Permalänk
Medlem

Samsung Jetbot

Någon som provat Samsungs robotdammsugare?

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://...

Hur står de sig mot Roborock?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Samsung Sverige

Rätt snarlikt vill jag hävda i min (något) vinklade åsikt

Båda använder Laser/Lidar för att mappa ut hemmet, vilket i mitt tycke är det viktigaste då den inte kommer missa någon fläck som andra dammsugare som kör med algoritmer/random riktning ofta gör.
Lustigt nog så har jag ägt både Jetbot och en Roborock i mitt liv, dock inte samtidigt utan en och en, så att säga. Så att jämnföra rakt av är inte superlätt.

Sugkraft, förmåga att städa damm etc har jag inte märkt någon skillnad på. I mitt tycke städade båda lika bra. Men den större dammbehållaren i Jetboten är förjäkla skönt. Med två hundar hemma behöver den tömmas nog ofta ändå, så varenda kubikcentimeter är jag glad för

Mer än så kan jag inte hjälpa dig, men du hittar några oberoende tester med lätthet genom lite Googlesökande, eller så kanske någon annan medlem kliver in och axlar ansvaret.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Tack för synpunkterna.

Det finns förvånansvärt få kommentarer och recensioner för att vara en produkt från en så stor tillverkare (även om dammsugare kanske inte är Samsungs paradgren).

Står mellan en Jetbot och en Roborock. Kanske blir en Samsung ändå i och med att jag kör Smartthings. Idag har jag en av Xiaomis billigare varianter och den får nog vara kvar på nedre våningen.

Nackdel med Samsungen är kanske ingen moppfunktion men jag vet inte hur bra dessa är på Roborock?

Vad tror vi om det här med tömning i basplattan? Ganska meningslöst?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Shakermaker:

Tack för synpunkterna.

Det finns förvånansvärt få kommentarer och recensioner för att vara en produkt från en så stor tillverkare (även om dammsugare kanske inte är Samsungs paradgren).

Står mellan en Jetbot och en Roborock. Kanske blir en Samsung ändå i och med att jag kör Smartthings. Idag har jag en av Xiaomis billigare varianter och den får nog vara kvar på nedre våningen.

Nackdel med Samsungen är kanske ingen moppfunktion men jag vet inte hur bra dessa är på Roborock?

Vad tror vi om det här med tömning i basplattan? Ganska meningslöst?

Mjo, Robotdammsugare är ju ett relativt nytt tillskott för Samsung där vi inte direkt är störst inom grenen heller. Men det kommer med tiden.

Moppfunktionen använde jag personligen aldrig mer än när jag precis fick den. Att bara passera en gång över golvet gav sådär resultat, åtmistone för mig. Så jag moppar för hand när det behövs, men till vardags sköter roboten damnsugningen.

Tömning i basplatta har jag inte själv, men jag hade absolut inte tackat nej till den prylen. Fantastiskt gött att få änn mindre att bry sig om i vardagen. Basplattan skulle troligen inte behöva tömmas oftare än varannan vecka eller så hemma hos mig, om ens det. Roborock har också en basplatta, men den fungerar endast på en specifik modell har jag för mig?

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Några insikter som jag kommit till efter att haft robotdammsugare 1.5 år:

* Med tre barn och stökigt rum spelar sugbehållarens storlek ingen för oss. Vi kör vår varenda vardag och om jag kikar på den en gång i veckan har den alltid snurrat in något, allt från strumpor till hårsnoddar till Lego m.m.

* Moppfunktionen ger ingen märkbar effekt från dag till dag, men om den skurar en gång per dag hela tiden så är min bedömning att den absolut håller undan fläckar.

* Vi blir väsentligt bättre på att hålla undan det värsta på golvet på den våning dammsugaren är på.

* Blir nog snart att skaffa en till. Har burit emellan källaren och bottenvåningen, men till slut glömmer man bort det och det gått en månad utan att man bytt våning.