Avaktiverat oem nyckel från bios ?

Permalänk

Avaktiverat oem nyckel från bios ?

Tja har köpt en ny dator färdig byggd som kom med Windows 10 home
Jag vill in med min pro lisens som jag köpte när win 8.1 va actuelt och har upgraderat med den till Windows 10 pro
Men när jag försöker göra det i Windows får jag ej
Så jag DL Windows 11 pro och formaterade disken och gjorde en ren install logga in med mit Microsofts konto och när jag kolla versionen så har jag Windows 11 home ??
Hur och om ens gå deletar jag home licensen från bios för det är den som den måste andvända

Tack i förhand

Visa signatur

Asus maximus V Gene / i7 2600k 3.4 (4.4)( H70 ) 16GB Ram ,Nvidia GeForce GTX 680 4GB Arctic cooling accelero hybrid liquid kylare! , Cooler Master 690 II Advanced NVIDIA Edition , SSD intel 320 120 GB (OS) , samsung 820 250gb(Games) XPEonology 2x10.8TB storage

Permalänk
Skrivet av killersplace:

Tja har köpt en ny dator färdig byggd som kom med Windows 10 home
Jag vill in med min pro lisens som jag köpte när win 8.1 va actuelt och har upgraderat med den till Windows 10 pro
Men när jag försöker göra det i Windows får jag ej
Så jag DL Windows 11 pro och formaterade disken och gjorde en ren install logga in med mit Microsofts konto och när jag kolla versionen så har jag Windows 11 home ??
Hur och om ens gå deletar jag home licensen från bios för det är den som den måste andvända

Tack i förhand

testa funktionen att ange en ny nyckel för att uppgradera till pro?

du borde kunna uppgradera genom att ange din pro nyckel istället om du uppgraderat ditt 8.1 till win 10 en gång innan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

har testat och den vill ej uppgradera med den

Visa signatur

Asus maximus V Gene / i7 2600k 3.4 (4.4)( H70 ) 16GB Ram ,Nvidia GeForce GTX 680 4GB Arctic cooling accelero hybrid liquid kylare! , Cooler Master 690 II Advanced NVIDIA Edition , SSD intel 320 120 GB (OS) , samsung 820 250gb(Games) XPEonology 2x10.8TB storage

Permalänk

kan va en oem nyckel då som redan är låst till hårdvaran på din gamla dator eller något men hade för mig att de blev retail licens när man uppgraderade till win 10 men kan ha helt fel i det.

fast samtidigt måste du fråga dig om det är något i pro som du saknar i home?

har för mig skillnaderna är ganska små.

typ remote desktop, bitlocker, och nå mer som inte direkt påverkar hur datorn i sig fungerar mestadels admin funktioner för att låsa ner stuff för användare.

är väl möjligen Hyper-V men sysslar du inte med viritualisering på datorn gör det ingen skillnad.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

nä det är inte OEM köpte licensen separat detta är min första färdigbyggda dator har alltid köpt delar och byggt själv,
men nu händer saker hehe va in på microsoft sidan där man ser alla datorer man har rensade gammalt där on nu när jag testade igen så uppgraderade den men nu har jag Windows 11 Enterprice ?!?!? hehehe ja man ska ju inte klaga

min lisens är Windows 8 pro som jag köpte 2012

Visa signatur

Asus maximus V Gene / i7 2600k 3.4 (4.4)( H70 ) 16GB Ram ,Nvidia GeForce GTX 680 4GB Arctic cooling accelero hybrid liquid kylare! , Cooler Master 690 II Advanced NVIDIA Edition , SSD intel 320 120 GB (OS) , samsung 820 250gb(Games) XPEonology 2x10.8TB storage

Permalänk
Skrivet av killersplace:

nä det är inte OEM köpte licensen separat detta är min första färdigbyggda dator har alltid köpt delar och byggt själv,
men nu händer saker hehe va in på microsoft sidan där man ser alla datorer man har rensade gammalt där on nu när jag testade igen så uppgraderade den men nu har jag Windows 11 Enterprice ?!?!? hehehe ja man ska ju inte klaga

min lisens är Windows 8 pro som jag köpte 2012

grattis.

kan va så att de uppgraderade blev enterprice licenser minns inte riktigt hur det var bara att de bytte till någon annan typ av licens när man körde upgraderingen till win 10.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows