Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Att äta tacos är riktigt dyrt.

Mjuka tortillas som fylls med alldeles för mycket, sedan äter man ändå 3-4 st så man ligger i sängen och kippar efter andan och fiser så grannarna ringer Anticimex vilket i sig leder till vräkning.

Då måste man leta nytt boende flera gånger om året vilket blir dyrt om man som mig älskar tacos.

Putin ringde och undrade vart du ville ha gasledningen

Permalänk
Medlem

Mjukt Tortillabörd är oslagbart.
Vill man skippa kolisar kan man köra på Vitkålsblad. Det funkar fint och är både mjukt och krispigt

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nopales tacos aka kaktus tacos mjuka tortillas, kladdigt men gott.

Permalänk
Medlem

"Taco Tubs" är för de som inte har en aning om vad tacos är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

"Taco Tubs" är för de som inte har en aning om vad tacos är.

Ge mig en definition på vad tacos är tack! Tror verkligen inte alla håller med dig oavsett vad du skriver

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ge mig en definition på vad tacos är tack! Tror verkligen inte alla håller med dig oavsett vad du skriver

Haha jag sköt mig själv i foten lite där. Här har du definitionen: https://en.wikipedia.org/wiki/Taco

MEN! Taco Tubs är fortfarande för de som inte vet hur man packar en vanlig Taco Shell, för noobs helt enkelt

Mvh
en tisdags-vresig-surgubbe

Permalänk
Medlem

Inget jag vill ge mina barn... Ser ut att dammsuga mycket efteråt.

Kör 100% bröd och chips

Permalänk
Medlem

Resultatet av omröstningen chockar mig. Djupt in i själen. Inte kan väl Sweclockers så begåvade och vackra medlemmar rösta så fel? Nej, det är inte möjligt. Kanske är det illvilliga ryska troll som är inne i tråden och röstar på tubs? För att på så sätt frambringa en samhällskollaps? Jag tror det. Så måste det vara!

Ska erkännas att jag bara här ätit Tubs en gång. Året var 1995 eller 1996 och min mellanstadieskola skulle slå på stora trumman genom att servera tacos. Vilket de gjorde, i form av någonting oätligt som serverades i Tubs. Sedan dess har jag aldrig ätit dessa märkliga små pseudo-mexikanska badkar igen. Knappt ens sett åt deras håll i butiken butiken. Annat än för med våld mota bort den- eller de som försöker lägga dem i min kundvagn.

Edit: Jag röstade alltså för Shells. Ibland kan jag också pröva sådana där nymodiga mjuka tortillabröd.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Resultatet av omröstningen chockar mig. Djupt in i själen. Inte kan väl Sweclockers så begåvade och vackra medlemmar rösta så fel? Nej, det är inte möjligt. Kanske är det illvilliga ryska troll som är inne i tråden och röstar på tubs? För att på så sätt frambringa en samhällskollaps? Jag tror det. Så måste det vara!

Ska erkännas att jag bara här ätit Tubs en gång. Året var 1995 eller 1996 och min mellanstadieskola skulle slå på stora trumman genom att servera tacos. Vilket de gjorde, i form av någonting oätligt som serverades i Tubs. Sedan dess har jag aldrig ätit dessa märkliga små pseudo-mexikanska badkar igen. Knappt ens sett åt deras håll i butiken butiken. Annat än för med våld mota bort den- eller de som försöker lägga dem i min kundvagn.

Edit: Jag röstade alltså för Shells. Ibland kan jag också pröva sådana där nymodiga mjuka tortillabröd.

Länkar in den relaterade omröstningen här:
#19346492

Verkar helt klart vara mjuka bröd som de flesta vill ha, men det fanns inte som alternativ

Permalänk
Medlem

Btw, hur många är det som har gräddfil till tacos?
Själv avskyr jag det som pesten, men flertalet bekanta har, inkl familjemedlemmar.
Eller är det crame fraiche?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Frågan är om tubs-älskarna väljer mjuka tubs framför tortillas?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Pitabröd ska det vara!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Edit: Jag röstade alltså för Shells. Ibland kan jag också pröva sådana där nymodiga mjuka tortillabröd.

Nymodiga? Majs- eller vetetortillas är ursprunget. Dessa påfund med skal och tubs vet jag inte var de kommer från.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Ingen av dom. Riktiga tacitas på majsmjöl. Stor som en handflata är det enda rätta sättet.

Du menar Tex-mex-tacos. Inte Tacos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Ingendera.

1a val Mjuka tortilla
2a val Tacochips som man skopar upp det gôttiga från tallriken.

Om man kör med shell eller tubs så knäcks behållaren vid första tuggan och all gottig sås och annat hamnar rakt i knät, hakan, golvet, bordet eller sprutar som en fontän på bordsgrannen.

Jag kunde inte citera det här mer. Alternativen i frågeställningen är som Covid med eller utan träskor.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Jag kunde inte citera det här mer. Alternativen i frågeställningen är som Covid med eller utan träskor.

Därför jag skapade en alternativ poll här:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1649432

Permalänk
Medlem

Hemmagjort, amatörer.

Nej skämt åsido.

Shell i en mini tortilla, så slipper man sölet.

Lägg en mjuk small tortilla på en tallrik, klabba på gräddfil, lägg ditt taco shell med den rundade sidan längs med kanten på tortillan, vik över och klistra fast tortillan på andra sidan av shell:et.

Fyll med vad du behagar, njut relativt kladdfritt.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Får stämma in på att hårda tacos är felkonstruerade i grunden, så ingetdera! Möjligtvis att man kan stoppa några tortilla chips i en mjuk taco om man vill ha lite crunch.

Läs mitt tips ovan så enkelt så det är löjligt

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Hemmagjort, amatörer.

Nej skämt åsido.

Shell i en mini tortilla, så slipper man sölet.

Lägg en mjuk small tortilla på en tallrik, klabba på gräddfil, lägg ditt taco shell med den rundade sidan längs med kanten på tortillan, vik över och klistra fast tortillan på andra sidan av shell:et.

Fyll med vad du behagar, njut relativt kladdfritt.

Kladdfritt är inte ett alternativ när det gäller Tacos (eller pizza och en del annat). Grisandet är en del av njutningen.

Permalänk
Medlem

Du fyller skalet med innehåll.
För att sedan bli väldigt förvånad över hur skalet och innehållet plötsligt ligger i knät.
Sen äter du resterna med sked eller slänger det som ramlat ner på golvet,

Bra grejor LOL

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Kladdfritt är inte ett alternativ när det gäller Tacos (eller pizza och en del annat). Grisandet är en del av njutningen.

Hade hållit med om det var min fem- eller sexåring som sa så 👍🏼

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Du fyller skalet med innehåll.
För att sedan bli väldigt förvånad över hur skalet och innehållet plötsligt ligger i knät.
Sen äter du resterna med sked eller slänger det som ramlat ner på golvet,

Bra grejor LOL

Jag brukar hålla mig över tallriken men vi alla är skolade olika 😜

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Mjukt , finns inget annat som går hem när det gäller tacos 👍🏻

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Inget av de lol.

Man käkar alltid tacos i tortillas. Sedan kör jag att jag krossar ner lite chips smulor i brödet ibland. Sedan kör jag en liten hög på tallriken där jag skopar med chipsen. Brukar köra chili alt ost chipsen.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd

Chipsen alla dagar i veckan.

Ni som inte klarar av att äta hårda skal kanske ska sluta leka grävskopa där ni bankar skopan mot stenen, kläm inte för hårt med handen, och ta det lungt och bit försiktigt så slipper ni maten i knät.

Ett annat tips är att luta dig över en tallrik ifall det skulle ramla grejer, då slipper ni det i knät, på golvet, i håret och på mosters klänning för att ni hugger efter tacosen som en huggorm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Btw, hur många är det som har gräddfil till tacos?
Själv avskyr jag det som pesten, men flertalet bekanta har, inkl familjemedlemmar.
Eller är det crame fraiche?

Jag brukar göra lite tzatziki och ibland har jag även lite tärnat äpple till som gör sig bra ihop i mina tortilla wraps.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Btw, hur många är det som har gräddfil till tacos?
Själv avskyr jag det som pesten, men flertalet bekanta har, inkl familjemedlemmar.
Eller är det crame fraiche?

Chips
köttfärs
lök
gräddfil
texmex-sås
ost

Det räcker för mig, blanda på tallriken och gräv med chipsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Chips
köttfärs
lök
gräddfil
texmex-sås
ost

Det räcker för mig, blanda på tallriken och gräv med chipsen

Bort med gräddfilen and we have a deal 😂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Mjuka tortilla eller Sarek ska det vara.

-Färs m tacokrydda.
-Tacosås (old el paso är bäst)
-Gurka (eller squash) [tärnad]
-Tomat [tärnad]
-Lök (helst gul)[finhackad]
-Majskorn
-Sriracha (eller starkare sås)
-Gräddfil eller riven ost.

lade till ingredienser
Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Mjuka tortilla eller Sarek ska det vara.

Sarek? Till tacos? Vaniljglass också?