Laktosläskers - medbor delivers the pain

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Laktosläskers - medbor delivers the pain

Daniel var nöjd i alla fall.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
DingDongerMcDongface

Känner att min generella ångest när drycken hälldes upp summerar upplevelsen rätt bra.

Permalänk
Medlem

Lite ’svek’-klockers över den

Drack inte ens upp?

Edit:
Nu såg jag klart, och detta är bästa klippet sedan sodastream helt klart!

Permalänk

Dessa har funnits i några år. Första gången jag kom i kontakt med dem var på en liten kiosk vid järnvägen.

De smakar enligt mig helt okej. Men när det gäller dricka så skulle jag vilja ha något som uppfyller följande saker så bra som möjligt.
* Smakar såklart bra.
* Kalorisnål
* Inga farliga kemikalier, ofta ersätter man socker med annan skit som har sina nackdelar.
* Inte frätande emot tänderna. Om man tar en klunk då och då så blir det ej bra.
* Lätt att köpa, bra tillgång till överallt. Ibland är jag törstig och vill ha något att dricka just då. Att man kan beställa från japan och efter 3 månader få hem sin dricka hjälper ej min törst just då.
* Gärna inte snordyr.

Jag tror otroligt många skulle vilja ha en dryck med de egenskaper ovanför, där man får offra vissa saker som inte det bästa sötningsmedlet. Men för egen del blir det lite väl mycket coco cola light/pepsi max som inte alls är bra förutom kalorisnål/lätt att få tag på och inte tokdyr.

Många av dessa vatten med olika smaker tycker jag personligen smakar riktigt dåligt. Och dessa flaskor som säljs under antydan att de är bra för hälsan är ofta svindyr. Jag ser dem lite som dessa nyttiga godis som finns att köpa för gymmet. Ja de är säkert bra för de som tränar stenhårt och behöver ha mer kalorier, för den stora skaran så ser skiten samma som godis, skillnaden är främst de kostar 3 gånger så mycket och smakar hälften så bra om man jämför dem emot vanlig godis på matbutiken.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Lite ’svek’-klockers över den

Drack inte ens upp?

Haha Daniel drack. Jag … smuttade får man väl säga.

Men vi är tacksamma. Det var ju kul om inget annat

Nästa blir ännu bättre. Bounty - jag HATAR kokos 🥲

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Haha Daniel drack. Jag … smuttade får man väl säga.

Men vi är tacksamma. Det var ju kul om inget annat

Nästa blir ännu bättre. Bounty - jag HATAR kokos 🥲

Haha, passar bara bra som halloween-special alltså?

Tur att jag inte spoilade för er i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Dessa har funnits i några år. Första gången jag kom i kontakt med dem var på en liten kiosk vid järnvägen.

De smakar enligt mig helt okej. Men när det gäller dricka så skulle jag vilja ha något som uppfyller följande saker så bra som möjligt.
* Smakar såklart bra.
* Kalorisnål
* Inga farliga kemikalier, ofta ersätter man socker med annan skit som har sina nackdelar.
* Inte frätande emot tänderna. Om man tar en klunk då och då så blir det ej bra.
* Lätt att köpa, bra tillgång till överallt. Ibland är jag törstig och vill ha något att dricka just då. Att man kan beställa från japan och efter 3 månader få hem sin dricka hjälper ej min törst just då.
* Gärna inte snordyr.

Jag tror otroligt många skulle vilja ha en dryck med de egenskaper ovanför, där man får offra vissa saker som inte det bästa sötningsmedlet. Men för egen del blir det lite väl mycket coco cola light/pepsi max som inte alls är bra förutom kalorisnål/lätt att få tag på och inte tokdyr.

Många av dessa vatten med olika smaker tycker jag personligen smakar riktigt dåligt. Och dessa flaskor som säljs under antydan att de är bra för hälsan är ofta svindyr. Jag ser dem lite som dessa nyttiga godis som finns att köpa för gymmet. Ja de är säkert bra för de som tränar stenhårt och behöver ha mer kalorier, för den stora skaran så ser skiten samma som godis, skillnaden är främst de kostar 3 gånger så mycket och smakar hälften så bra om man jämför dem emot vanlig godis på matbutiken.

Bara av ren nyfikenhet. Vad är det som gör light läsk "inte alls bra"
Jag vet ju att det, speciellt i större mängder, inte är så bra. Men inte riktigt varför

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

Bara av ren nyfikenhet. Vad är det som gör light läsk "inte alls bra"
Jag vet ju att det, speciellt i större mängder, inte är så bra. Men inte riktigt varför

Light drickor är ett samlingsnamn för en viss typ. Och man får kolla på den aktuella drickan vad den har för problem. Och det handlar då om vad sötningsmedlet som de har vad denna har för nackdelar. Vanligt socker är för en stor del av befolkningen inte bra för deras vikt och sedan tänder. Aspartam har sina nackdelar och folk diskuterar att det inte är så farligt osv.
Jag själv har inte tid med sådan diskussion utan det jag mer är intresserad av är vad som för mig är bäst att dricka.
https://www.svenskhalsokost.se/aspartam De på länken var positiva till aspartam.

Jag själv är en stordrickare, jag dricker mycket många liter per dag och detta kan såklart vara det ena och andra. Där jag just är intresserad av något som är nyttigt och smakar bättre än rent vatten. Så de som säger 33cl av cola light är inte farligt, så är det inte relevant för mig då jag dricker så otroligt mycket mer.

*edit

https://ki.se/forskning/sluta-klunka-du-dricker-inte-for-lite...
Normalt behöver vi cirka en och en halv till två liter per dygn, men vissa dygn behöver du upp till fyra liter för att du har jobbat i varm miljö, eller av andra orsaker
Runt 4 liter per dygn dricker jag säkert. 4L coca cola light känns sådär med tänderna och allt att inta.

Permalänk
Medlem

Måste prova. Just bounty gillar ju som chocklad, så får förpreppa inför nästa avsnitt med eget prov!

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Light drickor är ett samlingsnamn för en viss typ. Och man får kolla på den aktuella drickan vad den har för problem. Och det handlar då om vad sötningsmedlet som de har vad denna har för nackdelar. Vanligt socker är för en stor del av befolkningen inte bra för deras vikt och sedan tänder. Aspartam har sina nackdelar och folk diskuterar att det inte är så farligt osv.
Jag själv har inte tid med sådan diskussion utan det jag mer är intresserad av är vad som för mig är bäst att dricka.
https://www.svenskhalsokost.se/aspartam De på länken var positiva till aspartam.

Jag själv är en stordrickare, jag dricker mycket många liter per dag och detta kan såklart vara det ena och andra. Där jag just är intresserad av något som är nyttigt och smakar bättre än rent vatten. Så de som säger 33cl av cola light är inte farligt, så är det inte relevant för mig då jag dricker så otroligt mycket mer.

*edit

https://ki.se/forskning/sluta-klunka-du-dricker-inte-for-lite...
Normalt behöver vi cirka en och en halv till två liter per dygn, men vissa dygn behöver du upp till fyra liter för att du har jobbat i varm miljö, eller av andra orsaker
Runt 4 liter per dygn dricker jag säkert. 4L coca cola light känns sådär med tänderna och allt att inta.

Det står också att kroppen består av cirka 70% vatten och inte 70% lightcola så är det verkligen samma sak att dricka läsk som att dricka vatten?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Light drickor är ett samlingsnamn för en viss typ. Och man får kolla på den aktuella drickan vad den har för problem. Och det handlar då om vad sötningsmedlet som de har vad denna har för nackdelar. Vanligt socker är för en stor del av befolkningen inte bra för deras vikt och sedan tänder. Aspartam har sina nackdelar och folk diskuterar att det inte är så farligt osv.
Jag själv har inte tid med sådan diskussion utan det jag mer är intresserad av är vad som för mig är bäst att dricka.
https://www.svenskhalsokost.se/aspartam De på länken var positiva till aspartam.

Jag själv är en stordrickare, jag dricker mycket många liter per dag och detta kan såklart vara det ena och andra. Där jag just är intresserad av något som är nyttigt och smakar bättre än rent vatten. Så de som säger 33cl av cola light är inte farligt, så är det inte relevant för mig då jag dricker så otroligt mycket mer.

*edit

https://ki.se/forskning/sluta-klunka-du-dricker-inte-for-lite...
Normalt behöver vi cirka en och en halv till två liter per dygn, men vissa dygn behöver du upp till fyra liter för att du har jobbat i varm miljö, eller av andra orsaker
Runt 4 liter per dygn dricker jag säkert. 4L coca cola light känns sådär med tänderna och allt att inta.

Aha!

Jag dricker väl 1-2 glas Pepsi Max per dag. Oftast mot kvällen.
Sen blir det kanske 3-4 glas rent vatten per dag till måltider.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

1. Ta fram mixern.
2. Stoppa i en Snickers/Mars.
3. Kör den till en smet.
4. Tillsätt sedan valfri mjölkdryck
Risken är att det blir godare

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem

Har provad dom själv för länge sedan, Mars var rätt god enligt mig, snickers sådär

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Har testat en av dessa... Aldrig igen!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Har testat en av dessa... Aldrig igen!

Jag håller inte alls med. Jag har lugnt kunnat dricka alla dessa varenda dag. Det enda är att det kaloriintaget som man får tycker jag inte alls är värt smaken.

Skrivet av LazySoft:

1. Ta fram mixern.
2. Stoppa i en Snickers/Mars.
3. Kör den till en smet.
4. Tillsätt sedan valfri mjölkdryck
Risken är att det blir godare

Självklart blir det godare. Man kan tillsätta lite grädde eller glass för att piffa till det mer. Det är egentligen ganska enkelt att göra en god sådan dricka. Problemet är att de är så in åt helskotta onyttiga.
Dessa färdiga drickor har de dock gjort avkall på det ena och andra för att den ska kunna stå i värme en längre period utan att bli dålig. Så jag tycker det inte alls är konstigt att den inte smakar lika bra.

Men det finns fördelar med en dricka som man kan köpa i en butik, än en som kräver mycket arbete för att kunnat göra.

Permalänk
Medlem

Jag är mest förbryllad av uttalet av Mars. Uttalar ni andra det åxå med amerikansk accent? Jag säger iaf ”MARRSH”

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag är mest förbryllad av uttalet av Mars. Uttalar ni andra det åxå med amerikansk accent? Jag säger iaf ”MARRSH”

Maschhh

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Vad har ni emot jorndnötter som är så gott?!

btw är inga transfetter i jordnötter

Visa signatur

Intel 3550K@4,2GHz, GTX 1060 (I know, old stuff..)

Permalänk
Medlem

De verkar inget vidare.
Chokladdryck kan vara gott, men dessa verkar inte vara det.

Min mor köpte en gång någon drickchoklad från typ Öob, som visade sig vara tillverkad i Polen. Har senare också råkat smaka någon vanlig choklad därifrån. Har förträngt hur någon av de smakade.
Men kan bara säga att polackerna är betydligt bättre på att göra spel än choklad.

Vad krävs för att en dryck ska få 0, att ni spyr när ni dricker den?
Bra att ni är många som är med där och provar, så finns det kanske någon som är av annan åsikt.
Kan ni inte någon gång också prova någon mer vanlig dryck som anses god?

Permalänk
Hjälpsam

Tror att man måste ha en viss inställning.
Detta är ingen läsk det är en variant av Pucko, ett litet glas flytande godis, till kaffet kanske?
Kanske man kan göra sin variant av hemmagjord Bailys med hjälp av dessa?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Känner att min generella ångest när drycken hälldes upp summerar upplevelsen rätt bra.
https://i.imgur.com/ik63a5C.png

Drycken ser så oväntat fyllig ut, nästan som delvis vispad grädde. Gillar hur @UndaC jagar upp glaset som smet och allas generella äckel av lukt och upplevelse! Fantastiskt helt klart 5/5 på avsnittet ifall ni frågar mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag håller inte alls med. Jag har lugnt kunnat dricka alla dessa varenda dag. Det enda är att det kaloriintaget som man får tycker jag inte alls är värt smaken.

Alltså.. föredrar du verkligen denna över en Pucko ? Den är ju helt klart den värsta chokladbaserade drycken jag smakat med socker i.

Har givetvis testat en del av de där "protein" chokladsakerna med sötningsmedel och dom är helt klart värre än dessa.

Hemma dricks det O'boy och vill jag ha chokladmjölk på språng så blir det en Pucko

Nu är det väl supersällan jag dricker just chokladmjölk då man börjat växa ifrån det men men..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Drycken ser så oväntat fyllig ut

Typiskt har man i förtjockningsmedel för att ge den krämiga konsistensen. Oftast karragenan (som tyvärr ger mig magproblem), och i detta fallet är det karragenan.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Nästa blir ännu bättre. Bounty - jag HATAR kokos 🥲

Choklad och kokos är en god kombination men skiten fastnar i tänderna. Iofs ett incitament att dricka mer läsk så tänderna försvinner

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av cyklonen:

Typiskt har man i förtjockningsmedel för att ge den krämiga konsistensen. Oftast karragenan (som tyvärr ger mig magproblem), och i detta fallet är det karragenan.

Så du går faktiskt ned i vikt av dessa drycker?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kanske man kan göra sin variant av hemmagjord Bailys med hjälp av dessa?

Kanske? Det är väl bara att tillsätta Vodka och blanda ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nekrol:

Kanske? Det är väl bara att tillsätta Vodka och blanda ordentligt.

Ska det vara hemmagjord Baileys så är det hemkört som gäller och sedan vispa ett par gånger med en matsked. Känslan är lika viktig, om inte viktigare, än smaken i det fallet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nekrol:

Kanske? Det är väl bara att tillsätta Vodka och blanda ordentligt.

Eller starköl

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Alltså.. föredrar du verkligen denna över en Pucko ? Den är ju helt klart den värsta chokladbaserade drycken jag smakat med socker i.

Har givetvis testat en del av de där "protein" chokladsakerna med sötningsmedel och dom är helt klart värre än dessa.

Hemma dricks det O'boy och vill jag ha chokladmjölk på språng så blir det en Pucko

Nu är det väl supersällan jag dricker just chokladmjölk då man börjat växa ifrån det men men..

Pucko är för mig en snabbvariant av riktigt mjölk med oboy eller kakao + socker. och jag tycker den ej är lika god, men den finns färdig.

När det gäller dessa aktuella drickor så hade jag lugnt kunnat dricka dem till det ena och andra. Hade det inte varit för onyttighetens skull och även priset så hade jag säkerligen tagit en sådan i veckan.

Permalänk
Medlem

Funderar på temperaturen som nämndes i klippet, skulle gärna se ljummen (något över rumstemperatur) för att träna kräkreflexerna