Det stämmer, jag tycker inte heller utseendet är något fantastiskt.
Men bilen har elstolar med minne, stolen åker bak när du öppnar dörren, rattvärme. Värme i stolarna i baksätet, Snyggt GUI, ej bugig i menyer, Laneassist och highway assist (kolla tesla björn på YT fungerar väldigt bra). Mycket bra range 440 WLTP, går att köra 500 km i 80km/h sommartid. osv osv, jag kör idag en Subaru 2018, drar 1.1 milen 180 hk, den är slöare och tråkigare än en E-Niro och blev så överraskad när jag provkörde E niron, den gick över alla mina förväntningar.
Jag tycker man får väldigt mycket för pengarna! De enda dåliga sakerna jag hittat är dragkrok klarar max 300kg= inget släp..samt att den för tillfället lider av lite Coldgate vid snabbladdning om du ska DC ladda på Ionity vid runt 0 grader, är det +10 grader eller du kört Motorväg bör det inte vara några problem, sj kommer jag ladda 98% av alla gånger så inget problem för mig.
Att leasa en helt ny E-niro med massa finesser istället för att köra min 2018 Subaru sparar mig 50.000 på 3 år