Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

Jahapp... dom måste ha ändrat något när det kommer till drops... jag har hittat min 14'e!!!!! (Cham, 2x Jah, 3x Ohm, Sur, 3x Lo, 4x Vex) HR.. men te mej fan inte en enda shako..... hur fan går det ihop!?

Fan klagar du över?!
In på JSP, sälj en Jah och köp dig 15 shakos om du vill

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Fan klagar du över?!
In på JSP, sälj en Jah och köp dig 15 shakos om du vill

redan sålt allt :)... jag kommer inte köpa nått på jsp tills ladder släpps :/ tycker det e så förbannat tråkigt att inte kunna lira ladder :/.. jag har t.o.m. skaffat 4 extra accounts för utfyllnad + 1 för bo när ladder släpps

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag håller på att jobba mot en Heart of the Oak och har "snart" runorna som behövs.
Jag har också en fyr-socket flail, dock grå. Spelar det någon roll på kvalitén på vapnet man socketerat?
Jag är hammerdin och i princip caster, så själva skadan på vapnet är inte viktigt. Men statsen är. Påverkas dessa alltså av kvalitén på vapnet? Måste jag hitta en superior fyr-socketad?

Det spelar ingen roll angående kvalitén på din flail. Den skulle till och med kunna vara ethereal.

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajmo:

Det spelar ingen roll angående kvalitén på din flail. Den skulle till och med kunna vara ethereal.

Satan vad nice att höra! Det är ett stort bekymmer mindre, tack 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

Jahapp... dom måste ha ändrat något när det kommer till drops... jag har hittat min 14'e!!!!! (Cham, 2x Jah, 3x Ohm, Sur, 3x Lo, 4x Vex) HR.. men te mej fan inte en enda shako..... hur fan går det ihop!?

Random is random

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Random is random

jaaa :/... men detta har aldrig hänt under 20 års spelande... därför känns det otroligt skumt

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Random is random

dnRoma is Random

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

jaaa :/... men detta har aldrig hänt under 20 års spelande... därför känns det otroligt skumt

En royal flush händer inte heller förrän 20 års spelande.

För att det ska hända måste man spela länge.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Nogån här har fått platinum? Jag har läsat det är mycket svårt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

En royal flush händer inte heller förrän 20 års spelande.

För att det ska hända måste man spela länge.

haha aa jag antar att jag inte skall klaga xD dragit in ca 50k fg från alla rune drops enbart... kan inte säga att jag hade gjort det med d2OG när det var dupning + bottar från höger till vänster

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niraya:

Nogån här har fått platinum? Jag har läsat det är mycket svårt.

Kul med människor som försöker lära sig svenska! Vad menar du med att ’få platinum’ i diablo 2 spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kul med människor som försöker lära sig svenska! Vad menar du med att ’få platinum’ i diablo 2 spelet?

menar nog achievement på konsol... kollade upp det nu. kan säga att inget jag nånsin kommer att ge mig på:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

menar nog achievement på konsol... kollade upp det nu. kan säga att inget jag nånsin kommer att ge mig på:)

"I'm gonna do what's called a pro gamer move
Reach Level 99 with a Hardcore Character"
Haha, ja lycka till med den

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

https://www.trueachievements.com/n47137/diablo-ii-resurrected...

De sjuka är att det bara är värt 60 poäng.

1000 poäng vore mer rättvist.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

jaaa :/... men detta har aldrig hänt under 20 års spelande... därför känns det otroligt skumt

Tycker också det känns som det droppar runor som aldrig förr. Dock slutade jag spela aktivt kort efter 1.10. Men jag har hittat rätt gott med* runor och till och med 2 Ber runes på vad jag anser rätt få timmars "MF:ande", definitivt jämfört med när jag spelade 1.09. Däremot tycker jag att jag hittar markant mindre "mid-tier" uniques. Kändes som man lootade en Oculus, Shako och Gaze flera gånger i veckan då. Har inte lyckats hitta en enda Vampire's Gaze som jag skulle vilja ha till en av mina chars.

Men man kanske minns det som att man spelade mycket men verkligenheten var en annan.

Edit: Grammatik.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Tycker också det känns som det droppar runor som aldrig förr. Dock slutade jag spela aktivt kort efter 1.10. Men jag har hittat rätt gott och runor och till och med 2 Ber runes på vad jag anser rätt få timmars "MF:ande", definitivt jämfört med när jag spelade 1.09. Däremot tycker jag att jag hittar markant mindre "mid-tier" uniques. Kändes som man lootade en Oculus, Shako och Gaze flera gånger i veckan då. Har inte lyckats hitta en enda Vampire's Gaze som jag skulle vilja ha till en av mina chars.

Men man kanske minns det som att man spelade mycket men verkligenheten var en annan.

Inte ens med min graal i SP så droppar det inte så här mycket runor och då spammar jag LK runs i p7 som tar mindre än 20 sec med 200 fcr... det känns verkligen som om dom har ökat rune drops med 100%

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Tycker också det känns som det droppar runor som aldrig förr. Dock slutade jag spela aktivt kort efter 1.10. Men jag har hittat rätt gott och runor och till och med 2 Ber runes på vad jag anser rätt få timmars "MF:ande", definitivt jämfört med när jag spelade 1.09. Däremot tycker jag att jag hittar markant mindre "mid-tier" uniques. Kändes som man lootade en Oculus, Shako och Gaze flera gånger i veckan då. Har inte lyckats hitta en enda Vampire's Gaze som jag skulle vilja ha till en av mina chars.

Men man kanske minns det som att man spelade mycket men verkligenheten var en annan.

I 1.10 ökade de drop procenten på runor om jag minns rätt.

Var MFar du?

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

För mig är de inte mycket rune drops iallafall.
Fått 1 Ohm, 1 Vex, sedan det släpptes. Kör dock assasin så använder en kass telestav. Så blir kanske inte lika effektiv som en sorc.
Men tycker att det borde droppa lite mer.
Fått 2 shako iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

I 1.10 ökade de drop procenten på runor om jag minns rätt.

Var MFar du?

Överallt. Ibland kör jag enbart Baal/Diablo. Ibland varvar jag med cows (för runor och socket-items) The pit/AT/Masoleum/CA/WSK, travincal, Summoner/Nhilathak/Countess (för keys) osv. Med andra ord, det jag känner för.

Tror det var 1.13 de smacka upp runedropsen av vad jag kan googla mig till? Men de känns löjligt höga jämfört med 1.09 om mitt minne stämmer överens med verkligheten. Lite tråkigt faktiskt, hittade min första Ber innan jag dödat Diablo i Hell. Han inte riktigt få dopaminkicken då jag inte ens jobbat för det. Jag kör upp alla mina gubbar själv och det mesta är self-found. Bara på senare tid har jag börjat tradea.

Skrivet av Geckod:

För mig är de inte mycket rune drops iallafall.
Fått 1 Ohm, 1 Vex, sedan det släpptes. Kör dock assasin så använder en kass telestav. Så blir kanske inte lika effektiv som en sorc.
Men tycker att det borde droppa lite mer.
Fått 2 shako iallafall

Må väl kanske ha med RNG att göra då. Jag hittade 6 HR's innan jag lootade den första Shakon. Sen lootade jag såklart 2 till nästa dag Shako då och inte HR.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Kan ju tillägga att de flesta mid-high runes har jag hittat genom att döda champions/unique packs på vägen till bossar eller i L85-zones. Jag har inte hittat en enda runa värd att ta upp på bossar.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Tycker också det känns som det droppar runor som aldrig förr. Dock slutade jag spela aktivt kort efter 1.10. Men jag har hittat rätt gott med* runor och till och med 2 Ber runes på vad jag anser rätt få timmars "MF:ande", definitivt jämfört med när jag spelade 1.09. Däremot tycker jag att jag hittar markant mindre "mid-tier" uniques. Kändes som man lootade en Oculus, Shako och Gaze flera gånger i veckan då. Har inte lyckats hitta en enda Vampire's Gaze som jag skulle vilja ha till en av mina chars.

Men man kanske minns det som att man spelade mycket men verkligenheten var en annan.

Edit: Grammatik.

Jag själv efter många års spelande är övertygad om att det har med level att göra. Efter 90-91 känns det som det liksom "släpper" på nått sätt. Vet att gambling ger fördel upp till lvl 94 så varför inte drops med?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Tack för info

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Jag själv efter många års spelande är övertygad om att det har med level att göra. Efter 90-91 känns det som det liksom "släpper" på nått sätt. Vet att gambling ger fördel upp till lvl 94 så varför inte drops med?

Ja, level 92 är väl typ gränsen om man vill ha goda chanser för +2 all skills amus? Sen märkte jag stor skillnad på mercenaryn från 89 till 92. Nu på 92 så tål han som en stridsvagn och kan lätt låta mig titta på medan han leker runt. För 3 levels sen så var jag tvungen att flytta runt herren med teleport rätt ofta annars så var det klippt!

Jag har haft ett antal gubbar på 92-97 tidigare. Men HR? Njah de hittade jag inte många av och definitivt inte alla mellan 1.09-1.10. Jag har dock haft så mycket Shako's, Oculus, shaftstop, Gaze, Vipermagi osv att jag gav bort de jag lootade på senare tid i 1.09.
Dubbla Ith svärd hade jag dock, "Synd att de inte droppar idag"

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av hockexx:

Ja, level 92 är väl typ gränsen om man vill ha goda chanser för +2 all skills amus? Sen märkte jag stor skillnad på mercenaryn från 89 till 92. Nu på 92 så tål han som en stridsvagn och kan lätt låta mig titta på medan han leker runt. För 3 levels sen så var jag tvungen att flytta runt herren med teleport rätt ofta annars så var det klippt!

Jag har haft ett antal gubbar på 92-97 tidigare. Men HR? Njah de hittade jag inte många av och definitivt inte alla mellan 1.09-1.10. Jag har dock haft så mycket Shako's, Oculus, shaftstop, Gaze, Vipermagi osv att jag gav bort de jag lootade på senare tid i 1.09.
Dubbla Ith svärd hade jag dock, "Synd att de inte droppar idag"

Tror man vill ha lvl 95 för amus för att ha "störst" chans, 94 för Assasin vapen, 92 för Circlet / Coronet, ringar kommer jag inte ihåg men hög 80 typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Tror man vill ha lvl 95 för amus för att ha "störst" chans, 94 för Assasin vapen, 92 för Circlet / Coronet, ringar kommer jag inte ihåg men hög 80 typ

90 är gränsen för gamble om man vill få +2 skills av vad jag lyckats googla fram.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Ja, level 92 är väl typ gränsen om man vill ha goda chanser för +2 all skills amus? Sen märkte jag stor skillnad på mercenaryn från 89 till 92. Nu på 92 så tål han som en stridsvagn och kan lätt låta mig titta på medan han leker runt. För 3 levels sen så var jag tvungen att flytta runt herren med teleport rätt ofta annars så var det klippt!

Jag har haft ett antal gubbar på 92-97 tidigare. Men HR? Njah de hittade jag inte många av och definitivt inte alla mellan 1.09-1.10. Jag har dock haft så mycket Shako's, Oculus, shaftstop, Gaze, Vipermagi osv att jag gav bort de jag lootade på senare tid i 1.09.
Dubbla Ith svärd hade jag dock, "Synd att de inte droppar idag"

Runor är alltid svårt men bra unika droppar friskt över lvl 90.
Sånt jävla grind att nå över 90 om man kör själv bara, tar ett bra tag speciellt med halv dåliga items.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Hur gör ni med pris på runor och allehanda föremål, har ni lärt er allt och känner av hur marknaden går uppåt och nedåt eller så?
Försökte fixa ihop en lista när MrLllamaSC gick igenom föremåls värde men det ändrar sig ju enormt nu i början utav spelet.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Samsite:

Hur gör ni med pris på runor och allehanda föremål, har ni lärt er allt och känner av hur marknaden går uppåt och nedåt eller så?
Försökte fixa ihop en lista när MrLllamaSC gick igenom föremåls värde men det ändrar sig ju enormt nu i början utav spelet.

Är med i en trade kanal på discord. Där man kan man checka respektive item genom att kolla vad folk säljer dem för.
Är även där jag säljer allt typ, dock är det väl bara <5% av det man hittar som är värt nått typ.
https://discord.gg/cftFjQgR

Brukar kika på denna gamla listan också, om itemet inte finns med här är det troligtvis inte värt nått
https://www.diabloii.net/forums/threads/europe-sc-ladder-pric...

Permalänk
Medlem

Fått disconnect 3 kvällar i rad nu. Aldrig sett dessa förut. Allting bara stannar och sen står det "you have been disconnected from the server" eller nått väldigt snarlikt.

Fler som upplever samma problem?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av FX9:

Fått disconnect 3 kvällar i rad nu. Aldrig sett dessa förut. Allting bara stannar och sen står det "you have been disconnected from the server" eller nått väldigt snarlikt.

Fler som upplever samma problem?

Var på gång att skriva här om dagen att jag inte sett det men fick något liknande en gång igår.
Men inte ofta med andra ord.

Orelaterat till det:
Någon som har lust att förklara hur och till vad folk använder populära (Eth) Reaper's Toll?
Är givetvis med på att det är ett bra vapen både sett till skada, life leech och decrip, men inte exakt på användningsområdet jämfört med t.ex. Insight och andra auror.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.