarmen till min andra skärm där till vänster, den kommer inte riktigt över G9an så tappar lite space där. Tips på arm som kommer högt upp?

Är det en 32" du vill få över g9'an, så körde jag på en 80cm arm ,inte gasarm utan en sån här
den kom långt över g9an, var lite svårt att hitta nån annan lösning, om du inte vill trycka ner g9an så långt det går. Nu verkar det inte finnas 80cm att välja på amazon.se, kanske finns på .de

27" var lättare att få över, där finns de ganska många gasarmar som gör jobbet.

Om ja minns rätt så behövde armen sträcka sig 68cm upp från bordet för att få min 32" över g9, men då räknade jag med standardfotens höjd.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Neeon123:

Aquaero och aquasuite... My brother!

Men varför kör du inte en skrivbordsversion på mätarna?

Skrivet av PeoplesMC:

Du kan ju köra CX/C1 i 3840x1600 me black bars över och under om man nu vill ha ultrawide formatet. Är väl svärtan för mig, plus att även om 38" säkert är riktigt bra för att vara en stor ips skärm, känns de lite tråkiga.

Ja det alternativet finns ju alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Är det en 32" du vill få över g9'an, så körde jag på en 80cm arm ,inte gasarm utan en sån här
den kom långt över g9an, var lite svårt att hitta nån annan lösning, om du inte vill trycka ner g9an så långt det går. Nu verkar det inte finnas 80cm att välja på amazon.se, kanske finns på .de

27" var lättare att få över, där finns de ganska många gasarmar som gör jobbet.

Om ja minns rätt så behövde armen sträcka sig 68cm upp från bordet för att få min 32" över g9, men då räknade jag med standardfotens höjd.

Precis, en 32" 16:9 skärm där till vänster. Tack för tipset!

Skrivet av Zpnk:

Aquaero och aquasuite... My brother!

Men varför kör du inte en skrivbordsversion på mätarna?

Ja det alternativet finns ju alltid.

Haha Good shit

Yes har testat men fördrar att ha fönstret såhär. Men framförallt har jag nästan aldrig det fönstret framme på den skärmen ändå så det är lite skitsamma. Har oftast discord, youtube, twitch, spotify eller något annat sånt uppe där ändå. Men tack

Permalänk
Medlem

För er som haft problem med g9/g9neo och 3080ti kort så har nvidia släppt en ny firmware update.
Artikel på guru3d:
https://www.guru3d.com/news-story/nvidia-issues-firmware-upda...

Kan va värt att testa.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det känns som att dealen på Benify just är väldigt attraktiv och ganska långt under alla andra priser på marknaden. Det är ju bara några dagar kvar på kampanjen så man får ju smått FOMO-ångest kring om man ska slå till eller inte, det känns ju som en väldigt bra deal som sagt.

Ni som har lite koll på marknaden, finns det några andra bra alternativ till G9 Neo? Är det några andra super ultrawide-skärmar på gång eller ryktas om?

Jag kommer att använda den för att spela F1 samt och hålla på med kontors-/mediaarbete.

Vilka monitorarmar finns det som pallar skärmen, är det fortfarande typ bara Ergotron HX?