Noctua lanserar NH-L9i för sockel LGA 1700

Permalänk
Melding Plague

Noctua lanserar NH-L9i för sockel LGA 1700

Den klassiska lågprofilskylaren släpps i nytt utförande för att passa Intels nya sockel. Den sällskapas även av en ny fläkttunnel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta va om inte annat innovativt =p lite intressant att detta inte är vanligare för just dessa typer av kylare, speciellt när det ofta ingick liknande plast lösningar på märkesdatorer förr =o

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Folk har ju 3D-printat rätt friskt med fläkttunnlar till ITX-system så kul att se att tillverkarna själva kan lösa det.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Skulle faktiskt inte tro att jag skulle säga det, men den där fläkttunneln känns relevant!
Synd bara att jag har en 3D-printer 😁

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Noctua levererar, även på förpackningen 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tänkte säga GLHF, men de verkar ju själva erkänna att det finns vissa begränsningar

Permalänk
Medlem

Var ju vanligt med sån tunnel på chassin förr. Kunde ofta justera den i djup med. Kom dock lika ofta snett för att moderkortet placerade cpu:n på olika ställen

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att noctuas bruna handlar om att de råkat köpa en för stor mängd plast för länge sedan. Att ist för att beställa 10000 kg pellets så råkade de beställa 10000 ton. Att de därför var tvugna att fortsätta med de färgerna så länge.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Har länge tänkt beställa en 3D-printad fläkttunnel till servern - men detta verkar vara för användarvänligt för att avstå.

Permalänk
Medlem

Hade en DELL förr i tiden med fläkttunnel gjord av grön plast. Idén är inte alls dum.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kelthar:

Kan det vara så att noctuas bruna handlar om att de råkat köpa en för stor mängd plast för länge sedan.

Tror nog det helt enkelt rör sig om ett missriktat sätt att utprägla sig själv. Tänkte en gång i tiden att det bruna kanske var inspirerat av choklad, men sedan slog det mig att de är ju ett österrikiskt företag och inte schweiziskt...

De har ju en uggla som symbol - många ugglor är ju bruna. Och kanske en del beige/gräddfärgad också. Eller tja, fanvet egentligen!

Skrivet av Joppis:

Hade en DELL förr i tiden med fläkttunnel gjord av grön plast. Idén är inte alls dum.

Dell satte ofta fläkten i utblåsposition med ett plastschabrak över CPU-kylaren och fram till fläkten, förr i tiden iallafall. Funkade riktigt bra, förutom när glidlagren i fläkten kördes slut och den började skorra och brumma fult...

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Joppis:

Hade en DELL förr i tiden med fläkttunnel gjord av grön plast. Idén är inte alls dum.

De använder fortfarande fläkttunnlar än idag. Men har uppgraderat till mattsvart plast som känns lite mer premium...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Hade en DELL förr i tiden med fläkttunnel gjord av grön plast. Idén är inte alls dum.

Ganska vanligt på OEM datorer. Jag hade det även på en dator jag köpte och lät komplett bygga ihop. Problemet där var att tunneln typ missade 70% av min CPU kylare, antar att det var pga jag körde AM2 och att tunneln nog hade matchat bättre mot ett LGA 775 moderkort.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb