Sony patenterar sidopaneler till Playstation 5

Permalänk
Melding Plague

Sony patenterar sidopaneler till Playstation 5

Dbrands omstridda Darkplates till Playstation 5 kan få sällskap av officiella sidopaneler från Sony.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Sötast

Patent på en form utan funktion.
Jösses.

Permalänk
Medlem

Det gäller alltså ett designpatent, vilket ställer betydligt lägre (även i amerikat) krav på uppfinningshöjd. Men visst är det lite löjligt

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Designa en ps5 slim istället.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det gäller alltså ett designpatent, vilket ställer betydligt lägre (även i amerikat) krav på uppfinningshöjd. Men visst är det lite löjligt

Har du koll på hur kraven är där gällande att någon annan faktiskt redan har gjort en liknande design?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Har du koll på hur kraven är där gällande att någon annan faktiskt redan har gjort en liknande design?

Nej. Dock var ju Sony först på den bollen i och med att de designade och släppte sin konsoll, så jag antar att deras avsaknad av patent tidigare inte kommer hindra dem från att jaga efter andra som gör en liknande design framöver.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Det är rent trams att hålla på sådär som företag om dom inte själva har en konkurrerande produkt.
Det är trams överlag, men särskilt då.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Ännu ett exempel på hur föråldrat detta gamla patentsystem är.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Ännu ett exempel på hur föråldrat detta gamla patentsystem är.

Ännu dummare är de som utnyttjar detta. Det är bara löjligt.

Permalänk
Medlem

Apple ser väldigt bra ut nu.

Permalänk
Medlem

Palla hålla på när grunddesignen är rymdskepp hej kom och hjälp mig från första början. De borde bara vara tacksamma att några andra kapitaliserar på deras p12 tidigt 00-tal design. Well, kapitalism, så den fungerar.. ^^

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Core i5 13600K @5,3GHz(P-core) @4.0Ghz (E-core) | Kylning: Corsair Hydro H100x | Minne: G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL40 | GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix | Lagring: 2x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB (Read: 7000MB/s - Write: 6000MB/s) | Chassi: Corsair 4000D Airflow | Nätagg: Corsair RM850e 850W (Gold)

Tillbehör: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS (@ 1440p 165hz) | Microsoft intellimouse 3.0 | Tangentbord: Zon Keyboard1 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Gissar på att Sony vill ha dubbla priset för sina skins.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Nej. Dock var ju Sony först på den bollen i och med att de designade och släppte sin konsoll, så jag antar att deras avsaknad av patent tidigare inte kommer hindra dem från att jaga efter andra som gör en liknande design framöver.

Så är det säkert. Jag var mer ute efter att patent vanligen ogiltigförklaras om uppfinningen visats upp för ”utomstående” (vare sig det är avsiktligt eller ej) eller om någon annan (bevisligen) uppfunnit något liknande vid en tidigare tidpunkt (vare sig det är patenterat eller ej).

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Dom är för sent ute, har redan köpt.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk

dom var väl avtagbara? bara måla dom precis hur du vill..

Permalänk
Medlem

Jag är mer förvånad att Sony inte fattade att det här skulle bli en "grej" från början - och att de inte lanserade egna paneler redan dag 1, hade gett klirr i kassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Ännu dummare är de som utnyttjar detta. Det är bara löjligt.

Just det som är problemet. Patentsystemet tillåter, till och med uppmuntrar, sånt här.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Permalänk
Medlem

Känner själv ingen anledning att byta ifall det finns RGB belysning och helst så skulle jag vilja ha genomskinligt glas fast med RGB på kretskortet/kylaren

Permalänk

Tänk om de i stället kunde lägga fokus på att göra en handkontroll med längre batteritid än en Peter Jackson-film? Älskar min PS5 och kontrollen i sig, men batteritiden är så horribelt usel. Köpte en Series S i början av September, har bytt AA-batterier tre gånger, och då har den använts i någon eller några timmar varje dag.