Intels vassaste Arc "Alchemist"-grafikkort tar plats framför kameran

Permalänk
Skrivet av ottoblom:

Ju fler kockar desto sämre soppa brukar det heta .Fast just nu är det roligt för konkurens behövs

Instämmer! Hät behövs det en kock till!

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Skrivet av Varg:

De flesta borde ha uppmärksammat hur populärt det är med härdat glas på chassit i dagsläget.

Jag har aldrig haft glas på mina chassin, och kommer aldrig att ha heller. Störande ljus när man lirar? Vad ska det vara bra för?

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Jag har aldrig haft glas på mina chassin, och kommer aldrig att ha heller. Störande ljus när man lirar? Vad ska det vara bra för?

Ta en titt i galleriet och/eller passande subbar på reddit så kommer du se att folk gärna vill ha sitt stora chassi stående på skrivbordet med en glaspanel samt en massa rgb.

Jag känner mig alltid lite gammal när jag ser dessa bilder för precis som du förstår jag verkligen inte vitsen med det och jag skulle bli väldigt irriterad över alla lampor. För att inte tala om hur stor plats ett chassi tar.

Nä. Ett simpelt chassi som man ställer under skrivbordet. Enkelt och bra.

Permalänk
Medlem

Fast det där blir ganska mycket selection bias, det som tar bilder på sina byggen och lägger upp lär ju också vara de som efterfrågar t.ex fönster. Bara för att de syns mycket behöver det inte betyda att de är en stor del av marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Fast det där blir ganska mycket selection bias, det som tar bilder på sina byggen och lägger upp lär ju också vara de som efterfrågar t.ex fönster. Bara för att de syns mycket behöver det inte betyda att de är en stor del av marknaden.

Ta en titt på Komplett, Inet och Webbhallen och sortera på flest sålda. Du kommer nog bli förvånad.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Med nuvarande grafikkortsmarknad lär inte silverfärgad plast eller fula fläktar spela mycket roll alls.

Går korten att få tag på och levererar acceptabel prestanda så lär de sälja alla de kan få fram.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Jag har aldrig haft glas på mina chassin, och kommer aldrig att ha heller. Störande ljus när man lirar? Vad ska det vara bra för?

Skrivet av Trunk:

Ta en titt i galleriet och/eller passande subbar på reddit så kommer du se att folk gärna vill ha sitt stora chassi stående på skrivbordet med en glaspanel samt en massa rgb.

Jag känner mig alltid lite gammal när jag ser dessa bilder för precis som du förstår jag verkligen inte vitsen med det och jag skulle bli väldigt irriterad över alla lampor. För att inte tala om hur stor plats ett chassi tar.

Nä. Ett simpelt chassi som man ställer under skrivbordet. Enkelt och bra.

Skrivet av ajn:

Fast det där blir ganska mycket selection bias, det som tar bilder på sina byggen och lägger upp lär ju också vara de som efterfrågar t.ex fönster. Bara för att de syns mycket behöver det inte betyda att de är en stor del av marknaden.

Nu var ju inte det här en debatt om hur många som använder glaspaneler eller rgb. Det finns folk som bryr sig om hur komponenterna ser ut och det kommer att fortsätta.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz