Snabbtest: Grafikprestanda i Battlefield 2042

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Varför inte 240p 15 Khz, vi med BVM kräver det
@jonast sluta kränka mig!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

För att ens komma upp i den typen av FPS som t.ex. 3080 och uppåt, behöver man också en CPU som klarar det.

Kanske inte är något problem med senaste generationen, men min 3700x klarar inte närheten av den FPS:en i alla fall. Spelar ingen roll om jag spelar på ultra eller low settings (har 3080)

Behövs alla Ultra inställningar och raytracing? Sänker man ribban på att få fina solnedgångar att speglas i en vattenpöl, då får man fina framerates i stället.

Permalänk
Medlem

Skillnad i fps mellan medium och ultra var knappt mätbar för mig i 4k så det verkar inte påverka så mycket. Dlss ultra performance gav en rejäl boost till 130fps i 4k men jag har svårt för det läget, blir blurrigt på håll anser jag.
Ray tracing off.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

hade gärna haft testen i 1920x1080 då jag tror de flesta fortfarande sitter på det och speciellt i FPS spel!
Men det verkar som man kanske kan klara sig bra med ett 1070 i 1920x1080 över 60fps iaf.

Sonen sitter med 1070 och det funkar men 60 fps

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Lego Master

Får testa igen i helgen, om det kommer en day-0 patch på fredag eller nåt. Annars håller jag mig borta en stund till, tills man tillförlitligt kan starta matcher. Vill inte slösa mina 10h trial på att glo på en laddningsskärm och felmeddelanden. Roligare kan man ha.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Precis och mycket händer på 3 år. 1080p är inte längre riktigt relevant helt enkelt.

Jag skulle inte tro att de där staplarna rört sig särskilt mycket. Väldigt många är nöjda med 1080p eller har inte råd med 1440p. Det var rätt nyligen jag bytte till 1440p själv. Tyckte inte jag fick tillräckligt med bildfrekvens med mitt 1080 för att det skulle vara värt det så det blev i samband med gpu-uppgradering.

Dessutom de flesta som spelar lite mer try-hard föredrar fortfarande 1080p pga just högre bildfrekvens.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Behövs alla Ultra inställningar och raytracing? Sänker man ribban på att få fina solnedgångar att speglas i en vattenpöl, då får man fina framerates i stället.

Tror du misstolkat mig. Jag menar att jag får låg FPS även om jag sätter alla inställningar till det lägsta som finns. FPS är viktigare än grafik för mig, och tyvärr är 60-90 FPS som jag får, inte nog enligt mig.

Med andra ord är det en CPU-bottleneck för min del, och det suger, för man kan inte ens riktigt göra något åt det, förutom att uppgradera CPU.

Helt ärligt är inte ens den FPS som visas här optimalt för ett spel som detta, i alla fall inte med tanke på att det inte är väldigt stabilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Får testa igen i helgen, om det kommer en day-0 patch på fredag eller nåt. Annars håller jag mig borta en stund till, tills man tillförlitligt kan starta matcher. Vill inte slösa mina 10h trial på att glo på en laddningsskärm och felmeddelanden. Roligare kan man ha.

Felmeddelanmdet försvann i lördags för mig, hade mycket problem i fredags. Men vad jag förstod det som vart de pga crossplay och att alla servrarna inte va uppe. Fungerat felfritt sedan lördags iallafall på mitt system.

Kul och se att 6900XT är överst, håller själv på och kladda med lite OC på mitt nya kort.
Lirar i 1440p@165hz och AMD freesync.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

@UndaC @JonasT @Kenneth

Först och främst, tack för prestandatestet! Jag själv sitter med en högupplöst skärm och grafikkort ur senaste generationen. Men många av oss har barn/släkt/vänner med äldre hårdvara som är intresserade av spelet. Dessa vänder sig ofta till oss för tips osv.

Med det sagt, det hade varit trevligt om ni testade en vända med GTX 1060 6GB, GTX 1070 och RX 580 då just de grafikkorten är oerhört vanliga ute i stugorna. Om ni har tid givetvis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

@UndaC @JonasT @Kenneth

Först och främst, tack för prestandatestet! Jag själv sitter med en högupplöst skärm och grafikkort ur senaste generationen. Men många av oss har barn/släkt/vänner med äldre hårdvara som är intresserade av spelet. Dessa vänder sig ofta till oss för tips osv.

Med det sagt, det hade varit trevligt om ni testade en vända med GTX 1060 6GB, GTX 1070 och RX 580 då just de grafikkorten är oerhört vanliga ute i stugorna. Om ni har tid givetvis!

Skojar inte, har en polare som har ett 1060 6gb, han börjar spela på fredag troligtvis.
Stackars lillebror har ett 1060 3gb. Han hade mycket lagg redan på betan, men det är ju inte så konstigt med 3gb vram.
Funkade bättre för polaren som inte klagade på lagg, men är inte lika kräsen heller.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Kör 4k - High, med DLSS quality och lnadar på mellan 70-80fps, dock upplevde jag en jäkla massa stuttering, vet inte riktgit varför?

Permalänk
Medlem

Skulle säga att 1080p är fortfarande en relevant upplösning om man huvudsakligen spelar spel. Blir mycket billigare att driva i höga FPS som ofta är viktigt i spel som BF och CS

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Tror du misstolkat mig. Jag menar att jag får låg FPS även om jag sätter alla inställningar till det lägsta som finns. FPS är viktigare än grafik för mig, och tyvärr är 60-90 FPS som jag får, inte nog enligt mig.

Med andra ord är det en CPU-bottleneck för min del, och det suger, för man kan inte ens riktigt göra något åt det, förutom att uppgradera CPU.

Helt ärligt är inte ens den FPS som visas här optimalt för ett spel som detta, i alla fall inte med tanke på att det inte är väldigt stabilt.

Vilken CPU kör du på och är den överklockad som sig bör eller kör du undervolting ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Tror du misstolkat mig. Jag menar att jag får låg FPS även om jag sätter alla inställningar till det lägsta som finns. FPS är viktigare än grafik för mig, och tyvärr är 60-90 FPS som jag får, inte nog enligt mig.

Med andra ord är det en CPU-bottleneck för min del, och det suger, för man kan inte ens riktigt göra något åt det, förutom att uppgradera CPU.

Helt ärligt är inte ens den FPS som visas här optimalt för ett spel som detta, i alla fall inte med tanke på att det inte är väldigt stabilt.

De kör väl spelet i debugg-läge och har nog inte optimerat allt än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Inte förvånande att AMD presterar så bra när PS5 och Xbox kör AMD.

Ja det har de ju gjort sedan Xbox 360 typ.
Varför skulle det helt plötsligt ge AMD en märkbar fördel?

Permalänk
Medlem

Sitter med ett 3080, kommer fan knappt över 60 fps (5120x1440), och då har jag definitivt inte allt på ultra, har en blandning av high och medium enligt GeForce Experience rekomenderade inställningar. När jag kollar på GPU usage så går den knappt över 70-75%.

Kanske är cpun som inte hänger med 8700k @ 5GHz?

Har senaste drivrutinerna

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

DX12 är ju inte heller aktiverat i pre release builden. Den går dock att aktivera manuellt i settingsfilen

Visa signatur

//Linus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cludden:

DX12 är ju inte heller aktiverat i pre release builden. Den går dock att aktivera manuellt i settingsfilen

Eftersom jag kan sätta på ray tracing så är jag rätt säker på att min kör i DX12. Och jag har då inte pillat i några configfiler.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Eftersom jag kan sätta på ray tracing så är jag rätt säker på att min kör i DX12. Och jag har då inte pillat i några configfiler.

Hmm det är ju sant. Läste om detta i flera artiklar så de kanske inte stämmer då.

https://www.vg247.com/battlefield-2042-fps-boost-pc

Visa signatur

//Linus

Permalänk
Medlem

BF har länge varit CPU tungt och då i synnerhet på 64p servrar. Nu med 128p så blir de såklart ännu högre krav. Jag tror faktiskt inte vi kan förvänta oss några mirakel gällande optimeringen utan det är snabbare CPU:er som behövs för att kunna utnyttja de snabba grafikkorten till fullo.

Gällande drivrutiner för grafikkorten så spelar det ju ingen roll om det ändå är CPUn som sätter stopp innan. Så förvänta er inga höjningar där om ni sitter på cpuer som flaskhalsar.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Jag har RTX2070 och kör 1440p, settings på Medium med DLSS på Performance. Får mellan 60 och 90 fps. Ibland dippar det under 60 men känns mer som serverlagg. Hoppas ni kan testa de olika Dlss nivåerna!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Det är en bra och informativ artikel!

Ser att många trots bra grafikkort har problem att uppnå en tillfredsställande FPS (vilket så klart är individuellt). Jag sitter själv på ett 3080 som körs med en 8700k@stock och funderar på om jag ska skaffa en i5 12600 när väl det finns ett itx-kort som inte kostar skjortan. Ett alternativ är att uppgradera till en 9700k vilket innebär att jag slipper byta moderkort. Eftersom jag inte vet hur stor FPS-boost jag kan förvänta mig mellan processorstegen blir det en gissningslek.

Än så länge, mig veterligen, finns ingen bra sammanställning med info om hur BF2042 presterar i olika kombinationer av GPU och CPU. Därför finns ett tydligt mervärde att addera.

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk
Medlem

Energisparläge i windows på balanserad = spelet stuttrar, energisparläge på spelprestande = flyter mjukt.
iaf på min 9900K

Permalänk
Medlem

Jag kör ryzen 1600 klockad till 3600ghz med ett Gaming X 1080 och 16gb RAM. Ligger som lägst på 50fps när det verkligen är grötigt annars runt 65-80 fps. Klockade jag upp Cpu till 3800 så låg jag som lägst 65-70 och högst 90-100 fps. Men datorn blev ostabil i stresstest istället.

Kör allt på Low, installerade nvidias 496.13 patch med så det är spelbart för mig iallafall.

Permalänk
Medlem

Har 3080 samt 5600x och får aldrig någon stabil fps. Går knappt köra i AOW, ligger runt 60-70fps. Skulle gissa deras optimering av CPUer inte är av vanlig DICE kvalite dels för att de ökat från 64p till 128.

Testat med DLSS on och off och ger knappt någon märkbar skillnad, snarare mer fulare grafiskt med DLSS på än av.
Testat även med medium och low, påverkar knappt heller mot ultra.
Rutten optimering.
Tills detta är fixat kommer jag inte röra detta spelet. Inte värt mina pengar iafall.
Back till BF1 och BF4 tills vidare.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Kör 6700K samt 3080. Har en 1080p skärm och kör Nvidia DSR i 4K via deras kontrollpanel då jag har lika många fps där som i min normala upplösning 1080p.

Min CPU flaskar rejält och klarar inte att spotta ut mer än 40-70 fps med dippar under 30 fps i vissa scenarier. Fördelen jag får i 4K är att min CPU inte spikar i 100% maxbelastning som den alltid gjorde i 1080p vilket resulterade i väldigt många ministutters, nu får mitt 3080 sätta stop vilket resulterar i en lugnare upplevelse på skärmen.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Vilken CPU kör du på och är den överklockad som sig bör eller kör du undervolting ?

3700x, och den är inte överklockad. Gör nog ingen större skillnad även om jag överklockar dock, i alla fall inte med mitt exemplar...

Den är så klart inte väldigt ny längre, det förstår jag, men inte precis som att det är otroligt högt man hade fått med 5000-serien direkt heller.

Permalänk
Medlem

Jag tänker förklara för er varför ni INTE ska köpa nya battlefield.
Men först vad jag använder för system för att driva spelet som även där förklarar en del saker för er.
Jag använder 12900k, samt ett 3090 kort och 32gb ram. Ingen psu bottleneck eller thermalthrottling heller för den delen.

Med andra ord inga problem att driva spelet.. eller?
Spelet är så dåligt optimerat att jag fortfarande får fps drops och lagg med inställningen "low". Det är rubberbanding, latency drops överallt. Detta beror på att servrarna kan inte palla trycket av så många spelare samtidigt..

Funktioner i spelet inom deras "gadgets" för varje soldat. Stänger dem av till och från för dem anser att dem är buggade. Grejjen är att progression i spelet är så långsamt och utdraget att jag hinner bli 80 år innan det är klart. Och på toppen av det, så gör inte dem olika attachments till guns ett skit, det är bara kosmetika just nu. Vilket gör att "lvla" inte fyller något egentligt syfte förutom att du kan t.ex. få en silencer som är lite ballare utseende mässigt en den tidigare.
Den nya "destruction" som dem skulle ha, som dem visade med 3d renderade videos innan, existerar inte. Tanks kan inte ens köra igenom träd stubbar eller betongsuggor..
Du kan inte välja egen squad utan random placeras.
Du kan bara spela coop med 4 vänner. Du kan inte spela på samma server 2 ggr om ni är 2 squads och 8 personer, för ni kommer bli reassignade till en ny..
Fundera inte ens på att skjuta igenom telefon/elmaster i spelet, det är en gömd vägg där.
Du kan klättra på husväggar och skyskrapor med hovercraft.
Den nya "random hit generator" dem gjort i spelet är helt bedrövlig och jag har nu spelat ett av dem absolut sämsta fps i spelhistorien.
Till och med gratis versionen "free fire" som baseras på csgo är bättre fps än detta.
Det finns ingen scoreboard, kartorna är bedrövliga. För fordonen är alldeles för starka och du agerar snarare mat åt fienden enbart.
Tänk inte ens på att springa till nästa punkt för kartan är bedrövligt stor, det är nya running simulator
UI ingame får jag huvudvärk av, det buggar och dina attachements försvinner och du får grinda upp dem igen.
Du kan inte välja CQ large eller mindre CQ. Finns inte.
Mitt råd är: Jag vet att ni kanske älskar bf, det gör jag med. Men det är inte värt ett enda öre just nu.
Och ta en titt på deras reddit så ser ni ännu mer...
Spara pengarna till annat spel.

Om du ändå tänker, men portal finns ju! Ja.. Men det är som en liten demo version av dem tidigare spelen med ytterst få utvalda vapen du kan använda. Och det är bara en liten smak av dem tidigare spelen..

Vill ni ha ett bra fps, då tipsar jag om det nya HALO Infinite som släppte sin multiplayer del i förrgår som en överraskning och damn.. Den har räddat mitt sug för fps. Riktigt bra, riktigt kul. Lite små grejjer behöver fixas men det är en early access till deras version av senaste multiplayer betan.
Men den är en miljard bättre än bf.

Till råge på detta med bf så kommer det inte ske någon update inom närmsta tiden för att lösa fps problemen enl vad dem själva kommenterat samt att det inte heller kommer på en bra tid några nya gadgets eller vapen.

Måste du bara spela det ändå? Köp 1 månads ea access, lägg inte dina pengar på trasig skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av odesjord:

Jag tänker förklara för er varför ni INTE ska köpa nya battlefield.
Men först vad jag använder för system för att driva spelet som även där förklarar en del saker för er.
Jag använder 12900k, samt ett 3090 kort och 32gb ram. Ingen psu bottleneck eller thermalthrottling heller för den delen.

Med andra ord inga problem att driva spelet.. eller?
Spelet är så dåligt optimerat att jag fortfarande får fps drops och lagg med inställningen "low". Det är rubberbanding, latency drops överallt. Detta beror på att servrarna kan inte palla trycket av så många spelare samtidigt..

Funktioner i spelet inom deras "gadgets" för varje soldat. Stänger dem av till och från för dem anser att dem är buggade. Grejjen är att progression i spelet är så långsamt och utdraget att jag hinner bli 80 år innan det är klart. Och på toppen av det, så gör inte dem olika attachments till guns ett skit, det är bara kosmetika just nu. Vilket gör att "lvla" inte fyller något egentligt syfte förutom att du kan t.ex. få en silencer som är lite ballare utseende mässigt en den tidigare.
Den nya "destruction" som dem skulle ha, som dem visade med 3d renderade videos innan, existerar inte. Tanks kan inte ens köra igenom träd stubbar eller betongsuggor..
Du kan inte välja egen squad utan random placeras.
Du kan bara spela coop med 4 vänner. Du kan inte spela på samma server 2 ggr om ni är 2 squads och 8 personer, för ni kommer bli reassignade till en ny..
Fundera inte ens på att skjuta igenom telefon/elmaster i spelet, det är en gömd vägg där.
Du kan klättra på husväggar och skyskrapor med hovercraft.
Den nya "random hit generator" dem gjort i spelet är helt bedrövlig och jag har nu spelat ett av dem absolut sämsta fps i spelhistorien.
Till och med gratis versionen "free fire" som baseras på csgo är bättre fps än detta.
Det finns ingen scoreboard, kartorna är bedrövliga. För fordonen är alldeles för starka och du agerar snarare mat åt fienden enbart.
Tänk inte ens på att springa till nästa punkt för kartan är bedrövligt stor, det är nya running simulator
UI ingame får jag huvudvärk av, det buggar och dina attachements försvinner och du får grinda upp dem igen.
Du kan inte välja CQ large eller mindre CQ. Finns inte.
Mitt råd är: Jag vet att ni kanske älskar bf, det gör jag med. Men det är inte värt ett enda öre just nu.
Och ta en titt på deras reddit så ser ni ännu mer...
Spara pengarna till annat spel.

Om du ändå tänker, men portal finns ju! Ja.. Men det är som en liten demo version av dem tidigare spelen med ytterst få utvalda vapen du kan använda. Och det är bara en liten smak av dem tidigare spelen..

Vill ni ha ett bra fps, då tipsar jag om det nya HALO Infinite som släppte sin multiplayer del i förrgår som en överraskning och damn.. Den har räddat mitt sug för fps. Riktigt bra, riktigt kul. Lite små grejjer behöver fixas men det är en early access till deras version av senaste multiplayer betan.
Men den är en miljard bättre än bf.

Till råge på detta med bf så kommer det inte ske någon update inom närmsta tiden för att lösa fps problemen enl vad dem själva kommenterat samt att det inte heller kommer på en bra tid några nya gadgets eller vapen.

Måste du bara spela det ändå? Köp 1 månads ea access, lägg inte dina pengar på trasig skit.

Allt du nämner känns som dom lätt fixas med ett par patcher. Om ett par veckor lär det i princip allt det där fixas. Lustigt att du med din överprisade dator har betydligt sämre fps än min lilla budgetrigg. Känns som det är något mer som strular för dig.

Spelade Halo infinite och blev duktigt oimponerad.

Känns som att du överreagerar nåt enormt. Jag har fortfarande massa kul. Jag är såklart inte blind och det finns absolut bekymmer men inget som inte kan fixas i patcher. Och spelet är inte ens släppt än. Fortfarande early access så vissa buggar är att räkna med. De har ju inte stresstestat de nya 128-spelar servrarna ordentligt förrän nu så inte konstigt att det uppkommer vissa bekymmer.

Vapen och liknande kommer garanterat i det gratis battle passet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nbwu:

Ser fram emot att spela på release!
Men kommer nog som ni säger få stå ut med dippar under 60fps med mitt 1060 som sitter i spelburken...

Du klarar dig nog fint om du spelar det på low/medium.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W