Uppesittarkväll med Webhallen och SweClockers inför Black Friday

Permalänk

Har fått höra i kundtjänst jag me att det alltid är kostnad på returfrakten, vill dock minnas att det var bra mycket billigare än 299kr

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/info/15-Angerratt-och-oppet-kop

"För att nyttja din ångerrätt behöver du ångra dig muntligen eller skriftligt inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. Detta skall göras till vår kundtjänst på telefonnummer 08-673 60 00, eller via vårt kontaktformulär. Du står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad och når Webhallen oskadad."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dhanjel:

https://www.webhallen.com/se/info/15-Angerratt-och-oppet-kop

"För att nyttja din ångerrätt behöver du ångra dig muntligen eller skriftligt inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. Detta skall göras till vår kundtjänst på telefonnummer 08-673 60 00, eller via vårt kontaktformulär. Du står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad och når Webhallen oskadad."

Då var det klargjort, synd att jag hade fel. Inte så det kryllar av webhallenbutiker ute i Sverige tyvärr.

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Ja det låter dåligt i så fall, för då framgår det inte riktigt på hemsidan. Såvida inte någon kan leta bättre än jag, det ska väl dock kanske inte behövas dock..

Detta läste jag när det var aktuellt för mig och det står fortfarande kvar.
"
Man kan köpa en fraktsedel via Postnords hemsida här (länk): Skickadirekt - annars kan man även göra det direkt via ombud.
Välj tillvalet företagspaket. Observera att returnerade varor som skickats som PostNord Mypack eller andra fraktsätt vilka kräver att vi hämtar ut paketet hos ombud inte kan hämtas ut av oss. Webhallen ersätter inte porto för returer som hamnat hos ombud
."
Så tycker det är tydligt att man själv köper frakten.
Möjligt att jag kunde fått det billigare men orkade inte hålla på med kundtjänst.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ja, det blir rätt dumt. Köpte en AIO som inte passade i datorn som fyndvara, ca 800kr.
Kostar över 200kr att skicka tillbaka.

Jag kommer nog hålla mig till butiker som även har fraktfria returer framöver. Sen, visst, det är sannolikt inbakat i priset på produkterna de säljer (till viss del åtminstone). Men det känns ändå bättre.

Synd, för jag gillar WH i övrigt och har handlat väldigt mycket där.

Permalänk
Medlem

Detta ändrar inte faktumet att ni ej bryr er att leverera till kunder som bokat rtx förra året.
Spenderar väl flera tusen varje år på webhallen, från och med nu får Inet de.

Permalänk

Glöm inte att fråga Webhallen hur det går med oss som fortfarande väntar på 3080 kort eller om dom tänker skita i oss!

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Detta ändrar inte faktumet att ni ej bryr er att leverera till kunder som bokat rtx förra året.
Spenderar väl flera tusen varje år på webhallen, från och med nu får Inet de.

Hur menar du? Båda de två RTX 3080-korten jag beställde strax efter release förra året levererades av Webhallen för det låga intropriset. Det ena anlände i slutet av mars i år, det andra i oktober. Kompisen som också beställde från Webhallen fick sitt kort även han. Webhallen har väl snarare varit en av de bästa återförsäljarna ur just den synvinkeln enligt vad jag sett när jag fortfarande följde den rekordlånga tråden som diskuterar detta. Har deras policy ändrats menar du?

EDIT: Ser nu att de ändrat sig, ja. Det blev väl helt enkelt för dyrt. Kan förstå att det inte är hållbart att gå back tusentals kronor per beställning, samtidigt som jag också kan förstå att folk är sura.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Finns det någon länk till livesändningen eller kommer den upp senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Finns det någon länk till livesändningen eller kommer den upp senare?

Bra fråga faktiskt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

Detta ändrar inte faktumet att ni ej bryr er att leverera till kunder som bokat rtx förra året.
Spenderar väl flera tusen varje år på webhallen, från och med nu får Inet de.

Har ett stort antal 10xxx spenderade hos webhallen. Blir oxå Inet om dom inte löser detta. Har alltid fått grym service från Inet. Men webbis har vart bra fram tills nu.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Finns det någon länk till livesändningen eller kommer den upp senare?

Skrivet av Paw:

Bra fråga faktiskt.

Övre "bilden" i artikel är länken till Youtube.
Men annars här.

Visa signatur
Permalänk

Jag handlar oavkortat enbart från butiker/företag som erbjuder fri frakt tillbaka. Oftast genom att erbjuda utskrift av en redan befintlig returfraktsedel eller att den faktiskt redan finns med i paketet som kommer.

Det är kundservice!

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Lite hint här för er som undrar vad det är för drops ikväll...

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UndaC:

Lite hint här för er som undrar vad det är för drops ikväll...

https://i.ibb.co/PCyvdCs/hints.jpg

En oändlig mängd med retro skinnpajer?

Permalänk
Medlem

Jag gissar på en omgång RTX 3XXX-kort till i närheten av MSRP är ett drop, Ett visst antal PS5:or är ett drop......och för egen del kan jag väl hoppas på en omgång Series X också för det är vad jag saknar och verkligen vill ha.

Sen hoppas ju jag på ett bra pris på ett par Joy-cons och Mario Party spelen så man kan ha lite kul på julafton när äntligen släkten kommer till en igen!

Permalänk
Medlem

Uppesittarkväll för Black Friday? Alltså den här sjuka konsumtionshetsen är ju helt störd.

Permalänk
Skrivet av UndaC:

Lite hint här för er som undrar vad det är för drops ikväll...

https://i.ibb.co/PCyvdCs/hints.jpg

Helt klart en rebus. Webhallen kommer rea ut läder-dreamcasts som varit i yttre rymden 🪐

Visa signatur

Loque Ghost S1 Limestone | Ryzen 3900x | Alpenföhn Black Ridge | Evga 2070 Super | Corsair 32GB DDR4-3200 | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Gött, ska självklart kika

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ja det låter dåligt i så fall, för då framgår det inte riktigt på hemsidan. Såvida inte någon kan leta bättre än jag, det ska väl dock kanske inte behövas dock..

Så är det, har returnerat 1-2 gånger och fick betala båda gångerna. Var även lite klödd att fixa frakten själv, tycker webbhallen kunde erbjuda fraktsedeln iaf och sen göra avdrag om det nu tvunget måste kosta.

Men ja, det är bara att handla med plånboken, använd inte butiker som inte har gratis retur. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Uppesittarkväll för Black Friday? Alltså den här sjuka konsumtionshetsen är ju helt störd.

Man kan ju ha sparat in på inköp under året för att försöka fynda nu istället.

Själv lär jag bara kolla in för den mysiga stämningen,
det enda planerade inköpet jag har är lite utan för temat på swec.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gurrrra:

Uppesittarkväll för Black Friday? Alltså den här sjuka konsumtionshetsen är ju helt störd.

Nädå, hjulen måste snurra vettu, ekonomi...

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Så är det, har returnerat 1-2 gånger och fick betala båda gångerna. Var även lite klödd att fixa frakten själv, tycker webbhallen kunde erbjuda fraktsedeln iaf och sen göra avdrag om det nu tvunget måste kosta.

Men ja, det är bara att handla med plånboken, använd inte butiker som inte har gratis retur. 🙂

Håller med om att det låter omständigt att styra upp frakten själv. En förtryckt retursedel med mottagaren betalar som sedan dras av från återbetalningen vore enklare.
Som konsument gillar jag såklart fria returer men andra sidan av myntet är ju att det lätt blir fler returer när det är gratis. Kostnaden är såklart inte gratis och måste tas in någonstans, med all sannolikhet på högre priser. På det sättet känns det mer rättvist att de som nyttjar returfrakten betalar för det själva.

Visa signatur

Loque Ghost S1 Limestone | Ryzen 3900x | Alpenföhn Black Ridge | Evga 2070 Super | Corsair 32GB DDR4-3200 | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair SF600

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Gurrrra:

Uppesittarkväll för Black Friday? Alltså den här sjuka konsumtionshetsen är ju helt störd.

Ser fram emot en balanserad diskussion kring Black Friday som fenomen och vart det är på väg, var gärna med i chatten och säg vad du tycker. Det är ju uppenbart att en stor del av communityt önskar och efterfrågar ”riktiga” erbjudanden men också en diskussion om hur urvattnad denna kampanjperiod är och fler har nämnt att de känner sig lurade.

Fokus kommer inte att vara ”kräng”.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyingls7:

Håller med om att det låter omständigt att styra upp frakten själv. En förtryckt retursedel med mottagaren betalar som sedan dras av från återbetalningen vore enklare.
Som konsument gillar jag såklart fria returer men andra sidan av myntet är ju att det lätt blir fler returer när det är gratis. Kostnaden är såklart inte gratis och måste tas in någonstans, med all sannolikhet på högre priser. På det sättet känns det mer rättvist att de som nyttjar returfrakten betalar för det själva.

Ja såklart det är en kostnad. Man kan ju alltid begränsa det till 1-2 fria returer per år eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyingls7:

Helt klart en rebus. Webhallen kommer rea ut läder-dreamcasts som varit i yttre rymden 🪐

Grafikkort från Nvidia eftersom läderpajen är med. De andra grejerna är ju inte lika viktiga även om Samsung Galaxy grejer säkert är lite rymdrelaterade.

Permalänk

Jag kan inte få rebusen till "DDR5" hur jag än försöker...

Här är jackan i alla fall (via Google bildsök): https://www.amazon.co.uk/SPIDI-P163-026-Metal-Leather-Jacket/... men det ger nog inte så mycket. Är det någon som kan identifiera konsolen eller vad det nu är?

Permalänk
Medlem

23... har ni någon att skicka till jobbet åt mig imorgon?

Hade tänkt köpa lite grejer till hemmaservern, men har helt tappat stunsen... den har ju funkat i många år, den pallar nog ett år till ...eller 5

// LZ

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av highwaystar:

Jag kan inte få rebusen till "DDR5" hur jag än försöker...

Här är jackan i alla fall (via Google bildsök): https://www.amazon.co.uk/SPIDI-P163-026-Metal-Leather-Jacket/... men det ger nog inte så mycket. Är det någon som kan identifiera konsolen eller vad det nu är?

Konsol:
https://www.businessinsider.com/nintendo-playstation-prototyp...

Edit:
Rymdbilden hittar man om man googlar
011000110110111101110011011011010110111101110011

Det verkar vara ett namn på en låt från ett tyskt black metal band.
https://www.youtube.com/watch?v=WfAUJlA2ZHA

Om siffrorna är binära blir det decimala talet 109330329071475. Säger mig ingenting