Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Har förladdat vanliga edition, men tänkte spelq i helgen, kanske kite i veckan som kommer , om det får med ea play… är det krångligt att ta en månad och säga upp direkt? Sen så har jag köpt spelet via steam, ska inte spela någon roll då va?

Jag köpte spelet och EA play via steam. Har kunnat förladda sen i förrgår. Räknar med lir ikväll.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pistvakt83:

Svennis, jag har köpt EA Play pro för att kunna spela i helgen. Dock via Origin. Ska inte vara några problem att bara köpa en månad och sen avbryta prenumerationen och endast betala för en månad.

Pro behövs inte. Fördelen med pro är att du får obegränsat med speltid.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Lego Master

Nu blir jag fan arg.
Jag har Xbox Game Pass Ultimate, ska kunna preloada och lira 10h. Xbox-appen säger "installera" eller "visa i EA Desktop".
"Installera" resulterar bara i att installationen failar omgående. Visa i EA Desktop startar EA's jävla beta-klient och där kan jag inte göra annat än att köpa det för lite rabatt.

Fuck this.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Det kommer även en patch inom några dagar och Dice jobbar på patch 2 dessutom. Men vi vet också att det kommer gnällas något fruktansvärt närmsta tiden också. Men det är ju tyvärr så folk fungerar.

Ser du hur det ser ut?
Det är ju "folk" som du som accepterar och tillåter spelutvecklare/utgivare att släppa trasiga, ej färdiga spel som är problemet.

De jobbar på en patch samt patch 2 är redan igång och spelet släpps typ nu kl 9:00?
Givetvis skulle EA stoppa releasen och inväntat dessa patcher.

Det är ett satans otyg att de får släppa ofärdigt skit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Nu blir jag fan arg.
Jag har Xbox Game Pass Ultimate, ska kunna preloada och lira 10h. Xbox-appen säger "installera" eller "visa i EA Desktop".
"Installera" resulterar bara i att installationen failar omgående. Visa i EA Desktop startar EA's jävla beta-klient och där kan jag inte göra annat än att köpa det för lite rabatt.

Fuck this.

De där programmen buggar sönder, har du kopplat ihop kontona korrekt?

Det är imponerande hur kasst de har lyckats göra motsvarande mjukvara

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Lagerlöf:

De där programmen buggar sönder, har du kopplat ihop kontona korrekt?

Det är imponerande hur kasst de har lyckats göra motsvarande mjukvara

Ja, det antar jag eftersom när jag loggar in i EA Desktop så visas att jag har EA Play, vilket jag bara kan ha ifall den hämtar den statusen från Game Pass-prenumerationen. Behöver jag göra om det, menar du?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

då kör vi, inte imponerad av betan men.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Ja, det antar jag eftersom när jag loggar in i EA Desktop så visas att jag har EA Play, vilket jag bara kan ha ifall den hämtar den statusen från Game Pass-prenumerationen. Behöver jag göra om det, menar du?

Hmm nej då borde det ju fungera kan man tycka :/

Kanske finns nå tips på nätet, har för mig att folk hade samma problem med att ladda hem betan.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Ja, det antar jag eftersom när jag loggar in i EA Desktop så visas att jag har EA Play, vilket jag bara kan ha ifall den hämtar den statusen från Game Pass-prenumerationen. Behöver jag göra om det, menar du?

Du kan kolla det här:
https://signin.ea.com/p/juno/login?execution=e596814416s1&ini...

Jag tror du måste ha förbokat BF2042 Ultimate för att pre-load samt för att spela nu.
Release är ju den 19:e för övriga versioner.

Sen är det begränsningar mellan EA Play(ingår i Xb-game pass ultimate) och EA Play Pro.

Permalänk
Medlem

Som jag utläser det så ska man kunna testa 10 timmar nu kl 09 med vanliga EA Play, av standardversionen av BF 2042. Men verkar råda stor förvirring kring detta..

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Lagerlöf:

Hmm nej då borde det ju fungera kan man tycka :/

Kanske finns nå tips på nätet, har för mig att folk hade samma problem med att ladda hem betan.

Skrivet av Falcon:

Du kan kolla det här:
https://signin.ea.com/p/juno/login?execution=e596814416s1&ini...

Jag tror du måste ha förbokat BF2042 Ultimate för att pre-load samt för att spela nu.
Release är ju den 19:e för övriga versioner.

Sen är det begränsningar mellan EA Play(ingår i Xb-game pass ultimate) och EA Play Pro.

Jag avlänkade mitt Xbox-konto från mitt EA-konto (baserat på min gmail-adress). Sen skulle jag återlänka, men av nån anledning fick EA för sig att min hotmail-adress var ett bättre alternativ. Som också har ett EA-konto från 2011 nån gång. Så nu är mitt Xbox-konto länkat till ett EA-konto jag inte använt på 10 år, och en profil jag inte har några andra spel på.

GG, MS och EA. GG.

Men "som väl är", så funkar preload nu iaf.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag avlänkade mitt Xbox-konto från mitt EA-konto (baserat på min gmail-adress). Sen skulle jag återlänka, men av nån anledning fick EA för sig att min hotmail-adress var ett bättre alternativ. Som också har ett EA-konto från 2011 nån gång. Så nu är mitt Xbox-konto länkat till ett EA-konto jag inte använt på 10 år, och en profil jag inte har några andra spel på.

GG, MS och EA. GG.

Men "som väl är", så funkar preload nu iaf.

härligt hur illa det kan fungera.

EA desktop app:
" Error 500
Something went wrong…
The server encountered a mysterious error. Try again in a little bit. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

http://i.imgur.com/fIbzS5hl.jpg

Som jag utläser det så ska man kunna testa 10 timmar nu kl 09 med vanliga EA Play, av standardversionen av BF 2042. Men verkar råda stor förvirring kring detta..

Nice, om det stämmer så är det ju glasklart.
EA play konton får 10h speltid och kan spela idag.

Permalänk

Verkar fungera att starta nu via origin men får bara en svart ruta än så länge

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Verkar fungera att starta nu via origin men får bara en svart ruta än så länge

Funkar att starta och spela. 😉

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Funkar att starta och spela. 😉

Jaha fan va nice!!
Bara stämpla ut å hem snart då 😃

Permalänk
Medlem

Spelat 1,5 timme nu. Väldigt blandade intryck än så länge, men det mesta går mellan meh spel och kul spel, och iaf inte att det är direkt dåligt. Fast inte jättebra heller.

Banorna ska rymma många spelare men visuellt känns de lite för stora och öde. Speltempot är ändå helt ok. TTK är för kort enligt mig och det är tråkigt att dö blixtsnabbt utan att kunna reagera. Men detta var jag väl lite beredd på sen BFV, som jag slutade spela till stor del pga TTK, men här är det iaf lättare att se fienderna.

Tekniskt så är det mycket bättre FPS än i betan men fortfarande svajigt när man tittar mot områden med många spelare. Har ändå bara Medium grafikinställningar på en 5900x cpu och ett RTX2080. Skriver här eftersom spelet kraschade för andra gången nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frux:

Spelat 1,5 timme nu. Väldigt blandade intryck än så länge, men det mesta går mellan meh spel och kul spel, och iaf inte att det är direkt dåligt. Fast inte jättebra heller.

Banorna ska rymma många spelare men visuellt känns de lite för stora och öde. Speltempot är ändå helt ok. TTK är för kort enligt mig och det är tråkigt att dö blixtsnabbt utan att kunna reagera. Men detta var jag väl lite beredd på sen BFV, som jag slutade spela till stor del pga TTK, men här är det iaf lättare att se fienderna.

Tekniskt så är det mycket bättre FPS än i betan men fortfarande svajigt när man tittar mot områden med många spelare. Har ändå bara Medium grafikinställningar på en 5900x cpu och ett RTX2080. Skriver här eftersom spelet kraschade för andra gången nu.

Låter som ett ofärdigt spel igen då
Hopas det blir bättre och lycka till med spelandet. Själv avvaktar jag ett tag till innan jag köper. Att vara för mycke folk på en karta är inte heller alltid bra då risken är att det kan bli kaos även om kartan är stor.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Banorna ska rymma många spelare men visuellt känns de lite för stora och öde. Speltempot är ändå helt ok. TTK är för kort enligt mig och det är tråkigt att dö blixtsnabbt utan att kunna reagera. Men detta var jag väl lite beredd på sen BFV, som jag slutade spela till stor del pga TTK, men här är det iaf lättare att se fienderna.

Jo, jag har också problem med denna TTK.

Tycker att kartorna är för stora, det går ju inte att på ett vettigt sätt ta sig runt och ta över points för då spenderar man 2/3 av tiden med att förflytta sig.
Alltså, när man väl tagit över en point -> alla fiender där döda... vad göra? Ett alternativ är att försöka springa eller eventuellt få tag på ett fordon. Men det är ju så jävla segt.
Det andra är ju bara att försöka dö asap så man kan spawna nånstans närmre action.

Permalänk
Medlem

Vill man spela stora kartor med långa restider kan man spela Arma. Gillar inte inriktningen mot att allt ska vara massivt.
BF ska vara snabb action och roliga strider.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Tycker att kartorna är för stora, det går ju inte att på ett vettigt sätt ta sig runt och ta över points för då spenderar man 2/3 av tiden med att förflytta sig.
Alltså, när man väl tagit över en point -> alla fiender där döda... vad göra? Ett alternativ är att försöka springa eller eventuellt få tag på ett fordon. Men det är ju så jävla segt.
Det andra är ju bara att försöka dö asap så man kan spawna nånstans närmre action.

Du kan väl kalla ner ett fordon med airdrop?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Vad jag undrar är, hur är det med antalet fordon(stridsvagnar främst) per lag? I betan tror jag det var 2 stridsvagnar per lag på den banan och det kändes inte alls Battlefield, mer som CoD med lite extra krut.

Permalänk
Medlem

För er som har testat Portal, hur känns det jämfört med All out warfare?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Lirat sedan 09, allt på ultra 1440p dlss: quality ligger mellan 60-87 fps beroende på händelser.

11600k, 32gb ram, pcie 4.0 ssd, 3060Tioc bar enablat.

Inte stött på större problem hitiils merän en krash typ

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad på att komma hem i eftermiddag och bränna igång PS5an. Jag gillade BETAn och hoppas det blivit lite mer polerat bara!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bankai:

Vad jag undrar är, hur är det med antalet fordon(stridsvagnar främst) per lag? I betan tror jag det var 2 stridsvagnar per lag på den banan och det kändes inte alls Battlefield, mer som CoD med lite extra krut.

De dubblade mängden tanks på den mapen iaf.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Vet inte om det var den banan jag spelade(stad i öken) men tyckte det var jävligt svårt att se var fienden var. Kändes rätt mörkt, men kanske inte är van än bara. Annars kändes det helt okej jämfört med betan.

Ni som kör på PC, använder ni er av någon DLSS-profil, och i så fall vilken? Jag har testat balanced som känns rätt okej.

Permalänk
Medlem

visuellt ser det mycket sämre ut än betan?? det flyter bättre men tycker inte alls det ser lika bra ut... någon?

Permalänk
Medlem

Jag tycker grafiken ser bättre ut än betan.

DLSS hjälpte rätt mycket för mina framedrops, tyvärr blir det ju en aning oskarpt då jag gillar pixelmappningen hos native, men här är det värt prestandavinsten. Jag har Nvidias filter för skärpa igång. Får hoppas de polerar prestanda och grafik.

Banorna har sjukt mycket fordon överallt. Hurvida man gillar det är ju en smaksak, men det känns ju onekligen Battlefield. Call ins för transportfordon etc känns kul och praktiskt.

Har en känsla av att helikoptrarna kommer att nerfas då de tar väl mycket stryk.

Permalänk
Medlem

Behöver fortfarande spela mer innan jag uttalar mig allt för mycket, men några saker lite kort:

- Du blir utkastad efter varje runda i det vanliga spelläget. Detta innebär ännu mer nertid mellan rundorna (speciellt när det är ett intro för varje ny runda), svårare att spela fler än fyra och man får samma karta flera gånger i rad. Vet inte vem som tog beslutet att det skulle fungera på detta sätt men det är helt bedrövligt. Kombinera detta med att det heller inte finns någon server browser för det vanliga spelläget.
- Ingen scoreboard och ingen all-chat (japp, du kan inte skriva till motståndarlaget). Vad är nästa steg, ersätta alla spelarnamn med UUID:n? Man har lyckats slakta all form av "communty-känsla" ännu mer på något sätt. Kombinera detta med fler spelare och större kartor så känns det nästan som man är i ett singelplayer-spel.
- Jag har bara hunnit testa två av de nya kartorna så bör kanske inte uttala mig för mycket, men dessa två har varit för stora och platta/tomma i mitt tycke. Och vad jag sett verkar de andra kartorna följa samma fotspår. Jag tror många av kartorna kommer sluta upp som denna bild jag tog under en aktiv runda. Alla 128 spelare kommer samlas på samma infantry-vänliga ställe och resten av ytan på kartorna kommer vara stendöd.
- Prestandan är fortfarande ganska meh.

Det positiva är att det känns mindre buggigt än betan och att det fortfarande känns helt okej att springa runt och panga. Revive:a folk känns lite bättre.