Helgsnack: Vad planerar du köpa under Black Friday?

Permalänk
Medlem

z wave röredektorer, z-wave adapter, roborock damsugare, smart glödlampor.

flyttar till hus första veckan i december så vill inte köpa för mycket grejer.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Förlängning av bredbandet siktar jag på. 500/500 för 299 eller vad Telia kört tidigare. Annars inget.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Samsung soundbar om någon av deras bättre varianter sänks rejält.
Tangentbord.
Ny skärm till datorn, Samsungs 49 tummare om de skulle sänkas en del.
Laptop, kanske en ENVY 360 med ryzen propp o 16Gb minne.

Eller kanske inget alls, har grejorna på bevakning på prisjakt.se så priserna är väldigt avgörande...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

Eltandborste, proteinpulver och nya träningsdojjor. Köpte nya hörlurar nyligen då jag inte orkade vänta. Kanske ändå blir ett par true wireless till gymmet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av talonmas:

Wh-1000 XM3 eller 4

Kan verkligen rekommendera 4:an. De går att använda att prata i telefon, jobba-hemma med, att kunna koppla sig till två enheter samtidigt är guld värt och jag gillar verkligen att den pausar uppspelning när man tar av dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Homer_S1:

Samsung soundbar om någon av deras bättre varianter sänks rejält.
Tangentbord.
Ny skärm till datorn, Samsungs 49 tummare om de skulle sänkas en del.
Laptop, kanske en ENVY 360 med ryzen propp o 16Gb minne.

Eller kanske inget alls, har grejorna på bevakning på prisjakt.se så priserna är väldigt avgörande...

/Homer_S

49" till datorn är helt gudomligt, men det gäller att man har ett lite halvdjupt skrivbord.
Sitter själv vid en så att jag precis kan nudda den med fingertopparna, och jag vill verkligen aldrig gå ner i storlek.
Blir ingen uppdatering från nuvarande 4K IPS 60Hz förrän de finns i 8K och 120Hz+ för mindre än en tredjedels månadslön, vilket kan ta ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Nya ram minnen med minst 3000MHz

Permalänk
Medlem

Ratchet & Clank: Rift Apart och en oled TV står högst på listan. Hoppas det kommer några bra TV apparater på rean

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Är ute efter ett nytt trådlöst headset till datorn, thats it.

Ett starkt tips är då att hålla ett öga på https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5475592! Penrose eller Penrose X - förstnämnda fungerar till PC och Playstation och X-varianten till PC och Xbox. Jag använder de enbart till datorn, men om jag skulle få för mig att skaffa konsol i framtiden skulle det isf vara Xbox.

Jag tror att det är det bästa trådlösa headsetet till PC som riktar sig till spelare som går att köpa för tillfället. Det som är speciella med dem är deras "Planar Magnetic"-variant som hörlurselementen är av, i kombination med att de är 10cm stora element vs många andra som ligger på 5cm. De fullständigt krossar Steelseries Arctis Pro Wireless osv.

Jag har testat många olika headset genom åren, både trådade och trådlösa. Dessa är de med absolut bäst ljud hittills, med god marginal. Både till musik, spel och film. Mjukvaran och inställningar är väl dess svaghet, men jag sitter inte dagligen och pillar i dessa.

————————————————————————

Själv hoppas jag att kunna köpa saker som en 4TB SATA-SSD med bra prestanda och bra pris, billiga och bra SD-kort, USB 3-hubb, billiga domäner, någon bra ~120x60cm musmatta, billig email- och webhosting, bredband och mobiltelefoni till bra rabatterat pris.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Ett starkt tips är då att hålla ett öga på https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5475592! Penrose eller Penrose X - förstnämnda fungerar till PC och Playstation och X-varianten till PC och Xbox. Jag använder de enbart till datorn, men om jag skulle få för mig att skaffa konsol i framtiden skulle det isf vara Xbox.

Jag tror att det är det bästa trådlösa headsetet till PC som riktar sig till spelare som går att köpa för tillfället. Det som är speciella med dem är deras "Planar Magnetic"-variant som hörlurselementen är av, i kombination med att de är 10cm stora element vs många andra som ligger på 5cm. De fullständigt krossar Steelseries Arctis Pro Wireless osv.

Jag har testat många olika headset genom åren, både trådade och trådlösa. Dessa är de med absolut bäst ljud hittills, med god marginal. Både till musik, spel och film. Mjukvaran och inställningar är väl dess svaghet, men jag sitter inte dagligen och pillar i dessa.

————————————————————————

Själv hoppas jag att kunna köpa saker som en 4TB SATA-SSD med bra prestanda och bra pris, billiga och bra SD-kort, USB 3-hubb, billiga domäner, någon bra ~120x60cm musmatta, billig email- och webhosting, bredband och mobiltelefoni till bra rabatterat pris.

Tack för tipset, hur lång är batteritiden skulle du säga?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Tack för tipset, hur lång är batteritiden skulle du säga?

Om du blastar musik på hög volym (de spelar dessutom högt utan att det börjar låta dåligt) så skulle jag nog gissa på runt 10h. Om du kollar serier på Netflix kanske 12½h, och om du kollar YouTube-videos med mest prat så närmar man sig nog de 15h som de marknadsförs att klara. Men med dessa tider så kan man nog lägga på ytterligare någon timme iaf, då tiderna som jag uppgav är tills de säg med vänlig röst "low battery". Tror de fortfarande har 20% batteri kvar då, men jag försöker att inte spela slut på batteriet helt - så då kör jag trådat (om det behövs) i ~3 timmar för att ladda dem fullt. De går att använda medans man laddar dem.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon270778:

Kan verkligen rekommendera 4:an. De går att använda att prata i telefon, jobba-hemma med, att kunna koppla sig till två enheter samtidigt är guld värt och jag gillar verkligen att den pausar uppspelning när man tar av dem.

Men den saknar aptX protokollet och jag använder den uteslutande till min android

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Stor-köpet blir antagligen en luftrenare och en robotdammsugare, men det beror på hur pass mycket billigare det blir. Annars blir det att plocka upp lite smågrejer och julklappar. Kanske Demon's Souls eller Miles Morales till PlayStation 5 åt mig själv.

Permalänk
Avstängd

Om det blir något alls så är jag lite sugen på liggunderlag och sovsäck till mig och sambon kanske.
Dataprylar är ingen ide då priserna är horribla.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Har inte köpt nåt på Singles Day eller Black Friday senaste 3 åren. Svenska Singles Day och BF är rena skämt. Rabatter är samma som helg rabatter.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

50-55" TV om det dyker upp någon till rätt pris.
Bredband
Belysning kommer jag hålla utkik efter.
Kläder

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Om det blir något alls så är jag lite sugen på liggunderlag och sovsäck till mig och sambon kanske.
Dataprylar är ingen ide då priserna är horribla.

Nu vet jag inte om du redan tittat på https://klymit.com/ men jag köpte ett grymt kompakt liggunderlag där på black friday för några år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Det är ju inte konsumenthets om man på förhand eller sedan en längre tid tillbaka tänkt handla några produkter men valt att vänta till Black Fridas för att eventuellt kunna köpa sig någon eller några av de saker man vill ha.

Det är enligt mig smart med sparsamhet. Du har väl redan haft din konsumenthets genom åren gissar jag, med tanke på hur du skrev. Du har ju antagligen något intresse av datorer, annars hade du väl inte häckat här - mig veterligen klarar man sig utan en dator för att som du skrev, överleva.

Men konsumtionshets syftade jag mer på försäljarna, de är de som hetsar människor till att göra impulsköp på saker som egentligen inte är billigare (alla prishöjer månaderna inför BF, reor är mestadels en myt). Våga att inte gå på den fulingen.

Nej, datorn en överlevandsgrej för mig eftersom jag jobbar inom IT, är mest intresserad att att veta att jag får mervärde för pengarna när jag väl behöver köpa datorkomponenter. Började mest häcka här för marknadsplatsen. Sitter fortfarande på en begagnad 1600(köpt på forumet) och väntar på rätt tillfälle att uppgradera

Permalänk
Medlem

Philips Hue lampor så man färga huset julrött hela december.
Skulle det dyka upp något vettigt prissatt grafikkort så behöver sonen ett nytt och tydligen ny skärm och headset med.
Billigt bredband som många skrivit lät intressant med.

Verkar bli en dyr helg.

Permalänk
Medlem

En 48” C1 om priset är förmånligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

Får nog bli en skärm vilket inte var planerat, men min 34 ultrawide åkte i golvet igår :/

Hört talas om hemförsäkringen? 💪🏼

Visa signatur

Okunning och vill lära mig, Hjälp! ;)

Permalänk
Medlem

Får hoppas att xbox controllen med trådlös USB sticka påverkas

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Glömde nämna det: jag kommer även hålla utkik efter dugliga julklappar till familjen.

Skrivet av justabit:

Men konsumtionshets syftade jag mer på försäljarna, de är de som hetsar människor till att göra impulsköp på saker som egentligen inte är billigare (alla prishöjer månaderna inför BF, reor är mestadels en myt). Våga att inte gå på den fulingen.

Nej, datorn en överlevandsgrej för mig eftersom jag jobbar inom IT, är mest intresserad att att veta att jag får mervärde för pengarna när jag väl behöver köpa datorkomponenter. Började mest häcka här för marknadsplatsen. Sitter fortfarande på en begagnad 1600(köpt på forumet) och väntar på rätt tillfälle att uppgradera

Det är många svepande påståenden här. Men då är det väl bra då att det finns webbsidor med prishistorik som visar konsumenten hur trenden ser ut. Sen har vi också konkurrenssituationen som ska ha ett finger med i spelet 'Prissättning,' så den gubben kanske inte går lika bra i dagsläget? Om du nu inte syftar på att återförsäljare planerar och koordinerar på ett makroplan och enbart efter Black Friday.

Det låter lite grann som att du antingen läst, eller blivit övertygad av någon som läst, artiklar där en publikation pekat finger på en återförsäljare som inte skött sig snyggt. Sen har det slagit ut så att det inte bara gäller ett fåtal som försöker komma undan med grejer, utan nu är det verkligen alla.

Permalänk
Medlem

Typ 90% av allt som alla villhöver i denna tråd hittar ni ju beggat, varför inte stödja cirkulärekonomin och klimatet = er framtids hälsa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Men konsumtionshets syftade jag mer på försäljarna, de är de som hetsar människor till att göra impulsköp på saker som egentligen inte är billigare (alla prishöjer månaderna inför BF, reor är mestadels en myt). Våga att inte gå på den fulingen.

Nej, datorn en överlevandsgrej för mig eftersom jag jobbar inom IT, är mest intresserad att att veta att jag får mervärde för pengarna när jag väl behöver köpa datorkomponenter. Började mest häcka här för marknadsplatsen. Sitter fortfarande på en begagnad 1600(köpt på forumet) och väntar på rätt tillfälle att uppgradera

Alla som jobbar med IT behöver ju också chillaxa. Ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Typ 90% av allt som alla villhöver i denna tråd hittar ni ju beggat, varför inte stödja cirkulärekonomin och klimatet = er framtids hälsa?

Det enda jag köper begagnat är bostäder, bilar och båtar. Aldrig elektronik. För stor risk för strul och okänd historik när det gäller hantering.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Alla som jobbar med IT behöver ju också chillaxa. Ibland.

Skrivet av cyklonen:

Det enda jag köper begagnat är bostäder, bilar och båtar. Aldrig elektronik. För stor risk för strul och okänd historik när det gäller hantering.

Dito.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det enda jag köper begagnat är bostäder, bilar och båtar. Aldrig elektronik. För stor risk för strul och okänd historik när det gäller hantering.

Just elektronik är ju en klimatbov och har man kvitto/garanti och dessutom sparar in några kronor på inköpet så ser jag inte problemet? Är väl bara att man måste ha is i magen då en del säljare "slarvar bort" kvittot..

Köpte själv en LG 65" Oled via blocket för inte så längesedan, den var ny i kartong med kvitto från Elgiganten. Den fungerar klanderfritt och jag har ju kvitto så det är bara vända sig dit om något strular.

Jag själv är sugen på att testa en 34" ultrawide men kommer helt enkelt invänta rätt "deal" på begmarknaden, att köpa nytt är inte värt belastningen på klimatet då det egentligen är en villhöver-grej.

Permalänk
Avstängd

Eventuellt större HDD 12TB eller 14
Ny kabel till Quest VR (air link dränerar batteri)

Skrivet av cyklonen:

Det enda jag köper begagnat är bostäder, bilar och båtar. Aldrig elektronik. För stor risk för strul och okänd historik när det gäller hantering.

Det går ofta lita på säljare på tradera som har höga betyg. Om man är osäker så är det ju bara att skicka iväg ett meddelande och fråga..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Eventuellt större HDD 12TB eller 14
Ny kabel till Quest VR (air link dränerar batteri)

Det går ofta lita på säljare på tradera som har höga betyg. Om man är osäker så är det ju bara att skicka iväg ett meddelande och fråga..

Som köpare av en vara från butik/företag har jag massa rättigheter genom konsumentköplagen. Som köpare av en vara från privatperson har jag nästan inga rättigheter alls, och bevisbördan är alltid oklar. Det skulle aldrig falla mig in att köpa elektronik eller liknande saker begagnade. Tradera är en ren skitsajt som jag aldrig befattat mig med eller kommer att befatta mig med. Idiotiska regler och upplägg.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S