Hej!
Efter att mina datorbyggarplaner har fått ligga på is ett tag så är det nu äntligen dags att börja bygga ihop en burk, så jag söker därför tips och råd. Jag tänker att totalkostnaden för bygget gärna får bli max 8000-9000 kr.
Mina prioriteringar för bygget är:
- Prisvärd
- Hyfsat framtidssäker (även om det är svårt att veta)
- Skapligt låg ljudnivå eftersom jag ofta lyssnar på musik från datorn
- Gärna optisk utgång på moderkortet eftersom jag kör optiskt i förstärkaren och då slipper köpa en d/a omvandlare
Delarna jag har hittills:
- GTX 970, eftersom marknaden för grafikkort är som den är just nu så fick det bli ett mer provisoriskt kort
- Fractal Meshify 2 compact, jag gick på ett chassi med bättre luftflöde eftersom att tester jag läst visade att ljudnivån från chassin med bättre luftflöde ofta ligger på en liknande eller lägre nivå än många ljudisolerade chassin pga att fläktarna inte behöver jobba lika hårt
Mest troligt kommer jag inte spela mer avancerade spel än LoL och Diablo 2 resurrected inom den närmaste framtiden men min gamla dator har varit med i över10 år så det hade varit trevligt med delar som kan vara med ett tag igen.
Vad har ni för tips? Vilka delar tycker ni att jag bör välja? Bör jag vänta en vecka eller två tills Intel har släppt sina nya processorer?