Klarna köper Pricerunner för 9,2 miljarder kronor

Permalänk
Melding Plague

Klarna köper Pricerunner för 9,2 miljarder kronor

Det svenska fintech-bolaget köper prisjämförelsesajten och ställer in siktet på internationell expansion.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Prisjakt > Pricerunner

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Personligen använder jag Prisjakt i betydligt större utsträckning. Fungerar mycket bättre

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Pricerunner kan de få, så länge de ger fan i Prisjakt som ändå är en bra tjänst.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Prisjakt är bättre än Pricerunner. Och Prisjakt är jättedåligt

Permalänk
Medlem

Prisjakt > Pricerunner

Använder bara pricerunner när man letar efter udda saker som inte är indexerade på Prisjakt, brukar finnas lite mer udda saker på Pricerunner.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Allvarligt, finns PriceRunner fortfarande?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Finns inte en engelska version av denna tjänst?
Eller är det är det översättning jobb för mig?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Finns inte en engelska version av denna tjänst?
Eller är det är det översättning jobb för mig?

Om du läser artikeln så finns svaret där

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av dlq84:

Om du läser artikeln så finns svaret där

Tror han syftar på att kunna välja engelska som språk på svenska siten.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Det är något som tar emot när man halkar in på Pricerunner. Förstår inte vilka som använder det när Prisjakt finns.

Permalänk
Medlem

Kommer Pricerunner börja prioritera sidor som använder Klara nu må tro?

Kanske prisjakt blir uppköpt av en konkurrent snart.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Llhweiir:

Allvarligt, finns PriceRunner fortfarande?

Enig. Trodde det lagt ner för länge sedan.

Permalänk
Rekordmedlem

Då får vi hoppas att Prisjakt kommer tillbaka som en fungerande site så man slipper Klarna, men Google verkar också göra att bra jobb att leta priser och står valet mellan Googlepest eller Klarnakolera så blir det Googlepest medan jag väntar och hoppas Prisjakt återuppstår i en välfungerande form igen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det var ingen dålig affär för herr Storåker

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Då får vi hoppas att Prisjakt kommer tillbaka som en fungerande site så man slipper Klarna, men Google verkar också göra att bra jobb att leta priser och står valet mellan Googlepest eller Klarnakolera så blir det Googlepest medan jag väntar och hoppas Prisjakt återuppstår i en välfungerande form igen.

classic.prisjakt.nu fungerar fortfarande 😁

Permalänk
Medlem

Använde pricerunner konstant när jag var yngre, men har aldrig vänt blicken tillbaka när jag upptäckte prisjakt.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem

Prisjakt har bara blivit sämre och sämre dock och pricerunner bättre och bättre. Snart går dem om.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av mrqaffe:

Då får vi hoppas att Prisjakt kommer tillbaka som en fungerande site så man slipper Klarna, men Google verkar också göra att bra jobb att leta priser och står valet mellan Googlepest eller Klarnakolera så blir det Googlepest medan jag väntar och hoppas Prisjakt återuppstår i en välfungerande form igen.

Problemet är väl helt enkelt att det ska vara tillväxtjakt. Så även om man gör en bra tjänst (prisjakt) så är siktet inställt på 10x det, och då blir det mer intressant att göra något urvattnat som når en större publikt.

Så är det väl iofs med allt här i världen.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucpel:

classic.prisjakt.nu fungerar fortfarande 😁

Det är så sjukt mycket bättre än nya versionen. Deras produkt-team borde få sparken.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Snusfri

Prisjakt är horribelt dåligt numera, inte ens classic fungerar som det ska.

Ska bli intressant att se hur klarna förvaltar Pricerunner, konkurrens behövs inom alla områden.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Pricerunner är användbart för en rad av prylar som inte är indexerade på Prisjakt. I övrigt blir det Prisjakt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag har alltid svurit vid att Prisjakt är den klart bättre sidan, men det sista året har dom verkligen halkat efter på flera punkter och jag kommer på mig själv att använda Pricerunner mer och mer. Bara det att det saknas så vansinnigt mycket mer produkter på prisjakt gör ju en vansinnig.

Permalänk
Medlem

Prisjakt kontrollerar ju inte något längre. Ofta länkar från butiker, som visar produkten i lager, men som går till en felaktig sida eller med helt annan information.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Allvarligt, finns PriceRunner fortfarande?

Lika förvånad varje gång jag googlar priser istället för att gå direkt in på prisjakt och man får träffar på pricerunner.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Livsnjutare 😎

Gick över till prisjakt för 10+ år sedan och har aldrig kollat bakåt.

Den nya designen som prisjakt kör med hatas ju utav alla, men tur att classic.prisjakt.nu inte verkar läggas ner

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

Hur kan det vara värt så mycket pengar?!

Permalänk
Medlem

Valde att jag använder den ofta men blev förvånad när jag såg staplarna att de flesta ALDRIG använder den. Insåg då att inte heller jag gör det utan bara använder Prisjakt. Tänkte mig inte för och tänkte att Prisjakt är Pricerunner...

Permalänk
Medlem

Prisjakt är mycket bättre än pricerunner just nu. MEN, namnet pricerunner är nog mycket mycket bättre utomlands.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av BrottOchStraff:

Det är så sjukt mycket bättre än nya versionen. Deras produkt-team borde få sparken.

Grejen är väl att den är bättre för oss SweClockare t.ex. men för gemene man är den nya glättiga och förenklade bättre. Framförallt vid enklare produktsökningar som t.ex. på skor osv.

Så sett till pengar in till bolaget har de nog gjort helt rätt, på bekostnad av alla avancerade användare.

Visa signatur

240p är livet