Permalänk
Medlem

Var hittar ni Bakgrundsbilder?

Tjena, undrar vart ni på Sweclockers hittar era bakgrundsbilder till dator/iPhone/iPad etc? Börjar bli jäkligt trött på alla inkluderade alternativ.

Söker själv främst efter några mysiga naturmotiv och allra helst alternativ som respekterar skaparen. Att bara gå in på reddit och spara bilder från valfritt subreddit funkar ju men då får ju skaparen ingenting.

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jäklar den första länken är verkligen precis vad jag var ute efter, Tack!

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Wallpaper engine på Steam är rätt bra också

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Wallpaper engine på Steam är rätt bra också

Har fått uppfattningen om att det bara är för att göra "live" bakgrunder?

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Avstängd

Jag körde några år med Simon Stålenhags Sci-Fi-bilder: https://www.simonstalenhag.se

Inte anpassade efter skärmupplösningar dock, men de funkar ju bra ändå.

Permalänk
Medlem

Har slutat samla på bakgrundsbilder sen Wallpaper engine.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Ingen som vet var man kan få tag på mer abstrakta eller mönstrade bakgrundsbilder?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Dinkefing:

Ingen som vet var man kan få tag på mer abstrakta eller mönstrade bakgrundsbilder?

Sidor som innehar Wallpapers har filter för det du eftersöker. Ta en titt i ovan nämnda länkar

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Sidor som innehar Wallpapers har filter för det du eftersöker. Ta en titt i ovan nämnda länkar

//Pontus

Ja men Interfacelift har det inte och sidan är död sedan många år tillbaka.

Permalänk
Medlem

Min bakgrundsbild i mobilen, som faktiskt "ärvdes" från förra mobilen, är en bild på avlägsna galaxer från nåt av rymdteleskopen, troligtvis Hubble. Det är 5-6 år sen, så jag minns inte exakt.

Såna bilder brukar vara enkla att hitta, ofta i extremt hög upplösning. Gratis och fria att använda, normalt sett.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ronz:

Samma här. Tveklöst den bästa

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.