Permalänk

ångra windows 11 ?

om jag installerar windows 11 på en gammal burk med gammal cpu (i5-4690k) och utan tpm och skulle ångra sig
kan man backa tillbaka till windows 10:an på nått enkelt sätt ?

Permalänk
Sötast

Om du uppgraderar från 10 till 11 så ja.
Bara googla ditt rubriknamn så hittar du guider på hur man gör.

Är bara en knapp man trycker så löser den resten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nullebulle:

om jag installerar windows 11 på en gammal burk med gammal cpu (i5-4690k) och utan tpm och skulle ångra sig
kan man backa tillbaka till windows 10:an på nått enkelt sätt ?

Skrivet av Allexz:

Om du uppgraderar från 10 till 11 så ja.
Bara googla ditt rubriknamn så hittar du guider på hur man gör.

Är bara en knapp man trycker så löser den resten.

Nja skulle jag säga, om du uppdaterar från 10 till 11 och vill nedgradera till 10 så får det inte ha gått längre tid än 10 dygn... Efter 10 dygn fungerar bara en ren installation av Windows 10

Been There, done that.

Permalänk

tackar , ibland är det enklare än vad man tror

Permalänk

nu har det gått 6 dagar sedan jag la in windows 11 tänkte backa tillbaka till 10:an men får "Du kan inte återgå till tidigare version filerna som krävs för att återställa den tidigare versionen av windows har tagits bort från datorn." jag har inte raderat något själv , kan man göra nått eller är det bara ny installation av 10:an eller gilla läget med 11:an ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nullebulle:

nu har det gått 6 dagar sedan jag la in windows 11 tänkte backa tillbaka till 10:an men får "Du kan inte återgå till tidigare version filerna som krävs för att återställa den tidigare versionen av windows har tagits bort från datorn." jag har inte raderat något själv , kan man göra nått eller är det bara ny installation av 10:an eller gilla läget med 11:an ?

Om Windows.old mappen är borttagen är det en ren installation som gäller av 10:an detsamma gäller även för 11 om du inte vill ha en massa processer i bakgrunden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nullebulle:

nu har det gått 6 dagar sedan jag la in windows 11 tänkte backa tillbaka till 10:an men får "Du kan inte återgå till tidigare version filerna som krävs för att återställa den tidigare versionen av windows har tagits bort från datorn." jag har inte raderat något själv , kan man göra nått eller är det bara ny installation av 10:an eller gilla läget med 11:an ?

Du har inte gjort diskrensning då? Kan mycket väl ha tagits bort i samband med en sådan.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

Om Windows.old mappen är borttagen är det en ren installation som gäller av 10:an detsamma gäller även för 11 om du inte vill ha en massa processer i bakgrunden...

det finns 1 st windows.old och 1st windows.old(1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nullebulle:

det finns 1 st windows.old och 1st windows.old(1)

Har du uppgraderat din Windows 10 från någon tidigare version av Windows? om så är fallet så kan du inte nedgradera till 10 utan du måste då nedgradera till den versionen som du hade innan Windows 10. För att därefter uppgradera till Windows 10

Permalänk

ok , så kan det vara