Logitech gör mekaniskt tangentbord med emoji-knappar

Permalänk
Medlem

Galet snyggt med runda tangenter

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

Valutatecken (som jag inte ens hittar på en iPhone, ser ut som en rundad brädgård) måste ju värre…

Den har iaf inte en dedikerad knapp, och bland de bästa positionerna till råga på allt! Byt plats på paragraf och @, allt jag begär

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Rätt coolt ändå, men dealbreaker för mig när det inte finns numpad. Sjukt oeffektivt när man ska Skriva siffror. 😕

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Rätt coolt ändå, men dealbreaker för mig när det inte finns numpad. Sjukt oeffektivt när man ska Skriva siffror. 😕

Samma här, hade verkligen velat se en version med numpad. Får hoppas det kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordmax:

Kunde väl ha haft pop-it tangenter, då hade jag köpt!

Bop it, twist it... 😂

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

äckligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Rätt coolt ändå, men dealbreaker för mig när det inte finns numpad. Sjukt oeffektivt när man ska Skriva siffror. 😕

8 fingrar för sifferraden istället för bara 3-4 med numpad, det är ju dubbelt så effektivt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker designen var cool, men tycker capsen ser för oskålade ut för mitt tycke när det gäller skrivande. Om det finns andra caps man kan sätta på "emoji" knapparna blir jag ändå lite småsugen konstigt nog. Jag hade nog helst tittat på ett irl innan köp dock, så jag kan känna om jag skulle gilla att skriva med det med de runda knapparna.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Ser inget stort värde i att skriva just emojis men att ha ett macro kopplat till en bild istället för tex ”G1” känns inte helt tokigt ur ett kognitivt perspektiv.

Bilder och färger registreras snabbt av hjärnan men man får ju kanske tänka på hur man associerar så att en positiv händelse inte kopplas till en bild på ledsen gubbe.

Permalänk
Medlem

Nästan allt man använder emojis på har ju inbyggt töd för det med historik (fb, twitter på webben)

men tangentborden i sig ser festliga ut, kanske dags att testa ett mekaniskt...
håller mig vanligtvis till dell/hp oem's, något jag är van vid.

Jag hoppas europeiska varianten kommer med ISO layout, inte ANSI som usa har... jag vill ha min "höga" enter tangent!!!

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Mutation:

Ser inget stort värde i att skriva just emojis men att ha ett macro kopplat till en bild istället för tex ”G1” känns inte helt tokigt ur ett kognitivt perspektiv.

Bilder och färger registreras snabbt av hjärnan men man får ju kanske tänka på hur man associerar så att en positiv händelse inte kopplas till en bild på ledsen gubbe.

Jag hade gärna sett andra symboler/färger att byta med! Jag har helt klart lättare att snabbt registrera en kombination av bild/färg än enbart siffror. Sen blir ju mycket på ett tangentbord muskelminne snarare än visuellt rätt snabbt iofs, jag kollar extremt sällan på vad jag gör när jag skriver.

De runda knapparna är stört snygga i mitt tycke, är sjukt sugen haha. Det enda problemet jag ser är att det ser ut att vara rätt rejäla mellanrum mellan dem. Nu har jag sällan särskilt långa naglar, men känns som att man lätt skulle kunna fastna mellan dem om man inte träffar mitt i tangenten typ.

Permalänk
Medlem

Inget tangentbord för mig i alla fall men det jag ändå gillar med det är att dom kört på en 75% layout vilket är vad jag föredrar. Hoppas att det ska bli mer vanligt med den layouten istället för alla 60% som är helt odugliga i mitt tycke

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Ingen annan som tänker: WallE? hehe... Första som slog mig - "Fan va lata människor har blivit" och 1 synaps senare såg jag hela wallE filmen framför mig.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Då de tycker om namn så börjar på bokstäver så vilken är G65+, F14 verkar finnas, P12 får de komma med, RGB för hela slanten. Blir nog en DLC med blinkande emosar.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jag hade gärna sett andra symboler/färger att byta med! Jag har helt klart lättare att snabbt registrera en kombination av bild/färg än enbart siffror. Sen blir ju mycket på ett tangentbord muskelminne snarare än visuellt rätt snabbt iofs, jag kollar extremt sällan på vad jag gör när jag skriver.

De runda knapparna är stört snygga i mitt tycke, är sjukt sugen haha. Det enda problemet jag ser är att det ser ut att vara rätt rejäla mellanrum mellan dem. Nu har jag sällan särskilt långa naglar, men känns som att man lätt skulle kunna fastna mellan dem om man inte träffar mitt i tangenten typ.

De runda ser bra ut men känns inte så praktiska. Jag kom att tänka på gamla skrivmaskiner.
Ta en titt på första bilden på Wiki.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Skrivmaskin
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/34/Royal_Typ...

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt ju, extra bonus att det triggar några stofiler som ogillar emojis och inte fattat att det är programmerbara knappar osv

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av hACmAn:

De runda ser bra ut men känns inte så praktiska. Jag kom att tänka på gamla skrivmaskiner.
Ta en titt på första bilden på Wiki.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Skrivmaskin
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/34/Royal_Typ...

Ja de är nog helt klart inspirerade av skrivmaskiner Kan tänka mig att det inte är riktigt lika praktiskt som fyrkantiga (annars hade det rimligtvis varit vanligare med runda), men ruskigt snyggt är det ändå!