Permalänk

Forza Horizon 5

Snart kommer de! Pre-load 1:a eller 2:a november! HAJP!

Edit: Nu finns det en Club för Sweclockers medlemmar på FH5 förkortning [Swec].

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant!

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk

Konsol eller blir de pc? Köpte själv på pc (Steam):)

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Jag kommer att köra på Xbox Series X via Game Pass.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk

Varför köper ni inte bara gamepass 12 månader ?:) ett tipps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slevninja:

Varför köper ni inte bara gamepass 12 månader ?:) ett tipps

jag ville ha early access och dlc's carpass etc etc

och kommer köras på pc så klart

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Samsung Sverige

Sjukt hajpade inför detta släpp, för mig blir det konsol

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem

Detta är ett självklart köp!
3an va TOPPEN, 4an var samma?, vad kan man förvänta sig utav 5an?
Bästa arcade-bil-spelet.

Permalänk
Medlem

Tänkte prova på Game Pass. Men föredrar banracing.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Har Gamepass så det blir definitivt att lira vid release.

Håller dock tummarna att utvecklarna har förbättrat delningsfunktionerna av spelarskapat material. De har sugit sedan Forza Motorsport 5 på Xbox One. Men jag misstänker att blir samma skit som förut.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Håller dock tummarna att utvecklarna har förbättrat delningsfunktionerna av spelarskapat material.

20 miljoner spelare och 10 slots förladdade moddar,
jag tror ända sättet att lyckas är spambots eller att ha andra kanaler som YouTube eller forum för att sprida sina alster.

Med tanke på att tuning är så viktigt så hade det ju varit bra om man innan varje lopp kunde få välja att köpa ett gäng tunes som lyckats bra på den banan, men jag tror inte nytänkande finns inom roadmapen.

Men helst hade jag sett mer av lobbies eller mixade team, FH2 funkade ändå ok där - FH4 bidrog lite med gäng som hade någon snabb bil och ett gäng trucks som bara knuffade folk av banan, kul i ca 5 sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

jag ville ha early access och dlc's carpass etc etc

och kommer köras på pc så klart

Eftersom jag har gamepass så köpte jag bara tillägget för premium vilket blev dryga 400:-. Jag kompenserade såklart den "besparingen" med att boka en handkontroll också.

Personligen hoppas jag att det blir lite mer riktiga dirt-banor i onlineläget och att de bara skiter i att ha någon freeroam rush eller liknande.

Väldigt längesedan jag var såhär barnsligt taggad på ett nytt spel. Fast jag insåg precis att jag missar early access då jag har andra åtaganden hela helgen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

20 miljoner spelare och 10 slots förladdade moddar,
jag tror ända sättet att lyckas är spambots eller att ha andra kanaler som YouTube eller forum för att sprida sina alster.

Med tanke på att tuning är så viktigt så hade det ju varit bra om man innan varje lopp kunde få välja att köpa ett gäng tunes som lyckats bra på den banan, men jag tror inte nytänkande finns inom roadmapen.

Ja, så har det tyvärr blivit. Även "proffsen" på det officiella forumet har stora problem med att sprida deras alster pga. spam som du nämner. Även om man vinner de veckovisa designtävlingarna betyder det inte per automatik många nedladdningar.

Filerna med flest nedladdningar kan vara en design där bilen är kromfärgad med svara fälgar. Horribelt dåligt implementerat.

I Forza Motorsport 4 kunde jag tjäna stora in-game pengar på att dela designfiler till bilar. Från och med Forza Motorsport 5 och efterföljande Horizon (de delar samma system för spelarskapade alster) var det en omöjlighet.

Själva racing delen har dock varit utmärkt som vanligt, kommer nog att vara fortsatt så i Horizon 5

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Hypen för mig har faktiskt dött ut rejält senaste månaderna, de har ju släppt 20-40 minuter dev och gameplay varje vecka kändes det som sedan i början av sommaren och youtube kanaler har redan börjat lägga ut massa content i över 2 veckors tid.

Köper det när det kommer på rea, för att se till att de har fixat de whack hand animationerna med ratten.

Stort plus att de inte säljer skiten via Microsoft store längre iallafall, jag köpte Horizon 4 på PC via den plattformen och det är den största mardröm jag har varit med om att installera och managea på över 15 år.

Permalänk
Lego Master

Förladdade på PC igår, men har inte grävt ner mig så djupt i det.
Grabben är hypad, han tycker det är dags att gå ifrån 4an nu.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Hypen för mig har faktiskt dött ut rejält senaste månaderna, de har ju släppt 20-40 minuter dev och gameplay varje vecka kändes det som sedan i början av sommaren och youtube kanaler har redan börjat lägga ut massa content i över 2 veckors tid.

Köper det när det kommer på rea, för att se till att de har fixat de whack hand animationerna med ratten.

Stort plus att de inte säljer skiten via Microsoft store längre iallafall, jag köpte Horizon 4 på PC via den plattformen och det är den största mardröm jag har varit med om att installera och managea på över 15 år.

Jag har inte haft något problem med Horizon 4 som har med MS Store o göra.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har precis tickat över 1000 timmar i FH4, är rätt så taggad på FH5 alltså.

Har köpt premium edition så jag får spela redan på fredag. Spelet sitter preloadat hemma och bara väntar på att få spelas på en 4K LG oled

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Qubeista:

Hypen för mig har faktiskt dött ut rejält senaste månaderna, de har ju släppt 20-40 minuter dev och gameplay varje vecka kändes det som sedan i början av sommaren och youtube kanaler har redan börjat lägga ut massa content i över 2 veckors tid.

Köper det när det kommer på rea, för att se till att de har fixat de whack hand animationerna med ratten.

Stort plus att de inte säljer skiten via Microsoft store längre iallafall, jag köpte Horizon 4 på PC via den plattformen och det är den största mardröm jag har varit med om att installera och managea på över 15 år.

Därför man inte ser sånt

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk

Förladdning på Steam är uppe nu.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Hypen för mig har faktiskt dött ut rejält senaste månaderna, de har ju släppt 20-40 minuter dev och gameplay varje vecka kändes det som sedan i början av sommaren och youtube kanaler har redan börjat lägga ut massa content i över 2 veckors tid.

Köper det när det kommer på rea, för att se till att de har fixat de whack hand animationerna med ratten.

Stort plus att de inte säljer skiten via Microsoft store längre iallafall, jag köpte Horizon 4 på PC via den plattformen och det är den största mardröm jag har varit med om att installera och managea på över 15 år.

Kan hålla med angående sjukt mycket videos/info som redan ligger ute... Har för en gångs skull hyfsat lyckats hålla mig undan från att titta på för mycket sådant!

Installerade mitt via xbox appen på PC med gamepass. Betydligt bättre än hur windows store hanterade Horizon 4 faktiskt.

För någon som inte redan har Gamepass och är lite småsugen på att köra Horizon 5 så kostar det ju bara 10kr första månaden. Utan bindningstid dessutom, om de inte ändrat detta dvs.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | MSI 3080 Gaming X Trio | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Silicon Power US70 PCIe.4 | Fractal design 860w Ion | Massdrop HD 58x's | Fidelio x2HR | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Mountain Everest Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av element90:

Kan hålla med angående sjukt mycket videos/info som redan ligger ute... Har för en gångs skull hyfsat lyckats hålla mig undan från att titta på för mycket sådant!

Installerade mitt via xbox appen på PC med gamepass. Betydligt bättre än hur windows store hanterade Horizon 4 faktiskt.

För någon som inte redan har Gamepass och är lite småsugen på att köra Horizon 5 så kostar det ju bara 10kr första månaden. Utan bindningstid dessutom, om de inte ändrat detta dvs.

Var skall man köpa spelet?! På Steam eller xboxgamepass?! Jag har gamepass och vill köra på PC, men vill gärna ha premium då man får med två DLCer?

När släpps DLCerna och vilka bilar ingår i Welcome packet?!

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Var skall man köpa spelet?! På Steam eller xboxgamepass?! Jag har gamepass och vill köra på PC, men vill gärna ha premium då man får med två DLCer?

När släpps DLCerna och vilka bilar ingår i Welcome packet?!

Du kan köpa en premiumuppgradering till gamepass-varianten. Kostar drygt 400:-. Det ger dig allt vanliga premium gör.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Är det hädelse att skriva att man är intresserad av spelet, men kommer endast spela med tangentbordets piltangenter?
Har inte plats för ratt/pedaler.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är det hädelse att skriva att man är intresserad av spelet, men kommer endast spela med tangentbordets piltangenter?
Har inte plats för ratt/pedaler.

Ja. Skaffa en xbox-kontroll. Det fungerar alldeles fantastiskt bra till det här spelet. En xbox one/series-kontroll så får du till och med lite force feedback på bromsknappen så du inte behöver ABS.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Går det köpa all dlc och köra gamepassversionen tro

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Går det köpa all dlc och köra gamepassversionen tro

japp

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Var skall man köpa spelet?! På Steam eller xboxgamepass?! Jag har gamepass och vill köra på PC, men vill gärna ha premium då man får med två DLCer?

När släpps DLCerna och vilka bilar ingår i Welcome packet?!

Har också gamepass & köpte mitt premium direkt inne i xbox appen faktiskt. Har allting redan nedladdat och förberett nu.

Vilka bilar och när dlc's släpps har jag ingen aning om. Har försökt hålla mig undan från alltför mycket info.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | MSI 3080 Gaming X Trio | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Silicon Power US70 PCIe.4 | Fractal design 860w Ion | Massdrop HD 58x's | Fidelio x2HR | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Mountain Everest Max

Permalänk
Medlem

FH6 - Japan?
Då kan dom ta 1000 spänn för standard edition

Permalänk
Skrivet av oztin:

FH6 - Japan?
Då kan dom ta 1000 spänn för standard edition

Var ju rykten om FH5 skulle vara japan men blev ju inte. Varför vet jag inte.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

FH6 - Japan?
Då kan dom ta 1000 spänn för standard edition

Det hade ju varit rena drömmen! Men med tanke på hur mycket jag spelat FH4 kommer mååååånga timmar gå till 5:an innan jag oroar mig för nästa del.