Stöd Barncancerfonden under SweClockers Live!

Permalänk
Medlem

Kollade precis stats och blev lite besviken; är det verkligen bara 22 av oss här på SweC som ville donera till barncancerfonden.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Kollade precis stats och blev lite besviken; är det verkligen bara 22 av oss här på SweC som ville donera till barncancerfonden.

Alla kanske brände sina pengar på grafikkort..

Aja en till nu i alla fall.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av anon134512:

Alla kanske brände sina pengar på grafikkort..

Aja en till nu i alla fall.

Vi har också lärt oss mycket om hur vi gör det bättre nästa gång!

Plus exakt ALLT är bättre än inget vad det gäller sånt här IMHO.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi har också lärt oss mycket om hur vi gör det bättre nästa gång!

Plus exakt ALLT är bättre än inget vad det gäller sånt här IMHO.

Folk kan ju också ha donerat utanför bössan och till andra organisationer, fantastiskt av er att lyfta fram dessa saker

Nästa gång borde det vara som twitch med räknare och ljud i strömmen (/s)

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Plus exakt ALLT är bättre än inget vad det gäller sånt här IMHO.

Om det funnits en "tummen upp i kubik" knapp för inlägg så hade jag tryckt på den

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UndaC:

Vi har också lärt oss mycket om hur vi gör det bättre nästa gång!

Plus exakt ALLT är bättre än inget vad det gäller sånt här IMHO.

100% rätt.

Permalänk
Inaktiv

13k nu insamlat, 11 dagar kvar så nog ska vi uppnå 20k hoppas jag och sedan skulle det vara nice om tex Inet och WEbhallen kunde matcha det.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det här är toppen! Är pengarna "märkta" med Sweclockers så att det syns från Barncancerfondens sida att det är ju Swec som hjälp till?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Det här är toppen! Är pengarna "märkta" med Sweclockers så att det syns från Barncancerfondens sida att det är ju Swec som hjälp till?

Jag hoppas dom har lite koll på vart pengarna hamnar. Jag har ingen större lust att göda barncancerchefens lön på måttliga 95000:- i månaden...

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Printscreen:

Det här är toppen! Är pengarna "märkta" med Sweclockers så att det syns från Barncancerfondens sida att det är ju Swec som hjälp till?

Japp. På länken kan man se vilka som donerat ”via” SweClockers. Oavsett om de gjort det med Swish eller via Barncancerfondens hemsida.
(Swish är dock fördröjt ca 48 timmar innan det dyker upp där.)

Tack för senast förresten!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Härligt initiativ. Klart man är med. Väldigt enkelt och smidigt

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Bidrag skickat.

Permalänk
Medlem

Glömde detta under eventet men har skickat nu.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Jag hoppas dom har lite koll på vart pengarna hamnar. Jag har ingen större lust att göda barncancerchefens lön på måttliga 95000:- i månaden...

Ingen jobbar gratis och inte heller deras VD gör det. Ca 80% av pengarna går till organisationens ändamål. Som verkningsgrad betraktat så är 80% faktiskt rätt bra. Det är givetvis upp till dig att ta ställning om du vill stöda organisationen, eller inte, men jag tycker att du gott kan låta bli att regna på paraden för oss andra.

https://www.barncancerfonden.se/om-barncancerfonden/var-organ...
https://www.barncancerfonden.se/om-barncancerfonden/oppenhet-...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Ingen jobbar gratis och inte heller deras VD gör det. Ca 80% av pengarna går till organisationens ändamål. Som verkningsgrad betraktat så är 80% faktiskt rätt bra. Det är givetvis upp till dig att ta ställning om du vill stöda organisationen, eller inte, men jag tycker att du gott kan låta bli att regna på paraden för oss andra.

https://www.barncancerfonden.se/om-barncancerfonden/var-organ...
https://www.barncancerfonden.se/om-barncancerfonden/oppenhet-...

Visst är syftet nobelt, men du tycker inte själv att ta ut nästan 100000:- i månaden för en organisation vars enda syfte är att ta emot gåvor sticker lite i ögonen på folk? Det är inte direkt ett vinstdrivande företag på börsen vi pratar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Visst är syftet nobelt, men du tycker inte själv att ta ut nästan 100000:- i månaden för en organisation vars enda syfte är att ta emot gåvor sticker lite i ögonen på folk? Det är inte direkt ett vinstdrivande företag på börsen vi pratar om.

Organisationens syfte är inte att ta emot gåvor utan att stöda familjer som drabbas och att stöda forskning och finansieras med gåvor, så möjligen kan man säga att syftet är att distribuera pengar till sånt som uppfyller organisationens mål. Barncancerfondens generalsekreterare har lite högre lön än medianlönen för en VD, men knappast något som sticker i ögonen.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Är själv månadsgivare. Det känns inte ens i kassan för min del.

Om ni inte är det kan ni ju fundera på att bli det.

Som de säger. Barn och cancer hör inte ihop.

Sen så läser jag mycket om att man inte vill bidra med någon hundring för att deras VD tar 100000 i lön. Men att lägga 20000:- på en mobil/grafikkort som ingen bryr sig om efter ett par år är normalt. Vad tar Samsungs/nVidias VD ut?

Visst du får ingen grej att leka med om du lägger en hundring på barncancerfonden, men någon kanske får leka lite längre istället för dig. Jag vet inte. Men något gott gör det nog.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Som Undac har påpekat flera gångar är det dags att släppa lönediskussionen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv

Insamlat hittills: 19 422 kr 2 dagar kvar,

Permalänk
Medlem

Alla bäckar små! Nu har jag swishat

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Mangee75:

Alla bäckar små! Nu har jag swishat

Grymt. En femhunka till så passerar vi 20 tusen.

Inte direkt i samma storleksordning som FZ som drog in typ 250 tusen. Men ett första steg på vägen!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Alla bäckar små! Nu har jag swishat

Samma här

Edit: Undrar om folk swishar på sidan om sweclockers insamling. Swishade nyss och det dök upp på en gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Grymt. En femhunka till så passerar vi 20 tusen.

Inte direkt i samma storleksordning som FZ som drog in typ 250 tusen. Men ett första steg på vägen!

Nu är vi garanterat över 20k. Slängde in hälften till, än vad vi gjorde på livet. Fz va helt grymma och fick ihop så mycket som de fick, men var ju mycket auktioner och jobbade mycket med detta innan.

Men att få ihop 20k är inte dåligt det med, allt som man får in är bra!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Kastade in en slant! Bra initiativ.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Kan någon utanför Barncancerfonden se vilka som har donerat och hur mycket? Utöver de som står på sidan.

Permalänk
Medlem

Hade totalt missat denna insamling. Fick syn på den nu och donerade direkt. Bra initiativ Sweclockers!

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Inaktiv

Insamlat hittills: 20 222 kr toppen!

Permalänk
Konsolgrävare

Bidrag skickat! Mycket bra initiativ sweclockers! ❤️

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av m4gnify:

Kan någon utanför Barncancerfonden se vilka som har donerat och hur mycket? Utöver de som står på sidan.

Inte på något enkelt sätt. Men antar att det rent teoretiskt skulle gå.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Inte på något enkelt sätt. Men antar att det rent teoretiskt skulle gå.

Antar att något är bättre än inget, men skäms ändå lite över hur mycket (lite) jag gav