Paramount+ får inget plus av mig.

Permalänk
Medlem

Paramount+ får inget plus av mig.

Läste idag att Paramount+ har, dagen innan säsongspremiär, dragit tillbaka ST: Discovery från Netflix. Vi som vill titta på den i fortsättningen måste således vänta till nästa år och då införskaffa Paramount+ för att kunna se serien.

Nu var det förvisso inte oväntat att Paramount skulle göra alla Star Trek-serier unika för deras egen streamingtjänst men att göra på detta sätt gör inte att jag känner jag vill lägga pengar på den i framtiden.

Uppenbarligen har det funnits någon slags klausul i kontraktet som gjort att Netflix inte kunnat göra något åt saken, de har iaf fått tillbaka de pengar de lagt ut för serien om jag förstått det rätt.

Surt tycker jag det är i alla fall.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Det finns ju andra sätt att se det, men det får man inte prata om här

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det finns ju andra sätt att se det, men det får man inte prata om här

Är bara så jäkla trist att det är så man behöver göra om man inte vill vänta ett halvår-år. Filmbolagen verkar verkligen inte fatta detta.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Inaktiv

Den här utvecklingen med att alla vill ha prenumerationstjänster för sitt eget innehåll är varken önskvärd eller framtidssäker. Jag tänker absolut inte betala för hbomax, disney+, paramount+, netflix, prime video och alla andra jävla tjänster de tror jag ska lägga ut 400 kr i månaden för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259487:

Den här utvecklingen med att alla vill ha prenumerationstjänster för sitt eget innehåll är varken önskvärd eller framtidssäker. Jag tänker absolut inte betala för hbomax, disney+, paramount+, netflix, prime video och alla andra jävla tjänster de tror jag ska lägga ut 400 kr i månaden för.

Nej, precis det jag också menar. Nedladdningarna kommer börja öka igen pga detta.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Nej, precis det jag också menar. Nedladdningarna kommer börja öka igen pga detta.

Tror dessvärre också det. Förut var Netflix (och Spotify) räddningen från en normaliserad piratkultur, men om precis alla ska ha egen tjänst kommer det bli orimligt för de flesta att ha alla så de kanske fokuserar på en eller två och sen tillgodogöra sig övrigt material de är intresserade utav på "annat sätt".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon259487:

Den här utvecklingen med att alla vill ha prenumerationstjänster för sitt eget innehåll är varken önskvärd eller framtidssäker. Jag tänker absolut inte betala för hbomax, disney+, paramount+, netflix, prime video och alla andra jävla tjänster de tror jag ska lägga ut 400 kr i månaden för.

Om man har möjlighet att planera sitt tittande lite behöver man ju eventuellt inte ha aktiva abonnemang på alla samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Om man har möjlighet att planera sitt tittande lite behöver man ju eventuellt inte ha aktiva abonnemang på alla samtidigt.

Det är ju inte särskilt praktiskt att hålla på att avregistrera sig och registrera om sig flera gånger per år. Visst, det går och det är säkert latmasken som talar men ändå. Ska filmbranschen få bukt med nedladdningarna så måste de börja samarbeta med varandra, inte göra precis tvärtom.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Mediabolagen har ju inte ändrat sitt beteende alls egentligen. Prio ett är att skydda sina rättigheter och maximera vinst. Saker som användarbarhet och tillgänglighet verkar inte finnas med i deras ekvation öht.
Ganska övertygad att det här kommer att bli värre, med en tjänst per produktägare och sedan en uppsjö av tjänster där innehållet fladdrar från dag till dag pga rättigheter och regio er.
Det är liksom en roadmap till piratebay 4.0...

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Och, som extra grädde på moset, nu har många också tagit bort möjligheten att avsluta abb i tv-apparna. Man måste logga in på webben/mobilappen... Funkade fint förr så man kan ju fundera på anledningarna, att främja användarna tror jag inte är en av dom

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Nu har dom ändrat sig om att den skulle visas först nästa år i Sverige och det nya datumet blir 26 november (imorgon).. på Paramount+ såklart.

Man får nog räkna med att allt Star Trek kommer hamna på Paramount+.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Man får nog räkna med att allt Star Trek kommer hamna på Paramount+.

Det har jag räknat med sedan jag såg att tjänsten var på gång. Att de skulle rycka mattan under fötterna på oss bara dagen innan premiär för en ny säsong var dock inte så väntat och ganska fult gjort. Lite trist att Netflix gick med på det också så det är inte bara Paramount som jag är sur på.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Hedersmedlem

Hur funkar det här, när kommer avsnitten av Discovery ut i Sverige?

T.ex. S04E04 är redan tillgänglig utomlands, men har den kommit / när kommer den till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Hur funkar det här, när kommer avsnitten av Discovery ut i Sverige?

T.ex. S04E04 är redan tillgänglig utomlands, men har den kommit / när kommer den till Sverige?

Uppenbarligen backade Paramount efter alla protester så serien ska vara tillgänglig i de länder där Paramount+ finns. Den ska också finnas att se via appen Pluto TV för de länder som ännu inte har Paramount+. Huruvida det innebär man kan se den från Sverige vet jag inte men det går ju alltid använda en VPN för att komma runt det i sådana fall.

Edit: Då Paramount+ finns i Sverige och serien ska finnas där så är det den vägen som gäller, om man vill se den legitimt.

Kollade upp.
Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alphahanne:

Uppenbarligen backade Paramount efter alla protester så serien ska vara tillgänglig i de länder där Paramount+ finns. Den ska också finnas att se via appen Pluto TV för de länder som ännu inte har Paramount+. Huruvida det innebär man kan se den från Sverige vet jag inte men det går ju alltid använda en VPN för att komma runt det i sådana fall.

Edit: Då Paramount+ finns i Sverige och serien ska finnas där så är det den vägen som gäller, om man vill se den legitimt.

Bestämde mig för att testa detta den här veckan för Star Trek Discovery S04E04.

S04E04 finns ännu inte ute på Paramount+ i Sverige, fast det finns tillgängligt utomlands. Detta tvärtom mot vad som står på t.ex. Justwatch. (Det är ju inte Paramount+ fel att Justwatch har fel information, men de listar ju själva inte sitt eget utbud någon annan stans än just i deras app, och bara om man har ett konto...)

Går inte heller att kolla på Paramount+ på något vettigt sätt. Ska finnas en app till LG Smart TV men den finns inte i min appbutik iaf. Finns ingen app till Playstation heller, så det går inte att köra den vägen. Finns en Android-app som ska funka att casta till TV:n, men det funkade inte för mig när jag testade. Casta Youtube till TV:n funkar t.ex. men inte att casta detta. Antar att jag behöver en "riktig" Chromecast...

Det som kvarstår blir väl att koppla in en HDMI-kabel i laptopen. Som någon slags grottmänniska. När avsnittet väl kommer ut alltså. (Eller, tja, jag skulle väl rent teoretiskt kunna casta med Miracast eller via min Steam Link, men kvalitén skulle nog bli rätt skit.)

Paramount gör verkligen inte det särskilt attraktivt att betala 69 kr/månad för deras tjänst kan man säga. Ska det vara så bökigt att kolla genom Paramount+ och dessutom får man inte ens grejerna samtidigt som USA så känns det extremt ovärt...

Sannolikt så avslutar jag nog prövoperioden innan de börjar dra några pengar. Besvikelsen är total.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pv2b:

Bestämde mig för att testa detta den här veckan för Star Trek Discovery S04E04.

S04E04 finns ännu inte ute på Paramount+ i Sverige, fast det finns tillgängligt utomlands. Detta tvärtom mot vad som står på t.ex. Justwatch. (Det är ju inte Paramount+ fel att Justwatch har fel information, men de listar ju själva inte sitt eget utbud någon annan stans än just i deras app, och bara om man har ett konto...)

Går inte heller att kolla på Paramount+ på något vettigt sätt. Ska finnas en app till LG Smart TV men den finns inte i min appbutik iaf. Finns ingen app till Playstation heller, så det går inte att köra den vägen. Finns en Android-app som ska funka att casta till TV:n, men det funkade inte för mig när jag testade. Casta Youtube till TV:n funkar t.ex. men inte att casta detta. Antar att jag behöver en "riktig" Chromecast...

Det som kvarstår blir väl att koppla in en HDMI-kabel i laptopen. Som någon slags grottmänniska. När avsnittet väl kommer ut alltså. (Eller, tja, jag skulle väl rent teoretiskt kunna casta med Miracast eller via min Steam Link, men kvalitén skulle nog bli rätt skit.)

Paramount gör verkligen inte det särskilt attraktivt att betala 69 kr/månad för deras tjänst kan man säga. Ska det vara så bökigt att kolla genom Paramount+ och dessutom får man inte ens grejerna samtidigt som USA så känns det extremt ovärt...

Sannolikt så avslutar jag nog prövoperioden innan de börjar dra några pengar. Besvikelsen är total.

Visst är det bra? Vi betalar mest och får allting sist. Minst utbud dessutom. Jepp, piratlivet lever vidare tills dessa idioter till aktörer TILL SLUT begriper att de får samla allt på ETT ställe. Pengar till rätt ägare när en film ses. Varför är det så jävla konstigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Bestämde mig för att testa detta den här veckan för Star Trek Discovery S04E04.

S04E04 finns ännu inte ute på Paramount+ i Sverige, fast det finns tillgängligt utomlands. Detta tvärtom mot vad som står på t.ex. Justwatch. (Det är ju inte Paramount+ fel att Justwatch har fel information, men de listar ju själva inte sitt eget utbud någon annan stans än just i deras app, och bara om man har ett konto...)

Går inte heller att kolla på Paramount+ på något vettigt sätt. Ska finnas en app till LG Smart TV men den finns inte i min appbutik iaf. Finns ingen app till Playstation heller, så det går inte att köra den vägen. Finns en Android-app som ska funka att casta till TV:n, men det funkade inte för mig när jag testade. Casta Youtube till TV:n funkar t.ex. men inte att casta detta. Antar att jag behöver en "riktig" Chromecast...

Det som kvarstår blir väl att koppla in en HDMI-kabel i laptopen. Som någon slags grottmänniska. När avsnittet väl kommer ut alltså. (Eller, tja, jag skulle väl rent teoretiskt kunna casta med Miracast eller via min Steam Link, men kvalitén skulle nog bli rätt skit.)

Paramount gör verkligen inte det särskilt attraktivt att betala 69 kr/månad för deras tjänst kan man säga. Ska det vara så bökigt att kolla genom Paramount+ och dessutom får man inte ens grejerna samtidigt som USA så känns det extremt ovärt...

Sannolikt så avslutar jag nog prövoperioden innan de börjar dra några pengar. Besvikelsen är total.

Vad jag förstått så får resten av världen tillgång till avsnitten dagen efter, alltså fredagar, så det borde finnas där imorgon.

Har inte provat tjänsten och tänker inte göra det heller efter vad de gjorde med att dra tillbaka serien från Netflix så för min del kvittar det om det finns app till TVn eller inte. Har själv HTPC dock så tittar på Netflix via datorn och inte via appen i TVn. Det kan man tycka är stenålder men personligen tycker jag det är smidigare än att hålla på och bläddra/skriva med fjärrkontrollen.

Försvarar inte Paramount det minsta, tvärtom. De sket i det blå skåpet för min del när de gjorde sådär. Som sagt, PlutoTV kan man ju köra, man måste dock använda VPN för att ens kunna installera den då den inte är tillgänglig i Sverige.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jahopp. Här hänger man med. Så Star trek: Discovery går på Paramount + nu? En streamingtjänst jag aldrig tänkt skaffa. Förbannat också. Får kolla upp vad det kostar per månad.

ÄR löjligt nu med alla streamingtjänster. En serie här, två, en där och tre där..........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kollade precis på några minuter av ett avsnitt av Star Trek Discovery via Paramount+, men jag slogs av att videokvalitén var betydligt sämre än förväntat.

Jag hade redan bestämt mig för att säga upp det här (se tidigare inlägg) men gör jag något fel? Måste man göra något speciellt för att det inte ska se ut som skit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jag kollade precis på några minuter av ett avsnitt av Star Trek Discovery via Paramount+, men jag slogs av att videokvalitén var betydligt sämre än förväntat.

Jag hade redan bestämt mig för att säga upp det här (se tidigare inlägg) men gör jag något fel? Måste man göra något speciellt för att det inte ska se ut som skit?

Bäst är väl att skriva till deras support och klaga.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Skaffade precis en konto för att ungarna ska kunna se paw patrol filmen, men finns det inga användar profiler!? Är det svenska tjänsten gimpad? För när man söker på nätet står det att man ska kunna välja och skapa profiler, men inget sådant finns när jag går in på paramountplus.com och loggar in. Kan ju inte gärna släppa in dem att navigera i ett UI med omslag för t.ex dexter osv, även om det finns "föräldrakontroll" för att stoppa dem från att faktiskt starta avsnitten.

Verkar för övrigt väldigt barskrapat, har lösa avsnitt men inga hela säsonger av paw patrol, misstänker att vi inte kommer forsätta efter de 7 dagarna som är gratis, har ju trots allt redan Netlix, Disney+, Viaplay och HBO Max. Men det här blir billigaste sättet att se filmen i alla fall.

Permalänk
Avstängd

Skaffar ni Comhem play + så har ni Paramount+ där. Jag har kollat på nytt Discovery avsnitt varje fredag och den episka serien Yellowstone på söndagar. Riktigt bra innehåll på Paramount+ jämfört med de andra anser jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Bestämde mig för att testa detta den här veckan för Star Trek Discovery S04E04.

S04E04 finns ännu inte ute på Paramount+ i Sverige, fast det finns tillgängligt utomlands. Detta tvärtom mot vad som står på t.ex. Justwatch. (Det är ju inte Paramount+ fel att Justwatch har fel information, men de listar ju själva inte sitt eget utbud någon annan stans än just i deras app, och bara om man har ett konto...)

Går inte heller att kolla på Paramount+ på något vettigt sätt. Ska finnas en app till LG Smart TV men den finns inte i min appbutik iaf. Finns ingen app till Playstation heller, så det går inte att köra den vägen. Finns en Android-app som ska funka att casta till TV:n, men det funkade inte för mig när jag testade. Casta Youtube till TV:n funkar t.ex. men inte att casta detta. Antar att jag behöver en "riktig" Chromecast...

Det som kvarstår blir väl att koppla in en HDMI-kabel i laptopen. Som någon slags grottmänniska. När avsnittet väl kommer ut alltså. (Eller, tja, jag skulle väl rent teoretiskt kunna casta med Miracast eller via min Steam Link, men kvalitén skulle nog bli rätt skit.)

Paramount gör verkligen inte det särskilt attraktivt att betala 69 kr/månad för deras tjänst kan man säga. Ska det vara så bökigt att kolla genom Paramount+ och dessutom får man inte ens grejerna samtidigt som USA så känns det extremt ovärt...

Sannolikt så avslutar jag nog prövoperioden innan de börjar dra några pengar. Besvikelsen är total.

På min LG från förra året är Paramount+ inbakat i Apple TV-appen.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dallen:

På min LG från förra året är Paramount+ inbakat i Apple TV-appen.

Ingår Paramount+ om man prenumererar på Apple TV? Eller hur funkar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Ingår Paramount+ om man prenumererar på Apple TV? Eller hur funkar det?

Nej, men AppleTV appen kan länkas till en del av de andra så man kan söka i alla samtidigt.
Tyvärr inte alla som har stöd för det.

Däremot ingår Paramount+ i Comhem Play+

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Host emby/plex host

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA