Sista chansen: Bygg dator med Jonas i direktsända ROG Live – ansök nu!

Permalänk
Melding Plague

Sista chansen: Bygg dator med Jonas i direktsända ROG Live – ansök nu!

Bli Jonas vapendragare och försvara forumets färger när Sverige möter Finland i ingenting mindre än datorbygge.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är man alldeles för introvert och osocial för att kunna ställa upp

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Resultatet skulle nog vara ännu roligare om detta var ett lotteri och inte baserat på meriter

Permalänk
Medlem

Kan berätta varför jag inte borde vara med (och inte kommer ansöka):

Jag bygger med samma entusiasm, anda och stil som 40k Orks.

Jag förtjänar inte mer hårdvara, om något borde ni anordna en raid på mitt gaming/meck rum och stjäla hårdvara för att fördela bland almogen.

Jag skulle känna mig tvungen att använda prototypen till min motoriserade skruvmejsel och förmodligen dra av minst en skruv och/eller tända eld på scenen när mitt slarvigt ihopskarvade batteripack överhettar.

Nice event dock, roligt med sådant här (:

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Är det samma upplägg på finska sidan med en person från redaktionen + random vapendragare från de tusen sjöarnas land?

Är Jonas Klar, med sina fötter i båda hinkarna, en given domare?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

medlem Rauf röstar jag på. Medlem sedan 2002 Förnärvarand 2a på HOF https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/

tryck tumme upp om du håller med

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Lego Master

Jag är lite fundersam på detaljerna kring tävlingen.. vad är målet? Att bli klar först, att lyckas posta på första försöket, eller att få lägst temps? Snyggast kabeldragning? Minst kylpasta i pannan?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Shudnawz:

Jag är lite fundersam på detaljerna kring tävlingen.. vad är målet? Att bli klar först, att lyckas posta på första försöket, eller att få lägst temps? Snyggast kabeldragning? Minst kylpasta i pannan?

Det blir flera roliga utmaningar och kanske en och annan överraskning. Mer än så kommer vi inte att avslöja.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Shudnawz:

Jag är lite fundersam på detaljerna kring tävlingen.. vad är målet? Att bli klar först, att lyckas posta på första försöket, eller att få lägst temps? Snyggast kabeldragning? Minst kylpasta i pannan?

Den som har minst antal skärsår på fingrarna efter att ha monterat en gammal Zalman-kylare på CPU:n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

medlem Rauf röstar jag på. Medlem sedan 2002 (om han vill) Förnärvarand 2a på HOF https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/

tryck tumme upp om du håller med

@rauf

Permalänk
Lego Master
Skrivet av JonasT:

Den som har minst antal skärsår på fingrarna efter att ha monterat en gammal Zalman-kylare på CPU:n?

Funkar blod som kylpasta?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Vana/talang för att stå framför kamera, kan prata engelska, flink i fingrarna och händig med hårdvara..
Skulle ju kunna vara en slags hemlig rekryteringsinsats för att ersätta Jonas, långt innan det blivit officiellt att han försvinner?
Nä det är väl knappast troligt något av det, men man vet aldrig om personen gör bra ifrån sig.

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem

Ojojoj det här var intressant för mig. Finsk medborgare men dock av finlandssvensk kultur, är rätt krass på finska faktiskt. Vem ska jag hejja på!? :S

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av D.:

Vana/talang för att stå framför kamera, kan prata engelska, flink i fingrarna och händig med hårdvara..
Skulle ju kunna vara en slags hemlig rekryteringsinsats för att ersätta Jonas, långt innan det blivit officiellt att han försvinner?
Nä det är väl knappast troligt något av det, men man vet aldrig om personen gör bra ifrån sig.

Ingen kan ersätta Jonas!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Testpilot
Skrivet av MetallicAcid:

Kan vara något för mig? Kanske ska skicka in ett bidrag.

Först tänkte jag ansöka, sedan såg jag ditt inlägg och fick en 'total recall' till Swec20 där jag vill minnas att du hade en monter med maskin haha..

< *application unsent*

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Yatagarasu:

Först tänkte jag ansöka, sedan såg jag ditt inlägg och fick en 'total recall' till Swec20 där jag vill minnas att du hade en monter med maskin haha..

< *application unsent*

lmao sorry. Not going to lie though, I am not sure if I will apply as it would be great to see new guys have opportunities, and I don't just slide in because of clout.

You should def apply.

Permalänk
Medlem

Har jag missat något? Men förstår inte riktigt vad som ska vara med i videon till ansökningen.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Funlo:

Har jag missat något? Men förstår inte riktigt vad som ska vara med i videon till ansökningen.

En video där du säger hej och berättar varför du vill/bör vara med.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett riktigt fint deltagarpaket. Den som ändå hade chansen att vinna ett sånt.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Hoppas också på att någon ung förmåga får chansen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle gärna ha sökt om det inte var för att man sedan ska överklocka. Sådant kan jag inte.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av MetallicAcid:

lmao sorry. Not going to lie though, I am not sure if I will apply as it would be great to see new guys have opportunities, and I don't just slide in because of clout.

You should def apply.

Haha, don't let my comment stop you from applying if that's what you want to do!

I will definitely submit myself to this contest, just figuring out the format for my video right now whilst trying to get my hands on some parts and props - Might as well make the video submission process fun for myself as well

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av hypermode:

Skulle gärna ha sökt om det inte var för att man sedan ska överklocka. Sådant kan jag inte.

För att förtydliga är det inte tal om extremöverklockning och man har ju SweClockers som vapendragare

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Tyvärr är man alldeles för introvert och osocial för att kunna ställa upp

Låt inte det stoppa dig. Låtsas att du är i ett VR spel och alla omkring dig är AI-drivna NPC:er! Med din erfarenhet av att bygga datorer hade du blivit en finfin representant för Swec!

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Låt inte det stoppa dig. Låtsas att du är i ett VR spel och alla omkring dig är AI-drivna NPC:er! Med din erfarenhet av att bygga datorer hade du blivit en finfin representant för Swec!

Hehe det var snällt sagt
Det skulle vara det då låtsas nått sånt

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Slängde in ett bidrag. Hade vart skitkul o va med på något sånt här!

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

All heder till den som med risk för att bli starstruck och få infarkt/stroke eller skita ner sig totalt på scen, ändå väljer att ställer upp på detta. <3

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

All heder till den som med risk för att bli starstruck och få infarkt/stroke eller skita ner sig totalt på scen, ändå väljer att ställer upp på detta. <3

Var inte folk nervösa innan så....

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kunde ha vart kul... Men så tråkig hårdvara. Blir ju inget spektakulärt bygge