Det är nu det ska avgöras: Felix vs Heinz

Permalänk
Medlem

Kagome Organic Tomato Ketchup och om jag inte får tag i den får det duga med Mutti.
När det gäller senap blir det oxå japanskt: S&B Karashi och hittar jag inte den får det duga med Burgundsenap eller, i värsta fall, Dijonsenap. Karashi är bäst eftersom den inte späds med vinäger. Alla svenska senapssorter är hemska.
Men nu fick man bara välja mellan, å ena sidan, Felix, som jag använt en enda gång och beslutade mig för att om det bara finns Felix Ketchup så är jag hellre utan, och å andra sidan Heinz, som jag använt mer än en gång och står ut med även om jag inte är förtjust i den.
Så i den här omröstningen får det bli Heinz.

Permalänk
Medlem

Jag saknar Heinz gamla Mexikanska ketchup, den med gul kork och etikett, den fanns på 90 talet och var lite mer kryddig, kommer dock inte ihåg om de var spiskummin eller ngn annan kryddning som syftade på mexikanskt

Permalänk
Medlem

Heinz majo blandat med Heinz ketchup är ganska gott till pommes som omväxling till bea eller bara majon

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Heinz majo blandat med Heinz ketchup är ganska gott till pommes som omväxling till bea eller bara majon

Hmm, även när det gäller mayo är det japanskt som gäller: Kewpie eller om man vill ha riktigt drag i mayon: Kewpie Wasabimajonnäs