Permalänk
Medlem

RetroGear CSGO

Hej, gjorde en liknande tråd som behandlade lite av ett liknande ämne i retroforumet, vilket inte fick så mycket gensvar.
Hur som helst tycker jag de är roligt att lira Counter-Strike med samma gear som jag gjorde när jag var yngre. De vill säga med samma eller liknande kringutrustning som var aktuell på den tiden.

Jag har nyare saker så som Glorious model D eller 144hz ips-skärm osv men tycker de är roligare såhär.
Min tankegång har varit att de finns fördelar med de gamla såsom att man kan överklocka en Wheel Mouse Optical till 8000hz eller att CRT inte har någon motionblur.

Jag gjorde iallafall ett inlägg när jag ranka till global elite på reddit med min setup på bilden och fick ett otroligt gensvar.
https://www.reddit.com/r/csgo/comments/qxso9w/finally_got_to_...

Jag tänkte därför dra de hela lite längre och byta ut:

Hyperx Alloy (2016-ish?) -> IBM Model M (1990ish)
Wheel Mouse Optical Black(2007?) -> Wheel Mouse Optical White (1999) eller Intellimouse 3.0 (första) Får leta på marketplace
Jabra Headset -> Sennheiser PC 160 eller annan, tex PC 150 (2005 ungefär)

Detta då jag tycker de är roligt och visa att de inte bara handlar om att ha de nyaste grejerna och att de äldre prylarna faktiskt står sig ganska bra.

Har ni tips på alternativ till IBM Model M som inte är så himla kostsamt? Vill ändå att de ska vara mekainsikt likt de som finns idag men ändå gammalt. Har för mig de fanns fler än Model M.

Permalänk
Medlem

glöm inte func surface 1030 till musen bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av myra:

glöm inte func surface 1030 till musen bara!

Kommer dock inte kunna använda den då den är så jäkla liten

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripan_:

Kommer dock inte kunna använda den då den är så jäkla liten

Gick ju med 1.1or eller 3.0or då så varför inte nu?

Tiderna du pratar om så var ju inte musmattorna större.
Icemat, func, mattan i alu från steelseries och tidiga tygmattor.

Jag kunde snurra två varv i cs1.6 på en func 1030

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.