Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk

Någon som vet om elleverantörerna kommer med något black friday erbjudande?

Väntar fortfarande på Bahnhof för fiber. Inte kommit något ännu.

Ska flytta inom det närmsta så kanske kan göra lite bra deals i ett år framåt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Någon som vet om elleverantörerna kommer med något black friday erbjudande?

Väntar fortfarande på Bahnhof för fiber. Inte kommit något ännu.

Ska flytta inom det närmsta så kanske kan göra lite bra deals i ett år framåt.

Dem flesta brukar dock enbart köra fredagen. Vet att Telia osv gör så iaf. Har inga insidertips från i år tyvärr.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Dem flesta brukar dock enbart köra fredagen. Vet att Telia osv gör så iaf. Har inga insidertips från i år tyvärr.

Ok tack!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Telia har black week nu dock. 299 kr/mån i 12 månader för 500/500. Jag kommer antagligen hoppa på det själv.
Telenor kör nåt liknande, 249 kr/mån. Dock erbjuder dom det inte på min adress samt att jag redan har dom.

Permalänk
Skrivet av Jallle:

Telia har black week nu dock. 299 kr/mån i 12 månader för 500/500. Jag kommer antagligen hoppa på det själv.
Telenor kör nåt liknande, 249 kr/mån. Dock erbjuder dom det inte på min adress samt att jag redan har dom.

Hade velat ha Bahnhof men får kanske låta priset tala! Kan inte heller ha Telenor tyvärr. 249 är riktigt bra pris.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Telia har black week nu dock. 299 kr/mån i 12 månader för 500/500. Jag kommer antagligen hoppa på det själv.
Telenor kör nåt liknande, 249 kr/mån. Dock erbjuder dom det inte på min adress samt att jag redan har dom.

Dock bara för nya kunder :/

Jag har deras 250 abbonemang för 529:-/mån och kan inte utnyttja erbjudandet. Det enda erbjudandet dom har till mig är 500 Mbit för samma pris i ett år, som sedan övergår till 699 (!) kr när bindningstiden går ut. Kan inte hota med att säga upp det för att försöka få lägre pris heller eftersom vår hyresvärd har bundit upp sig med enbart Telia så vi får TV med nåt programpaket till alla lägenheter från dom i X antal år.

Sjukt besviken på Telia i det här fallet, det är tacken efter att ha varit kund hos dem i 20 år, först med ADSL / VDSL och nu fiber.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Skrivet av immutable:

Dock bara för nya kunder :/

Jag har deras 250 abbonemang för 529:-/mån och kan inte utnyttja erbjudandet. Det enda erbjudandet dom har till mig är 500 Mbit för samma pris i ett år, som sedan övergår till 699 (!) kr när bindningstiden går ut. Kan inte hota med att säga upp det för att försöka få lägre pris heller eftersom vår hyresvärd har bundit upp sig med enbart Telia så vi får TV med nåt programpaket till alla lägenheter från dom i X antal år.

Sjukt besviken på Telia i det här fallet, det är tacken efter att ha varit kund hos dem i 20 år, först med ADSL / VDSL och nu fiber.

Jag bor i bostadsrättsförening och är påtvingad fiber, tv och en massa annat skräp. Använder bara fiber. Ska bli skönt att flytta till hus nu och kunna bestämma leverantör och innehåll själv.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Dock bara för nya kunder :/

Jag har deras 250 abbonemang för 529:-/mån och kan inte utnyttja erbjudandet. Det enda erbjudandet dom har till mig är 500 Mbit för samma pris i ett år, som sedan övergår till 699 (!) kr när bindningstiden går ut. Kan inte hota med att säga upp det för att försöka få lägre pris heller eftersom vår hyresvärd har bundit upp sig med enbart Telia så vi får TV med nåt programpaket till alla lägenheter från dom i X antal år.

Sjukt besviken på Telia i det här fallet, det är tacken efter att ha varit kund hos dem i 20 år, först med ADSL / VDSL och nu fiber.

Har precis ett kundtjänstärende med Telia där de inte lyckats få till mina fakturor så det är rätt pris sedan i juli, har behövt lägga typ en arbetsvecka på att sitta i kö och sedan förklara ärendet om och om igen för deras kundtjänstmedarbetare.

Blev riktigt förvånad, men Telias kundtjänst har visat sig vara den absolut uslaste kundtjänst jag någonsin varit i kontakt med. Tomma löften, felaktig information och sedan ingen som helst lösning av själva grundproblemet utan det startar om igen varje månad.

Som exempel blev jag lovad att de skulle kreditera nästa faktura eftersom jag betalat dubbelt, men av någon anledning hade de gjort så att den inte drogs från autogiro men fortfarande hade status att den skulle betalas. Så de skickade den till Sergel inkasso. När jag då ringde in för att fråga vad som händer så blev jag bemött med att JAG som kund måste bestrida kravet från Sergel, de KUNDE inte återkalla kravet själva. Jag ifrågasatte om medarbetaren själv verkligen trodde att det inte var möjligt för dem att återkalla den, men hen stod på sig, det var helt omöjligt. Efter att jag bestridit kravet hos Sergel så skickade de en förfrågan till Telia som så här en månad senare fortfarande inte har svarat Sergel, så kravet ligger kvar men är "pausat".

Sop-ruttna, på en skala från 1-10 så får de en lavett och en spark i skrevet. Rekommenderar varmt att man undviker dem.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Yorg:

Har precis ett kundtjänstärende med Telia där de inte lyckats få till mina fakturor så det är rätt pris sedan i juli, har behövt lägga typ en arbetsvecka på att sitta i kö och sedan förklara ärendet om och om igen för deras kundtjänstmedarbetare.

Blev riktigt förvånad, men Telias kundtjänst har visat sig vara den absolut uslaste kundtjänst jag någonsin varit i kontakt med. Tomma löften, felaktig information och sedan ingen som helst lösning av själva grundproblemet utan det startar om igen varje månad.

Som exempel blev jag lovad att de skulle kreditera nästa faktura eftersom jag betalat dubbelt, men av någon anledning hade de gjort så att den inte drogs från autogiro men fortfarande hade status att den skulle betalas. Så de skickade den till Sergel inkasso. När jag då ringde in för att fråga vad som händer så blev jag bemött med att JAG som kund måste bestrida kravet från Sergel, de KUNDE inte återkalla kravet själva. Jag ifrågasatte om medarbetaren själv verkligen trodde att det inte var möjligt för dem att återkalla den, men hen stod på sig, det var helt omöjligt. Efter att jag bestridit kravet hos Sergel så skickade de en förfrågan till Telia som så här en månad senare fortfarande inte har svarat Sergel, så kravet ligger kvar men är "pausat".

Sop-ruttna, på en skala från 1-10 så får de en lavett och en spark i skrevet. Rekommenderar varmt att man undviker dem.

Hört talas om att använda chatten/mail?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av immutable:

Dock bara för nya kunder :/

Jag har deras 250 abbonemang för 529:-/mån och kan inte utnyttja erbjudandet. Det enda erbjudandet dom har till mig är 500 Mbit för samma pris i ett år, som sedan övergår till 699 (!) kr när bindningstiden går ut. Kan inte hota med att säga upp det för att försöka få lägre pris heller eftersom vår hyresvärd har bundit upp sig med enbart Telia så vi får TV med nåt programpaket till alla lägenheter från dom i X antal år.

Sjukt besviken på Telia i det här fallet, det är tacken efter att ha varit kund hos dem i 20 år, först med ADSL / VDSL och nu fiber.

Var inte besviken på Telia i detta fall, din hyrsvärd har troligtvis tecknat med Telia Öppen fiber där kostnaden för indragning och installation slängs på månadskostnaden istället. Därav har du dyrare och kan inte ta del av erbjudandet.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Hade Telenor i flera år innan jag bytte till Bahnhof, har haft det i två månader nu. Upplevelsen har varit katastrofal om man jämför med hur det var med Telenor, nästan dagliga störningar som håller på runt en timme där allt känns seg. Jag som trodde att Telenors störning en gång per månad under natten var dåligt...

Känns lite som att man får böna och be Telenor att ta tillbaka en, detta känns inte acceptabelt. Lite av en förstavärldsproblem men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Hört talas om att använda chatten/mail?

Ja?

Vad vill du ha sagt med det?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Har precis ett kundtjänstärende med Telia där de inte lyckats få till mina fakturor så det är rätt pris sedan i juli, har behövt lägga typ en arbetsvecka på att sitta i kö och sedan förklara ärendet om och om igen för deras kundtjänstmedarbetare.

Blev riktigt förvånad, men Telias kundtjänst har visat sig vara den absolut uslaste kundtjänst jag någonsin varit i kontakt med. Tomma löften, felaktig information och sedan ingen som helst lösning av själva grundproblemet utan det startar om igen varje månad.

Som exempel blev jag lovad att de skulle kreditera nästa faktura eftersom jag betalat dubbelt, men av någon anledning hade de gjort så att den inte drogs från autogiro men fortfarande hade status att den skulle betalas. Så de skickade den till Sergel inkasso. När jag då ringde in för att fråga vad som händer så blev jag bemött med att JAG som kund måste bestrida kravet från Sergel, de KUNDE inte återkalla kravet själva. Jag ifrågasatte om medarbetaren själv verkligen trodde att det inte var möjligt för dem att återkalla den, men hen stod på sig, det var helt omöjligt. Efter att jag bestridit kravet hos Sergel så skickade de en förfrågan till Telia som så här en månad senare fortfarande inte har svarat Sergel, så kravet ligger kvar men är "pausat".

Sop-ruttna, på en skala från 1-10 så får de en lavett och en spark i skrevet. Rekommenderar varmt att man undviker dem.

Igenkänningsfaktorn på förvåningen över deras uselhet är hög! Försökte byta till dem från Bahnhof förra året - vilken soppa! Pratade med ktj via tele, chatt (FB) och butik. Trevliga, men ack så inkompetenta. Hualigen, stämmer in i din rekommendation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Denna kan ju inte stämma.
Skulle vara helt insane då för jag och sambon pratade här om dagen om att byta ut vår keramikhäll.

Nåja, beställt med faktura så får vi se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Denna kan ju inte stämma.
Skulle vara helt insane då för jag och sambon pratade här om dagen om att byta ut vår keramikhäll.

Nåja, beställt med faktura så får vi se.

Hoppas du får en, hann tyvärr inte själv att beställa en.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Denna kan ju inte stämma.
Skulle vara helt insane då för jag och sambon pratade här om dagen om att byta ut vår keramikhäll.

Nåja, beställt med faktura så får vi se.

Samma här men ska snacka med polaren som sagt som är elektriker

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Denna kan ju inte stämma.
Skulle vara helt insane då för jag och sambon pratade här om dagen om att byta ut vår keramikhäll.

Nåja, beställt med faktura så får vi se.

Skrivet av Wheezymoon:

Hoppas du får en, hann tyvärr inte själv att beställa en.

Skrivet av mastrovious:

Samma här men ska snacka med polaren som sagt som är elektriker

Min blev precis avbeställd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

Min blev precis avbeställd.

Samma här..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

Min blev precis avbeställd.

Ja det är en uppenbart felaktig prissättning.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Någon som sett dremel 3000/4000 eller liknande verktyg under BF? Hittar inget bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gdt43rszvdssdg_anon:

Någon som sett dremel 3000/4000 eller liknande verktyg under BF? Hittar inget bra.

Ingen jätte rea men denna är väl ok

https://www.amazon.se/-/en/dp/B014UXZHGY

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Har precis ett kundtjänstärende med Telia där de inte lyckats få till mina fakturor så det är rätt pris sedan i juli, har behövt lägga typ en arbetsvecka på att sitta i kö och sedan förklara ärendet om och om igen för deras kundtjänstmedarbetare.

Blev riktigt förvånad, men Telias kundtjänst har visat sig vara den absolut uslaste kundtjänst jag någonsin varit i kontakt med. Tomma löften, felaktig information och sedan ingen som helst lösning av själva grundproblemet utan det startar om igen varje månad.

Som exempel blev jag lovad att de skulle kreditera nästa faktura eftersom jag betalat dubbelt, men av någon anledning hade de gjort så att den inte drogs från autogiro men fortfarande hade status att den skulle betalas. Så de skickade den till Sergel inkasso. När jag då ringde in för att fråga vad som händer så blev jag bemött med att JAG som kund måste bestrida kravet från Sergel, de KUNDE inte återkalla kravet själva. Jag ifrågasatte om medarbetaren själv verkligen trodde att det inte var möjligt för dem att återkalla den, men hen stod på sig, det var helt omöjligt. Efter att jag bestridit kravet hos Sergel så skickade de en förfrågan till Telia som så här en månad senare fortfarande inte har svarat Sergel, så kravet ligger kvar men är "pausat".

Sop-ruttna, på en skala från 1-10 så får de en lavett och en spark i skrevet. Rekommenderar varmt att man undviker dem.

Bara för att ytterligare tydliggöra hur komplett inkompetenta Telia är så fick jag igår en uppdatering om att Telia meddelat Sergel att kravet ska stå kvar (för det var enligt den personen jag som begärt uppskov och sen inte betalat, helt felaktigt) och att jag ska betala det. När jag ringer in till Telia (igen) så ber medarbetaren om ursäkt, kontaktar deras "inhouse-avdelning" och återkommer med att de nu har en fantastisk lösning till mig. De vill att jag betalar Sergel (accepterar skulden) och att de sedan ersätter mig och sätter in pengar på mitt konto. Vad fan?

Andra alternativet är att jag bestrider skulden hos Sergel igen, men hon kunde inte lova att de skulle lösa det då "för det är nån annan som har kontakt med Sergel och beslutar då".

Så jag gav upp, jag betalade skulden med löfte om att Telia skulle sätta in pengarna på mitt konto.

Två timmar senare får jag ett SMS om att de inte kan betala ut pengarna till mig "eftersom du har tjänster hos oss, så du kommer krediteras det på en senare faktura". Så återigen lovar de saker de inte sedan håller, löser inte problem de själv skapat utan lassar det på kunden att lösa deras egna agerande. Vi får väl se vad de säger när jag ringer för att säga upp det idag.

Helt vansinnigt.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Bara för att ytterligare tydliggöra hur komplett inkompetenta Telia är så fick jag igår en uppdatering om att Telia meddelat Sergel att kravet ska stå kvar (för det var enligt den personen jag som begärt uppskov och sen inte betalat, helt felaktigt) och att jag ska betala det. När jag ringer in till Telia (igen) så ber medarbetaren om ursäkt, kontaktar deras "inhouse-avdelning" och återkommer med att de nu har en fantastisk lösning till mig. De vill att jag betalar Sergel (accepterar skulden) och att de sedan ersätter mig och sätter in pengar på mitt konto. Vad fan?

Andra alternativet är att jag bestrider skulden hos Sergel igen, men hon kunde inte lova att de skulle lösa det då "för det är nån annan som har kontakt med Sergel och beslutar då".

Så jag gav upp, jag betalade skulden med löfte om att Telia skulle sätta in pengarna på mitt konto.

Två timmar senare får jag ett SMS om att de inte kan betala ut pengarna till mig "eftersom du har tjänster hos oss, så du kommer krediteras det på en senare faktura". Så återigen lovar de saker de inte sedan håller, löser inte problem de själv skapat utan lassar det på kunden att lösa deras egna agerande. Vi får väl se vad de säger när jag ringer för att säga upp det idag.

Helt vansinnigt.

Det låter dock som att de löser det år dig.
Istället för att få pengarna kontant får du dem i krediterade fakturor (dvs du slipper betala det nästa gång fakturan ska betalas).
Så gjorde vi på den ISPn jag jobbade för också (ej Telia). Vi kunde enbart kompensera kontant vid avslut(ade) abonnemang.
Men vi håller tummarna.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Produkt: Electrolux Dammsugare
Länk: https://www.electroluxhome.se/dammsugare/dammsugare/epf6green...
Kategori: Dammsugare
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4463089
Pris: 429:-

Billigaste tidigare enligt prisjakt är 999:-
Så passa på om ni behöver en dammsugare!

Slog till då jag behövde en enkel, billig dammsugare. Men den blev precis annullerad på grund av "tekniska problem med hemsidan".

Permalänk
Medlem

I am about to pull the trigger on this https://www.webhallen.com/se/product/342213-SKG-Massage-Pisto...
Pretty good discount.
Anyone have/had a massage gun: does it work for you or just a gimmick? I am talking about some stiffness like the neck pain when you slept with bad posture

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

I am about to pull the trigger on this https://www.webhallen.com/se/product/342213-SKG-Massage-Pisto...
Pretty good discount.
Anyone have/had a massage gun: does it work for you or just a gimmick? I am talking about some stiffness like the neck pain when you slept with bad posture

Jag skulle säga att den är bra, men en riktig person är bättre. Vill du behandla dig själv utan att störa någon annan är dessa rätt verktyg. Dock kan de inte lösa upp vad som helst. Att mobtera fast den och använda kroppsvikten för tryck är en bra sak till exempel

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

I am about to pull the trigger on this https://www.webhallen.com/se/product/342213-SKG-Massage-Pisto...
Pretty good discount.
Anyone have/had a massage gun: does it work for you or just a gimmick? I am talking about some stiffness like the neck pain when you slept with bad posture

Att använda en tennisboll kan ofta fungera minst lika bra men du borde nog försöka lösa grundproblemet dvs din säng?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Att använda en tennisboll kan ofta fungera minst lika bra men du borde nog försöka lösa grundproblemet dvs din säng?

So you are saying it is just a gimmick?

The bed is fine, was just taking as an example (some stiffness vs sport injuries)

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

So you are saying it is just a gimmick?

The bed is fine, was just taking as an example (some stiffness vs sport injuries)

Många påstår att dom hjälper, har en liknande modell men kan inte riktigt påstå att den verkligen hjälper. Det har nog mer varit av en placebo-funktion, att man använder den när man haft lite panik över att det gör så ont vid överansträngning/muskel/ledvärk och då tyckt att den varit bra.

Men i själva verket så fungerar riktiga stretchövningar mycket bättre och når djupare, precis som en annan nämnde att riktig massage också fungerar bättre. Vilket även en vän i familjen som driver massasalonger i sthlm säger, hans massörer har dessa massagepistoler att tillgå när de ger massage men det hjälper mer med riktig massage.

Sen finns ju dessa att köpa på tradera också, av andra som insett att det kanske inte var vad dom behövde 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

So you are saying it is just a gimmick?

The bed is fine, was just taking as an example (some stiffness vs sport injuries)

It's more about warming up an area before working on that area

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2