Ska jag kunna spela Sims 3 och eventuellt 4a på min MacBook Pro?

Permalänk
Medlem

Ska jag kunna spela Sims 3 och eventuellt 4a på min MacBook Pro?

Hej, har en MacBook Pro (2015) 13”
2.9 GHz intel core i5
8gb ram 1867 MHz DDR3
Intel Iris graphics 6100, 1536 MB

Ska jag kunna spela the Sims 3 eller kanske också 4a?

Är rädd att datorn ska överhettas.
Har inte testat så många ”lättare” spel mer än Littlewood och då började fläkten låta mycket och den blev varm.

Vet att det inte är en speldator på så sätt men frågar ändå.

Funkar kylplatta bra?

Permalänk
Medlem

Sitter fläkten i botten får du ut majoriteten av kyleffekten bara genom att stoppa något under varje kortsida så att det blir luft under fläkten. Så länge datorn inte börjar slöa ner sig själv så är det ingen fara med temperaturen. När det blir ett större problem så stänger den av sig innan den går sönder.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar! Ska datorn kunna klara av Sims 3 men även eventuellt 4a? Är så dåligt på sånt. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flowse96:

Tack för snabbt svar! Ska datorn kunna klara av Sims 3 men även eventuellt 4a? Är så dåligt på sånt. 😂

4an verkar fungera dugligt, 3an borde inte vara några problem hårdvarumässigt, eventuellt mjukvaruproblem relaterat till att spelet är gjort för windows. 4an verkar inte ha det problemet.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Sims 3 ska inte vara några problem alls, det verkar som att Sims 4 också ska fungera bra. Om den inte rengjorts sedan den köptes 2015 så är det förmodligen väldigt mycket damm inuti, enklast är väl att försöka hitta någon butik eller så i närheten som säljer Mac och fråga om de har möjlighet att ta isär och göra rent den (om man inte känner sig bekväm att göra det själv).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

I vissa avseenden så fungerar 4 bättre än 3.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE