Sony grundar separat bolag för PC-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

BOTW spelas så klart på pc med Cemu i minst 60 fps i fantastisk grafik

https://www.youtube.com/watch?v=6bCqK1Ddo5k

Spelat igenom spelet på detta sättet med rtgi och 75fps locked. 3440x1440

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prästost:

PC har väl stått för +60% av hela spelindustrin de senaste 20åren?

Konsolerna delar på de 40% som är kvar, inkl mobilspelande

Stämmer nog, dock inte i antal spelare.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av JackeShan:

Usch, äckliga PC-gamers ska inte få smaka på vår exklusivitet

Men…
Om man äger flera datorer och flera konsoler, vad är men då?
Både ”äcklig” OCH pleb? 🤔

Jag är så kluven! 😁

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Siimuliize:

Pc Master Race kommer aldrig dö ut. Har sagt det sedan jag kopierade duke nukem 3d på 16 floppy diskar i skolans dator sal.

Stod du där med ditt gyllenblonda hår med en fläkt blåsandes mot dig?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Låter bra!

Spelade precis ut Horizon Zero Dawn igår, som var riktigt bra (med visst förbehåll - jag är ingen fan av grinding), snyggt som attan också, så det får gärna komma mer sådant (till den enda spelplattform jag bryr mig om.)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Härligt. Snart är det bortkastat att köpa Playstation. 😉

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Bra tycker jag, men själv är jag rätt obenägen att köpa gamla titlar. Det känns alltid lite som "för lite för sent", så att säga. Jag gillar inte att bli behandlad som en andra klassens konsument.

Med detta sagt så tycker jag i alla fall att detta är bra, för de allra flesta resonerar nog inte som jag, kan jag tänka mig Det är också bra för Sony som får in lite deg till kassakistan. Vi vill ju inte att någon ska behöva gå och lägga sig hungrig

Ett taktiskt drag som jag skulle göra om jag var Sony är att släppa spelen tidigare till Linux. Är det ett riktigt "måste ha"-spel så kan de tjäna på det eftersom de kommer att flytta folk från MS plattform. Vore kul att se men vi vet ju alla att det inte kommer att hända

TLDR; Bra, alla tjänar på detta.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.