Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Claews:

Var det något som fick dig att välja just den fabrikören/modellen av 32" 4k skärm? Funderar nämligen själv men väntar i dagsläget på fler tester.

Det e en bra fråga, har nog läst och sett var enda review på 32" 4K 144Hz skärmar på marknaden just nu minst 3-4ggr var.
Det jag kom fram till var att många har tyckt att denna (och MSI MPG321QRF somm är samma panel) är de "bättre" på marknaden OM man bortser ifrån svarstiden är lite slöare än vissa andra, men de som är snabbre har andra saker de är sämmre på så för mig kändes det som rätt val.
Visst skulle ja vilja ha en HDR 1000+ skärm med full FALD, men det är ett eller fler år bort just nu. och OLED under 38" eller liknande kommer vi nog inte se än heller på ett tag.

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Helgen är räddad!

Permalänk
Musikälskare

Det blev ett MSI 3080 Ti 12GB SUPRIM X

Vilket monsterkort, man fick med ett ställ så det inte sviktar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Köpta på Inets rea igår för 749 kr. Mitt egna bolag var "snällt" nog och köpte ett par till mig.
Inte i närheten av ljudet från min WH-1000XM2 lurar så klart men väldigt bekväma vilket var det viktigaste. Ska användas till ljudbok på sommaren. Ska strax testas i Thailand.

Permalänk
Medlem

En lite försenad födelsedagspresent till mig själv

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Vet inte om det här riktigt räknas, men men.
Har under en längre period klagat över min gamla MacBook Air från 2015 som börjat gjort sitt. Har planer på att börja studera på universitet nu till vårterminen och lovat mig själv att köpa en ny Air om jag kommer in.
Kom hem från jobbet igår och möttes av en väldigt fin överraskning.

Blev en lite tår i ögat.

Visa signatur

Intel I7 7700K - GTX 1070

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av ultranooben:

Vet inte om det här riktigt räknas, men men.
Har under en längre period klagat över min gamla MacBook Air från 2015 som börjat gjort sitt. Har planer på att börja studera på universitet nu till vårterminen och lovat mig själv att köpa en ny Air om jag kommer in.
Kom hem från jobbet igår och möttes av en väldigt fin överraskning.

https://imgur.com/6v0BBIA.jpg
https://imgur.com/WykrLty.jpg

Blev en lite tår i ögat.

Så fint

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultranooben:

Vet inte om det här riktigt räknas, men men.
Har under en längre period klagat över min gamla MacBook Air från 2015 som börjat gjort sitt. Har planer på att börja studera på universitet nu till vårterminen och lovat mig själv att köpa en ny Air om jag kommer in.
Kom hem från jobbet igår och möttes av en väldigt fin överraskning.

https://imgur.com/6v0BBIA.jpg
https://imgur.com/WykrLty.jpg

Blev en lite tår i ögat.

Man blir nästan lite rörd! Se till att ge honom extra uppvaktning imorgon på fars dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultranooben:

Vet inte om det här riktigt räknas, men men.
Har under en längre period klagat över min gamla MacBook Air från 2015 som börjat gjort sitt. Har planer på att börja studera på universitet nu till vårterminen och lovat mig själv att köpa en ny Air om jag kommer in.
Kom hem från jobbet igår och möttes av en väldigt fin överraskning.

https://imgur.com/6v0BBIA.jpg
https://imgur.com/WykrLty.jpg

Blev en lite tår i ögat.

Du vann just "min pappa är bättre än din pappa" tävlingen!

Permalänk
Medlem

Till alla fattiglappar till farsor där ute så vill jag bara säga att man kan vinna pris som bästa förälder även utan att köpa en dyr dator.

Med vänlig hälsning, en som växt upp med en ensamstående lågavlönad förälder.

Permalänk
Medlem

Fick bli en Air fryer också.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Hojta gärna till om det är något att ha! Funderat på en exakt likadan.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Julen närmar sig och vad passar väl bättre än lakrits?
Motiven på själva luckorna var också väldigt fina.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Hojta gärna till om det är något att ha! Funderat på en exakt likadan.

Körde bara lite pommes i den igår, men blev riktigt nöjd över resultatet! Nu har jag inte använt en Air fryer innan, så har ingen att jämföra med, men tyckte iaf att denna gjorde ett riktigt bra jobb. Kändes rätt prisvärd med, 889 kr under singles day

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Nya zelda mest till samlingen.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av Darkie:

Inget stort fan av Funko Pop-figurer, men du har banne mig en fin Grogu-samling!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Inget stort fan av Funko Pop-figurer, men du har banne mig en fin Grogu-samling!

23 totalt med den lille.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

En ny mus då jag råkade spilla Redbull på min Razer Viper Ultimate.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Blev lite mer energidricka då Proteinbolaget hade lite rea i helgen. 48 burkar blandade smaker. Kommer bli kalas de kommande kalla nätterna när man behöver en redig örfil för att komma igång

Blev även lite kebab till middagen. Vitlökssåsen är verkligen kalasgod. Och ingen laktos så även vi lite känsliga killar kan få njuta utan att riskera kvällen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick äntligen hem mina grejer från Fanatec.

God Jul till mig själv!

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Fick äntligen hem mina grejer från Fanatec.

https://i.imgur.com/GEY0Qny.jpg

God Jul till mig själv!

Oh!

Är det den nya ''budget'' versionen som kommit?
Vad ska köras med riggen?

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Oh!

Är det den nya ''budget'' versionen som kommit?
Vad ska köras med riggen?

Japp stämmer bra det, kände att det var dags att testa på nu när det finns en instegs DD.
Till en början så blir det nog att köra klart Forza Motorsport 7, och testa i Forza Horizon 5 (skulle tro att det är bättre med controller där dock). Efter det så är det Assetto Corsa som står på tur, efter det får man se vart det bär iväg.

Blir dock körandes vid skrivbordet ett tag, men det lär nog inte dröja så länge innan det trillar in en rigg också.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Fick äntligen hem mina grejer från Fanatec.

https://i.imgur.com/GEY0Qny.jpg

God Jul till mig själv!

Lite avundsjuk bara. Visserligen nöjd med min CSL Elite men fördelarna med en DD frestar plånboken ganska så mycket måste jag erkänna. Bara det att den är fläktlös vore värt det. Men som jag nämnde i en annan tråd kommer mitt nästa rattköp bli den sista jag köper tills den eller jag dör. Vet inte riktigt om jag vill vara fast med "bara" 8 Nm.

Jag kan för övrigt starkt rekommendera deras bromspedal med loadcell. Det är kanske ingen revolutionerande känsla man får jämfört med den vanliga pedalen men helt klart ett stort lyft (plus att du ju då får en kopplingspedal).

Deras BF-rea har startat och priset på loadscellpedalen är sänkt. Visserligen bara med 20 euro så den är ju fortfarande väldigt dyr men om man köper den rattbas/ratt-kombon så kanske det inte är någon större summa i sammanhanget

De har också lagt in en mycket duglig ratt för 100 Euro samt sänkt priset på en annan till 200 Euro. Den för 100 euro verkar vara samma som den jag fick med Eliten fast i en lite uppdaterad form. Personligen hade jag övervägt att skicka tillbaka din ratt och istället köpa den billigare ratten samt pedalen. Men det beror väl på hur krångligt det är samt hur mycket man prioriterar ratten (som jag antar är bättre än den billigare).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Lite avundsjuk bara. Visserligen nöjd med min CSL Elite men fördelarna med en DD frestar plånboken ganska så mycket måste jag erkänna. Bara det att den är fläktlös vore värt det. Men som jag nämnde i en annan tråd kommer mitt nästa rattköp bli den sista jag köper tills den eller jag dör. Vet inte riktigt om jag vill vara fast med "bara" 8 Nm.

Jag kan för övrigt starkt rekommendera deras bromspedal med loadcell. Det är kanske ingen revolutionerande känsla man får jämfört med den vanliga pedalen men helt klart ett stort lyft (plus att du ju då får en kopplingspedal).

Deras BF-rea har startat och priset på loadscellpedalen är sänkt. Visserligen bara med 20 euro så den är ju fortfarande väldigt dyr men om man köper den rattbas/ratt-kombon så kanske det inte är någon större summa i sammanhanget

De har också lagt in en mycket duglig ratt för 100 Euro samt sänkt priset på en annan till 200 Euro. Den för 100 euro verkar vara samma som den jag fick med Eliten fast i en lite uppdaterad form. Personligen hade jag övervägt att skicka tillbaka din ratt och istället köpa den billigare ratten samt pedalen. Men det beror väl på hur krångligt det är samt hur mycket man prioriterar ratten (som jag antar är bättre än den billigare).

Ja om du har en CSL Elite nu är en CSL DD ingen större idé, då jag inte hade några grejer förut så vill jag testa lite innan man sänker ner 10-15k på en riktig DD bad.

Och loadcell till pedalerna ska köpas, väntade på att dom skulle släppa dom bara. Och som du sa så släpper dom pre-order den 26:e enligt BF sidan.

Deras nya RS ratt är riktigt nice, så den blir kvar.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ja om du har en CSL Elite nu är en CSL DD ingen större idé, då jag inte hade några grejer förut så vill jag testa lite innan man sänker ner 10-15k på en riktig DD bad.

Och loadcell till pedalerna ska köpas, väntade på att dom skulle släppa dom bara. Och som du sa så släpper dom pre-order den 26:e enligt BF sidan.

Deras nya RS ratt är riktigt nice, så den blir kvar.

Å andra sidan har jag sedan min tinnitus svårt för allt onödigt bakgrundsbrus och fläkten på min csl är inte nådig efter en stunds körning. Det samt att en DD är ca 30 % starkare och att den inte är bältdriven gör även det att uppgraderingen nog skulle bli märkbar.

Men ja, det är nog inte värt priset, speciellt inte om man måste köpa till en ny ratt och eventuell hub. Ratten till min csl gissar jag att man måste inkludera rattbasen för att ha en hygglig chans att sälja den.

Oavsett vilket så är en DD slutsåld till januari så jag har inte bråttom att bestämma mig.

Permalänk
Medlem

Skal och magsafeplåbok till min ajFån 12 mini

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Snusfri

Lite mer Funko POPS! till samlingen..
Saknar nu bara Bernadette, Howard och Stuart.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tänkte komma i lite bättre form efter en lång gym svacka.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Fick äntligen hem mina grejer från Fanatec.

https://i.imgur.com/GEY0Qny.jpg

God Jul till mig själv!

vad heter de "paketet" och vad kostade de?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |