Prissättning Alder Lake från ÅF och förbokning?

Permalänk

Prissättning Alder Lake från ÅF och förbokning?

Computersalg verkar inte ha dolt sina kommande produkter. Vet inte om priserna stämmer men borde väl ge en ganska bra indikation.
Det jag tycker är lite konstigt är att de även har tray/OEM processorerna upplagda och prissatta också.

Borde inte butikerna börja annonsera förbokning av Alder Lake idag vid 18:00 nu?

https://imgur.com/8PrL3yw

Visa signatur

strong like horse smart like tractor

Permalänk
Medlem

Verkar inte sticka ut helt mot de priserna som ryktats i USA, så är nog en ganska bra indikation.

Kapar tråden lite men säg att dessa släpps till försäljning snart, är det rätt uppfattat att det inte finns några moderkort för dem ännu?

Permalänk
Skrivet av cbxb:

Verkar inte sticka ut helt mot de priserna som ryktats i USA, så är nog en ganska bra indikation.

Kapar tråden lite men säg att dessa släpps till försäljning snart, är det rätt uppfattat att det inte finns några moderkort för dem ännu?

Jodå moderkort tror jag absolut finns, bara att de inte blivit publicerade ännu. Om du exempelvis googlar på Z690 så får den en träff från proshop på ett Asus Z690-kort som inte publicerats där ännu.

Visa signatur

strong like horse smart like tractor

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

det känns mest som ett placeholder pris.

Permalänk
Medlem

Noterar hdmi 2.1 på inbyggda grafiken, trevligt

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk

Mitt inlägg försvann nog lite i nyhetstråden om releasen, men för den som är intresserad så har Asus kampanj vid köp av moderkort och CPU i nya serien:

Länk

Gäller visst Dustin, Proshop, Power och Netonnet

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Om man inte ska hoppa på de blå tåget igen?