Kommer mitt Bitfenix Whisper M 750W palla ett Brutalt 3080(3x8pin) samt 3900x?

Permalänk
Medlem

Kommer mitt Bitfenix Whisper M 750W palla ett Brutalt 3080(3x8pin) samt 3900x?

Hej!

Jag har lyckats med bedriften att denna vecka få tag i ett MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10GB. Har även turen att få tag i en 5900X.
Detta sitter på ett Gigabyte X570 AORUS ELITE med 16gb ram och 2 m2 diskar samt 4 ssd diskar.

Allt väl så långt.

orosmolnet är nätagget. kommer det palla detta? den driver nu ett 1080 som drar runt 180watt, det nya monstret kan mer än dubbla detta med hela 370 watt. Jag kommer nog dock köra det på silent men det kan säkert ändå ibland hamna där uppe.

Så vad gör jag? Ska jag satsa på ett nytt agg tex corsair 850 watt eller motsvarande eller kommer mitt agg palla trycket? oroar jag mig helt i onödan?

Vet att många ofta väljer ett för starkt agg vilket inte alltid är dåligt men nu börjar grejerona dra rätt mycket. kan tänka mig att denna setup kan vara uppe och sniffa på 700watt ibland.

Mvh: En man som stänger av elementen i gaming rummet

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hej!

Jag har lyckats med bedriften att denna vecka få tag i ett MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10GB. Har även turen att få tag i en 5900X.
Detta sitter på ett Gigabyte X570 AORUS ELITE med 16gb ram och 2 m2 diskar samt 4 ssd diskar.

Allt väl så långt.

orosmolnet är nätagget. kommer det palla detta? den driver nu ett 1080 som drar runt 180watt, det nya monstret kan mer än dubbla detta med hela 370 watt. Jag kommer nog dock köra det på silent men det kan säkert ändå ibland hamna där uppe.

Så vad gör jag? Ska jag satsa på ett nytt agg tex corsair 850 watt eller motsvarande eller kommer mitt agg palla trycket? oroar jag mig helt i onödan?

Vet att många ofta väljer ett för starkt agg vilket inte alltid är dåligt men nu börjar grejerona dra rätt mycket. kan tänka mig att denna setup kan vara uppe och sniffa på 700watt ibland.

Mvh: En man som stänger av elementen i gaming rummet

Hej sådär ett antal månader senare!

Har du någon update? Sitter i samma sits med ett Suprim X 3080 påväg och har en Bitfenix Formula Gold 750W i burken (i princip samma sak som Whisper, bara att Whisper är tystare och helmodulärt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av S1rWill:

Hej sådär ett antal månader senare!

Har du någon update? Sitter i samma sits med ett Suprim X 3080 påväg och har en Bitfenix Formula Gold 750W i burken (i princip samma sak som Whisper, bara att Whisper är tystare och helmodulärt)

Haha nu undrar jag detsamma efter några månader senare! Funkade 750 Galant? Jag sitter på supernova G5 750 Gold och väntar på en 3080 ASUS TUF

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk

Efter att jag själv forskade runt lite i ämnet så har jag förstått det som att det är inga problem med 750w nätagg. Jag hade själv 650w vilket är på gränsen men tänkte då att jag kör på ett 850w eftersom jag endå behövde nytt.

Permalänk
Medlem

850w är lugnt, har själv inga problem, kör ett platinum dock.

Visa signatur

Cpu : Amd 5950x, Moderkort: X570, Socket-AM4, Grafikkort: Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC, Minne: Beast DDR4 3600MHz 32GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.