Permalänk
Medlem

Någon som vet om elleverantörerna kommer med något black friday erbjudande?

Väntar fortfarande på Bahnhof för fiber. Inte kommit något ännu.

Ska flytta inom det närmsta så kanske kan göra lite bra deals i ett år framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Någon som vet om elleverantörerna kommer med något black friday erbjudande?

Väntar fortfarande på Bahnhof för fiber. Inte kommit något ännu.

Ska flytta inom det närmsta så kanske kan göra lite bra deals i ett år framåt.

Dem flesta brukar dock enbart köra fredagen. Vet att Telia osv gör så iaf. Har inga insidertips från i år tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Dem flesta brukar dock enbart köra fredagen. Vet att Telia osv gör så iaf. Har inga insidertips från i år tyvärr.

Ok tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Telia har black week nu dock. 299 kr/mån i 12 månader för 500/500. Jag kommer antagligen hoppa på det själv.
Telenor kör nåt liknande, 249 kr/mån. Dock erbjuder dom det inte på min adress samt att jag redan har dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Telia har black week nu dock. 299 kr/mån i 12 månader för 500/500. Jag kommer antagligen hoppa på det själv.
Telenor kör nåt liknande, 249 kr/mån. Dock erbjuder dom det inte på min adress samt att jag redan har dom.

Hade velat ha Bahnhof men får kanske låta priset tala! Kan inte heller ha Telenor tyvärr. 249 är riktigt bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Telia har black week nu dock. 299 kr/mån i 12 månader för 500/500. Jag kommer antagligen hoppa på det själv.
Telenor kör nåt liknande, 249 kr/mån. Dock erbjuder dom det inte på min adress samt att jag redan har dom.

Dock bara för nya kunder :/

Jag har deras 250 abbonemang för 529:-/mån och kan inte utnyttja erbjudandet. Det enda erbjudandet dom har till mig är 500 Mbit för samma pris i ett år, som sedan övergår till 699 (!) kr när bindningstiden går ut. Kan inte hota med att säga upp det för att försöka få lägre pris heller eftersom vår hyresvärd har bundit upp sig med enbart Telia så vi får TV med nåt programpaket till alla lägenheter från dom i X antal år.

Sjukt besviken på Telia i det här fallet, det är tacken efter att ha varit kund hos dem i 20 år, först med ADSL / VDSL och nu fiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basse:

Dock bara för nya kunder :/

Jag har deras 250 abbonemang för 529:-/mån och kan inte utnyttja erbjudandet. Det enda erbjudandet dom har till mig är 500 Mbit för samma pris i ett år, som sedan övergår till 699 (!) kr när bindningstiden går ut. Kan inte hota med att säga upp det för att försöka få lägre pris heller eftersom vår hyresvärd har bundit upp sig med enbart Telia så vi får TV med nåt programpaket till alla lägenheter från dom i X antal år.

Sjukt besviken på Telia i det här fallet, det är tacken efter att ha varit kund hos dem i 20 år, först med ADSL / VDSL och nu fiber.

Jag bor i bostadsrättsförening och är påtvingad fiber, tv och en massa annat skräp. Använder bara fiber. Ska bli skönt att flytta till hus nu och kunna bestämma leverantör och innehåll själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basse:

Dock bara för nya kunder :/

Jag har deras 250 abbonemang för 529:-/mån och kan inte utnyttja erbjudandet. Det enda erbjudandet dom har till mig är 500 Mbit för samma pris i ett år, som sedan övergår till 699 (!) kr när bindningstiden går ut. Kan inte hota med att säga upp det för att försöka få lägre pris heller eftersom vår hyresvärd har bundit upp sig med enbart Telia så vi får TV med nåt programpaket till alla lägenheter från dom i X antal år.

Sjukt besviken på Telia i det här fallet, det är tacken efter att ha varit kund hos dem i 20 år, först med ADSL / VDSL och nu fiber.

Har precis ett kundtjänstärende med Telia där de inte lyckats få till mina fakturor så det är rätt pris sedan i juli, har behövt lägga typ en arbetsvecka på att sitta i kö och sedan förklara ärendet om och om igen för deras kundtjänstmedarbetare.

Blev riktigt förvånad, men Telias kundtjänst har visat sig vara den absolut uslaste kundtjänst jag någonsin varit i kontakt med. Tomma löften, felaktig information och sedan ingen som helst lösning av själva grundproblemet utan det startar om igen varje månad.

Som exempel blev jag lovad att de skulle kreditera nästa faktura eftersom jag betalat dubbelt, men av någon anledning hade de gjort så att den inte drogs från autogiro men fortfarande hade status att den skulle betalas. Så de skickade den till Sergel inkasso. När jag då ringde in för att fråga vad som händer så blev jag bemött med att JAG som kund måste bestrida kravet från Sergel, de KUNDE inte återkalla kravet själva. Jag ifrågasatte om medarbetaren själv verkligen trodde att det inte var möjligt för dem att återkalla den, men hen stod på sig, det var helt omöjligt. Efter att jag bestridit kravet hos Sergel så skickade de en förfrågan till Telia som så här en månad senare fortfarande inte har svarat Sergel, så kravet ligger kvar men är "pausat".

Sop-ruttna, på en skala från 1-10 så får de en lavett och en spark i skrevet. Rekommenderar varmt att man undviker dem.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Yorg:

Har precis ett kundtjänstärende med Telia där de inte lyckats få till mina fakturor så det är rätt pris sedan i juli, har behövt lägga typ en arbetsvecka på att sitta i kö och sedan förklara ärendet om och om igen för deras kundtjänstmedarbetare.

Blev riktigt förvånad, men Telias kundtjänst har visat sig vara den absolut uslaste kundtjänst jag någonsin varit i kontakt med. Tomma löften, felaktig information och sedan ingen som helst lösning av själva grundproblemet utan det startar om igen varje månad.

Som exempel blev jag lovad att de skulle kreditera nästa faktura eftersom jag betalat dubbelt, men av någon anledning hade de gjort så att den inte drogs från autogiro men fortfarande hade status att den skulle betalas. Så de skickade den till Sergel inkasso. När jag då ringde in för att fråga vad som händer så blev jag bemött med att JAG som kund måste bestrida kravet från Sergel, de KUNDE inte återkalla kravet själva. Jag ifrågasatte om medarbetaren själv verkligen trodde att det inte var möjligt för dem att återkalla den, men hen stod på sig, det var helt omöjligt. Efter att jag bestridit kravet hos Sergel så skickade de en förfrågan till Telia som så här en månad senare fortfarande inte har svarat Sergel, så kravet ligger kvar men är "pausat".

Sop-ruttna, på en skala från 1-10 så får de en lavett och en spark i skrevet. Rekommenderar varmt att man undviker dem.

Hört talas om att använda chatten/mail?

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Basse:

Dock bara för nya kunder :/

Jag har deras 250 abbonemang för 529:-/mån och kan inte utnyttja erbjudandet. Det enda erbjudandet dom har till mig är 500 Mbit för samma pris i ett år, som sedan övergår till 699 (!) kr när bindningstiden går ut. Kan inte hota med att säga upp det för att försöka få lägre pris heller eftersom vår hyresvärd har bundit upp sig med enbart Telia så vi får TV med nåt programpaket till alla lägenheter från dom i X antal år.

Sjukt besviken på Telia i det här fallet, det är tacken efter att ha varit kund hos dem i 20 år, först med ADSL / VDSL och nu fiber.

Var inte besviken på Telia i detta fall, din hyrsvärd har troligtvis tecknat med Telia Öppen fiber där kostnaden för indragning och installation slängs på månadskostnaden istället. Därav har du dyrare och kan inte ta del av erbjudandet.

Permalänk
Medlem

Hade Telenor i flera år innan jag bytte till Bahnhof, har haft det i två månader nu. Upplevelsen har varit katastrofal om man jämför med hur det var med Telenor, nästan dagliga störningar som håller på runt en timme där allt känns seg. Jag som trodde att Telenors störning en gång per månad under natten var dåligt...

Känns lite som att man får böna och be Telenor att ta tillbaka en, detta känns inte acceptabelt. Lite av en förstavärldsproblem men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Hört talas om att använda chatten/mail?

Ja?

Vad vill du ha sagt med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Har precis ett kundtjänstärende med Telia där de inte lyckats få till mina fakturor så det är rätt pris sedan i juli, har behövt lägga typ en arbetsvecka på att sitta i kö och sedan förklara ärendet om och om igen för deras kundtjänstmedarbetare.

Blev riktigt förvånad, men Telias kundtjänst har visat sig vara den absolut uslaste kundtjänst jag någonsin varit i kontakt med. Tomma löften, felaktig information och sedan ingen som helst lösning av själva grundproblemet utan det startar om igen varje månad.

Som exempel blev jag lovad att de skulle kreditera nästa faktura eftersom jag betalat dubbelt, men av någon anledning hade de gjort så att den inte drogs från autogiro men fortfarande hade status att den skulle betalas. Så de skickade den till Sergel inkasso. När jag då ringde in för att fråga vad som händer så blev jag bemött med att JAG som kund måste bestrida kravet från Sergel, de KUNDE inte återkalla kravet själva. Jag ifrågasatte om medarbetaren själv verkligen trodde att det inte var möjligt för dem att återkalla den, men hen stod på sig, det var helt omöjligt. Efter att jag bestridit kravet hos Sergel så skickade de en förfrågan till Telia som så här en månad senare fortfarande inte har svarat Sergel, så kravet ligger kvar men är "pausat".

Sop-ruttna, på en skala från 1-10 så får de en lavett och en spark i skrevet. Rekommenderar varmt att man undviker dem.

Igenkänningsfaktorn på förvåningen över deras uselhet är hög! Försökte byta till dem från Bahnhof förra året - vilken soppa! Pratade med ktj via tele, chatt (FB) och butik. Trevliga, men ack så inkompetenta. Hualigen, stämmer in i din rekommendation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Denna kan ju inte stämma.
Skulle vara helt insane då för jag och sambon pratade här om dagen om att byta ut vår keramikhäll.

Nåja, beställt med faktura så får vi se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Denna kan ju inte stämma.
Skulle vara helt insane då för jag och sambon pratade här om dagen om att byta ut vår keramikhäll.

Nåja, beställt med faktura så får vi se.

Hoppas du får en, hann tyvärr inte själv att beställa en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Denna kan ju inte stämma.
Skulle vara helt insane då för jag och sambon pratade här om dagen om att byta ut vår keramikhäll.

Nåja, beställt med faktura så får vi se.

Samma här men ska snacka med polaren som sagt som är elektriker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Denna kan ju inte stämma.
Skulle vara helt insane då för jag och sambon pratade här om dagen om att byta ut vår keramikhäll.

Nåja, beställt med faktura så får vi se.

Skrivet av Wheezymoon:

Hoppas du får en, hann tyvärr inte själv att beställa en.

Skrivet av mastrovious:

Samma här men ska snacka med polaren som sagt som är elektriker

Min blev precis avbeställd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

Min blev precis avbeställd.

Samma här..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

Min blev precis avbeställd.

Ja det är en uppenbart felaktig prissättning.

Permalänk

Någon som sett dremel 3000/4000 eller liknande verktyg under BF? Hittar inget bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gdt43rszvdssdg_anon:

Någon som sett dremel 3000/4000 eller liknande verktyg under BF? Hittar inget bra.

Ingen jätte rea men denna är väl ok

https://www.amazon.se/-/en/dp/B014UXZHGY

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Har precis ett kundtjänstärende med Telia där de inte lyckats få till mina fakturor så det är rätt pris sedan i juli, har behövt lägga typ en arbetsvecka på att sitta i kö och sedan förklara ärendet om och om igen för deras kundtjänstmedarbetare.

Blev riktigt förvånad, men Telias kundtjänst har visat sig vara den absolut uslaste kundtjänst jag någonsin varit i kontakt med. Tomma löften, felaktig information och sedan ingen som helst lösning av själva grundproblemet utan det startar om igen varje månad.

Som exempel blev jag lovad att de skulle kreditera nästa faktura eftersom jag betalat dubbelt, men av någon anledning hade de gjort så att den inte drogs från autogiro men fortfarande hade status att den skulle betalas. Så de skickade den till Sergel inkasso. När jag då ringde in för att fråga vad som händer så blev jag bemött med att JAG som kund måste bestrida kravet från Sergel, de KUNDE inte återkalla kravet själva. Jag ifrågasatte om medarbetaren själv verkligen trodde att det inte var möjligt för dem att återkalla den, men hen stod på sig, det var helt omöjligt. Efter att jag bestridit kravet hos Sergel så skickade de en förfrågan till Telia som så här en månad senare fortfarande inte har svarat Sergel, så kravet ligger kvar men är "pausat".

Sop-ruttna, på en skala från 1-10 så får de en lavett och en spark i skrevet. Rekommenderar varmt att man undviker dem.

Bara för att ytterligare tydliggöra hur komplett inkompetenta Telia är så fick jag igår en uppdatering om att Telia meddelat Sergel att kravet ska stå kvar (för det var enligt den personen jag som begärt uppskov och sen inte betalat, helt felaktigt) och att jag ska betala det. När jag ringer in till Telia (igen) så ber medarbetaren om ursäkt, kontaktar deras "inhouse-avdelning" och återkommer med att de nu har en fantastisk lösning till mig. De vill att jag betalar Sergel (accepterar skulden) och att de sedan ersätter mig och sätter in pengar på mitt konto. Vad fan?

Andra alternativet är att jag bestrider skulden hos Sergel igen, men hon kunde inte lova att de skulle lösa det då "för det är nån annan som har kontakt med Sergel och beslutar då".

Så jag gav upp, jag betalade skulden med löfte om att Telia skulle sätta in pengarna på mitt konto.

Två timmar senare får jag ett SMS om att de inte kan betala ut pengarna till mig "eftersom du har tjänster hos oss, så du kommer krediteras det på en senare faktura". Så återigen lovar de saker de inte sedan håller, löser inte problem de själv skapat utan lassar det på kunden att lösa deras egna agerande. Vi får väl se vad de säger när jag ringer för att säga upp det idag.

Helt vansinnigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Bara för att ytterligare tydliggöra hur komplett inkompetenta Telia är så fick jag igår en uppdatering om att Telia meddelat Sergel att kravet ska stå kvar (för det var enligt den personen jag som begärt uppskov och sen inte betalat, helt felaktigt) och att jag ska betala det. När jag ringer in till Telia (igen) så ber medarbetaren om ursäkt, kontaktar deras "inhouse-avdelning" och återkommer med att de nu har en fantastisk lösning till mig. De vill att jag betalar Sergel (accepterar skulden) och att de sedan ersätter mig och sätter in pengar på mitt konto. Vad fan?

Andra alternativet är att jag bestrider skulden hos Sergel igen, men hon kunde inte lova att de skulle lösa det då "för det är nån annan som har kontakt med Sergel och beslutar då".

Så jag gav upp, jag betalade skulden med löfte om att Telia skulle sätta in pengarna på mitt konto.

Två timmar senare får jag ett SMS om att de inte kan betala ut pengarna till mig "eftersom du har tjänster hos oss, så du kommer krediteras det på en senare faktura". Så återigen lovar de saker de inte sedan håller, löser inte problem de själv skapat utan lassar det på kunden att lösa deras egna agerande. Vi får väl se vad de säger när jag ringer för att säga upp det idag.

Helt vansinnigt.

Det låter dock som att de löser det år dig.
Istället för att få pengarna kontant får du dem i krediterade fakturor (dvs du slipper betala det nästa gång fakturan ska betalas).
Så gjorde vi på den ISPn jag jobbade för också (ej Telia). Vi kunde enbart kompensera kontant vid avslut(ade) abonnemang.
Men vi håller tummarna.