Intel Core i9-12900K i 8 GHz var fejk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Drasteroid:

Är det någon här som kör på Gigabytes moderkort? Är dom något att ha ens?
Jag har alltid kört på Asus, och har inte upplevt problem alls.

Kul att höra vad andra anser om vilken moderkortstillverkare man bör välja. Och varför.

OT: Kan det verkligen vara så att dom "riskar" så mycket genom att fuska?

Jag brukade köpa deras moderkort och grafikkort, dock slutade efter att jag hade tröttnat på deras enorma skillnader på samma hårdvaror..

Typ REV 1:0 och REV 1:4 är enorma skillnader och man känner sig lurad på något sätt pga att man inte väntade eller visste om att en ny gigantisk uppgradering låg runt hörnet på deras nyare moderkort eller grafikkort en vecka senare eller nåt.

Permalänk
Medlem

Nöjd med mitt Gigabyte B550I AORUS PRO AX. Var det bästa alternativet i det givna format jag ville ha för tillfället.
Däremot kan ju saker som detta och tidigare fadäser påverka mig som kund vid framtida köp naturligtvis (förutsatt att bra alternativ finns).

Permalänk
Medlem

Bara 8ghz? Pfft get on my level gigabyte

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

"Gigabyte Blow Up"
Först PSUn GP-P*50M serien som exploderar.
Sedan släpper de en uppblåsbar gamingstol. (wtf?)
Och nu detta..

MSI och Gigabyte på min "Svarta lista".

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grynnan:

"Gigabyte Blow Up"
Först PSUn GP-P*50M serien som exploderar.
Sedan släpper de en uppblåsbar gamingstol. (wtf?)
Och nu detta..

MSI och Gigabyte på min "Svarta lista".

Varför MSI?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Varför MSI?

Vet inte om de blivit mer normala nu. Men de har haft pistoler, kulsprutor och annat vapenrelaterat som kylare på moderkorten. Inget jag skulle vilja ha i min dator trots att jag inte har fönster. Senast ja kikade på moderkort använde de till och med vapen i namnet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Talesätt: "All PR är bra PR"

Gigabyte: Håll min hårdvara.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

"Gigabyte Blow Up"
Först PSUn GP-P*50M serien som exploderar.
Sedan släpper de en uppblåsbar gamingstol. (wtf?)
Och nu detta..

MSI och Gigabyte på min "Svarta lista".

Jag håller med. Alla mina vänner som köpt MSI eller Gigabyte, mot mina rekommendationer, har haft problem. Abit, Asus Supermicro och ASRock är de enda jag litar, eller har litat, på.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör