Pixel 6 pro VS Galaxy s21 Ultra

Permalänk

Pixel 6 pro VS Galaxy s21 Ultra

Hade tänkt införskaffa ny telefon under black friday men har lite svårt att bestämma mig om vilken jag skulle vilja ha. Som titeln säger står det mellan pixel 6 pro och galaxy s21 ultra.

Det som är viktigast i en telefon för mig är:
*bra batteritid
*bra prestanda (spel osv)
*fin skärm med bra färger osv
*mycket lagringsutrymme
*skön OS
*Bra kamera

Nu inser jag att jag rabblat upp rätt mycket grejer ovan men baserat på det vad skulle ni rekommendera?

Tack på förhand!🙂

Permalänk
Samsung Sverige

Jag använder personligen S21 Ultra och har haft den sedan den släpptes. Jag (personligen) anser att det är bra batteritid, den kan vid lättare användning hålla ca 1,5 dagar. Jag spelar inte jättemycket spel, men tycker det är bra prestanda. Skärmen är enligt mig väldigt korrekt i färger och dessutom 1440p och 120hz. S21 Ultra stödjer inte SD-kort, men finns med upp till 512GB minne, vilket jag tycker är mer än nog. Kameran är mycket bra och väldigt mångsidig med många olika linser. OS skulle jag säga är bra, men detta är mer individuellt vad man tycker.

Har du några övriga frågor kring S21 Ultran så är det bara tagga mig

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk

@Samsung-Daniel Hur är batteritiden på s21 ultra när man har på både QHD plus 120hz samtidigt?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Mr_Mattson:

@Samsung-Daniel Hur är batteritiden på s21 ultra när man har på både QHD plus 120hz samtidigt?

Med tyngre användning och runt 6 timmars skärmtid, så brukar jag ändå ha ca 30% kvar och då har jag använt den från 05 till 22 ungefär. Detta är med QHD och 120hz i gång

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem

Skulle jag återvända till Android är Pixel och Google det enda jag skulle överväga. Pga snabba uppdateringar och långvarigt stöd. Skulle vilja se nån tillverkare komma ikapp Apple dock och erbjuda uppdateringar under lika lång tid.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Pixel 6 Pro utan tvekan, slipper bloatware, exynos och tråkig kundsupport. Har dock inte ägt någon samsung produkt på bra länge, så dom kanske har ändrat sig.

Permalänk
Samsung Sverige

Något som kan vara värt att tillägga är att Samsung har 3 års stöd för uppdateringar

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Något som kan vara värt att tillägga är att Samsung har 3 års stöd för uppdateringar

//Daniel

Och Pixel 6 har 5 års säkerhetsuppdateringar, 3 års Android uppgraderingar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av jnsson:

Och Pixel 6 har 5 års säkerhetsuppdateringar, 3 års Android uppgraderingar

Stämmer bra

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel