Permalänk
Medlem

Äntligen dags för festival!

Lite synt att At The Gates headlinar, men det får man leva med

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

The Halo effect, Mikael Stanne, Jesper Strömblad, Peter Iwers, Daniel Svensson och Niclas Engelin. Hur bra kan inte det här bli?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Nytt från Slipknot

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

The Halo effect, Mikael Stanne, Jesper Strömblad, Peter Iwers, Daniel Svensson och Niclas Engelin. Hur bra kan inte det här bli?

Dom släppte singeln idag:

Låter bra nog. Men tycker det låter för likt moderna Dark Tranquility (inte så konsitgt kanske).

Permalänk
Medlem
Skrivet av willesakken:

Dom släppte singeln idag:
https://www.youtube.com/watch?v=_FHhYyze6qo

Låter bra nog. Men tycker det låter för likt moderna Dark Tranquility (inte så konsitgt kanske).

Helt glömt att den skulle släppas, tack för påminnelsen

Spontant låter det väldigt likt nya DT, på gott och ont. Hade nog hoppats på något lite "råare" och hårdare.

Så lite besviken, men ändå lättad att det blev bättre än tex Cyhra

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem

Helvete vad bra nya Shadowminds var då. Sjukt taggad på nya låtarna, och At The Gates på Trädgårn den 7 dec!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Helt glömt att den skulle släppas, tack för påminnelsen

Spontant låter det väldigt likt nya DT, på gott och ont. Hade nog hoppats på något lite "råare" och hårdare.

Så lite besviken, men ändå lättad att det blev bättre än tex Cyhra

Håller helt och hållet med där. Tycker det låter för likt nya DT så ser inte varför jag skulle lyssna på denna istället för senaste DT plattan. Båda är visserligen riktigt bra, men för lika. Strömblads solo halvvägs in var väl det enda som riktigt skilde de två åt. Hade också hoppats på ett lite brutalare sound likt 90 och tidigt 00-tal. Men det var väl nog att hoppas på för mycket. Oavsett så kommer jag se fram emot nästa släpp från dessa herrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willesakken:

Håller helt och hållet med där. Tycker det låter för likt nya DT så ser inte varför jag skulle lyssna på denna istället för senaste DT plattan. Båda är visserligen riktigt bra, men för lika. Strömblads solo halvvägs in var väl det enda som riktigt skilde de två åt. Hade också hoppats på ett lite brutalare sound likt 90 och tidigt 00-tal. Men det var väl nog att hoppas på för mycket. Oavsett så kommer jag se fram emot nästa släpp från dessa herrar.

Jag är försiktigt positiv inför släppet av fullängdaren

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Lite blandat...

INFECTED RAIN - Fighter
Core/melodic death metal?

.
.
OBSCURA - When Stars Collide
Technical death metal

.
.
FEUERSCHWANZ - Memento Mori
Metal/folkmetal på tyska

Permalänk
Medlem

Jag slår ett slag för Vildhjärtas nya album "måsstaden under vatten"! Det är helt fantastiskt. Annorlunda. Poetiskt. Känslosamt. Tungt. Det är få skivor jag kan beskriva som en resa, men detta är verkligen en resa, från första till sista låt!

Permalänk
Medlem

JINJER - Disclosure!

Permalänk
Medlem

Rage of Light - Breaking Infinity

Permalänk
Medlem

Persefone - Merkabah

Permalänk
Medlem

Aephanemers nya album "A dream of Wilderness" är släppt nu på Spotify och andra tjänster.
https://open.spotify.com/album/33Aepd4Mk1Gdxw9msxIV4n?si=QSPe...

Permalänk

Tips för er som gillar tung och nedstämd stoner/doom metal, och då menar jag verklingen nedstämt! Det är inte många band jag fortfarande inte sett live eller faktiskt vill se, men Goblinsmoker är absolut en av dom!
Sen är både bandnamnet och låtnamnet i en liga för sig själva. Så jävla coolt. Worship him!

Permalänk
Medlem

Spansk stoner...faller alltså i kategorin superobskyrt, men bra gung i denna tycker jag

Visa signatur

Z97 Pro Gamer | i7-4790K | NH-U14S | 16GB 2400MHz | Asus Strix RTX3070 | 850 EVO 1TB | WD Red 4TB | Corsair RM750x | Samsung 65KS7005 | Corsair K63 | Logitech G900

Permalänk
Medlem

BLIND GUARDIAN - Deliver Us From Evil

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Star One - Fate of man
Ett musikprojekt av Arjen Anthony Lucassen med gästmusiker och sångare. Väldigt progressivt. Denna har Brittney Slayes (Unleash the Archers) på sång och ett solo av Michael Romeo (Symphony X).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Star One - Fate of man
Ett musikprojekt av Arjen Anthony Lucassen med gästmusiker och sångare. Väldigt progressivt. Denna har Brittney Slayes (Unleash the Archers) på sång och ett solo av Michael Romeo (Symphony X).

https://www.youtube.com/watch?v=vn7P3oVMnys

En till från kommande plattan.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Permalänk
Medlem

ARCH ENEMY - House Of Mirrors

.
.
INFECTED RAIN - The Realm Of Chaos

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

ARCH ENEMY - House Of Mirrors
https://www.youtube.com/watch?v=1DvDjeRs-_o

.
.
INFECTED RAIN - The Realm Of Chaos
https://www.youtube.com/watch?v=vllW94MnAhI

Härliga videor

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Sorcerer - Waiting for Darkness
Cover på Ozzy Osbourne låt från Bark at the Moon (1983). Svenska Sorcerer fortsätter släppa bra covers.

Permalänk
Medlem

Lite julstämningsmusik. Observera att det är ett intro på cirka 5 minuter.

MUSHROOMHEAD - A Requiem For Tomorrow

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Rekordmedlem

Får se om den blir kvar, de har hållit på och lagt ut och plockat bort videos, de har beslutsångest

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

BAEST - Ecclesia
Ny video från danska Baest.