Permalänk
Medlem

Robotgräsklippare Zoner

Jag skulle vilja köpa en robotgräsklippare.
Letar som tusan efter en som kan klara av 2st åtskilda zoner

Huvudzonen ca 150kvm med laddare
Bi-zon ca 50kvm utan laddare endast begränsningskabel.

Zonerna går inte att sammakoppla på något sätt
Tanken är att låta maskinen jobba som vanligt i huvudzon sedan flytta den till Bi-zonen för att bara köra slut på batterierna

Känner någon till någon maskin som klarar det..???
Alla jag har tittat på måste använda samma begränsningskabel och det är inte möjligt..

//BE

Visa signatur

BYNE

Permalänk
Medlem
Skrivet av byne:

Jag skulle vilja köpa en robotgräsklippare.
Letar som tusan efter en som kan klara av 2st åtskilda zoner

Huvudzonen ca 150kvm med laddare
Bi-zon ca 50kvm utan laddare endast begränsningskabel.

Zonerna går inte att sammakoppla på något sätt
Tanken är att låta maskinen jobba som vanligt i huvudzon sedan flytta den till Bi-zonen för att bara köra slut på batterierna

Känner någon till någon maskin som klarar det..???
Alla jag har tittat på måste använda samma begränsningskabel och det är inte möjligt..

//BE

Denna borde klara det kommer dock nästa år

Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk
Medlem

Denna funkar utmärkt till det. https://www.gardena.com/se/produkter/grasmattevard/robotgrask...

De flesta borde nog klara av det idag.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Denna funkar utmärkt till det. https://www.gardena.com/se/produkter/grasmattevard/robotgrask...

De flesta borde nog klara av det idag.

Men nu ville TS ha 2 zoner och "citat Zonerna går inte att sammankoppla på något sätt"

Detta klarar ingen klippare idag vad jag vet? men du kanske har någon smart ide hur det ska gå till.

Permalänk
Rekordmedlem

En get är lätt att flytta mellan olika gräsplättar, de rensar och går själv vidare när maten är slut, klarar även av svår terräng och buskar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

En get är lätt att flytta mellan olika gräsplättar, de rensar och går själv vidare när maten är slut, klarar även av svår terräng och buskar.

Det är inte säkert att en get kan flyttas hur lätt som helst dock. Möjligheter med tids-styrning och vinterförvaring är begränsade

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av thom.g:

Det är inte säkert att en get kan flyttas hur lätt som helst dock. Möjligheter med tids-styrning och vinterförvaring är begränsade

Man slaktar den på hösten och förvarar köttet i frysen tills man äter upp det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag kör på den 100% självgående varianten.

han heter håkan har 4 taggar och brukar stå och klippa min bakgård på nätterna.

dock klipper han lite ojämnt så blir gärna lite tovor som sticker upp.

har haft med familjen nång gång på middag också.
Håkan, Mariette och kidet Greger-Greta (osäker på kön när de är små och fläckiga så körde på ett av varje dubbelnamn det är ett det tills jag ser om den fått horn eller inte).

han överlevde bockjakten i år hittills iaf för såg han här om veckan men inte sett resten av familjen på ett tag dock.

bortsett från den ojämna klippningen så är det den bästa klipparen hittills inte behövt tanka en gång än sålänge.

mer än att jag brukar slänga ut en gräsbal på gräsmattan när snön lagt sig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vilken uppslutning...
Worx mailade jag till precis de grejar det inte... ej heller mcculloch...
Skall kolla Gardena...

Visa signatur

BYNE

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man slaktar den på hösten och förvarar köttet i frysen tills man äter upp det.

Det där är bara elakt

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av thom.g:

Det där är bara elakt

Jag hade en get som husdjur när jag var liten men vi hade vinterplats för den så den blev gammal och seg...
Men det var väldigt vanligt förr att man hade ungdjur över sommaren och slaktade på senhösten när betet försvann för man ville utnyttja de naturliga betena maximalt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lloyd5:

Men nu ville TS ha 2 zoner och "citat Zonerna går inte att sammankoppla på något sätt"

Detta klarar ingen klippare idag vad jag vet? men du kanske har någon smart ide hur det ska gå till.

Nej jag läste nog lite snabbt. Då vill du ha en klippare som kan klippa helt fritt utan begränsningskabel. Det enda jag vet kommer närmast är Husqvarnas senaste värsting som man begränsar genom GPS.

Men annars är det nog bara hacka någon enklare variant att tro den befinner sig inom området på nått sätt.

En sån är ju halvfarlig om den lyckas rymma kan ge sig ut på E4n o burna

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Så här..
Om man tänker att laddstationen sänder ut nån typ av signal i begränsningskabeln och laddar maskinen.

En liten dosa som bara skickar ut signalen i begränsningskabeln och saken skulle vara biff..
Då skulle man bara göra en liten slinga med begränsningskabel.

Visa signatur

BYNE

Permalänk
Medlem

Efter att haft kontakt med Worx kundservice är deras alternativ att köpa en basstation till 1100kr till det en tranformator 900kr och en kabel imellan transformator och basstation 600
Ca 2700kr plus själva klipparen
Tål att tänka på ett tag

//BE

Visa signatur

BYNE