IPTVbox Formuler Z8 PRO/TVIP 605 4K vad gör dom?

Permalänk

IPTVbox Formuler Z8 PRO/TVIP 605 4K vad gör dom?

Hej!

Jag har kört IPTV i flera år nu men börjar bli less på att alla appar man laddar hem på sin smart tv börjar lagga, hänger sig, fungerar ibland inte när ens favoritlag spelar..

Har länge funderat på dessa iptvboxar: Formuler Z8 PRO/TVIP 605 4K.
Men vad gör de egentligen? Är det så att jag laddar hem apparna på boxarna som jag gjort på tvn och streama från boxen istället för att den har mer hårddisk än tvn?

Är det onödigt om jag redan har en smarttv?

- Om det inte är onödigt, vilken box är bäst? Jag använder den bara för att komma åt sportkanaler/kolla på serier/filmer jag får via iptvkanalutbudet.

Permalänk
Medlem

Om jag förstått dig rätt så är hårdvaran för slö i din tv så att det laggar? Du är säker på att det inte är uppkopplingen ? Jag skulle inte valt någon av de boxarna för ditt ändamål. nVidia Shield om du vill ha en fristående box eller nya chromecasten. En äldre kan säkert också lösa ditt problem men de är inte så dyra

Permalänk
Medlem

Har en formuler z8 och en formuler gtv funkar kanon, kollar med på sport och filmer via Iptv

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/335147-Apple-TV-4K-2nd-g...

Köpte detta till min LG GX Oled.
Aldrig rört LG kontrollen igen. Kör allt via denna och till och med streamat 4K spel till TVn.

Min tv har ”AirPlay” men videon laggade. Provade kabel och allt men det gick inte att se på materialet jag delade från mobilen. Med Apple TV så spelar den upp med bättre kvalitet och stabilt som bara den.

Utöver det så brukade jag tappa Wi-Fi på tvn.. nu händer inte detta och anslutningen är stabilt.

Kontrollen är touch så du kan scrolla istället för att klicka mellan appar och material.

Den har appstore och du kan ladda ner alla appar. IPTV borde nog inte vara något problem här då.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Johannesotto:

Hej!

Jag har kört IPTV i flera år nu men börjar bli less på att alla appar man laddar hem på sin smart tv börjar lagga, hänger sig, fungerar ibland inte när ens favoritlag spelar..

Har länge funderat på dessa iptvboxar: Formuler Z8 PRO/TVIP 605 4K.
Men vad gör de egentligen? Är det så att jag laddar hem apparna på boxarna som jag gjort på tvn och streama från boxen istället för att den har mer hårddisk än tvn?

Är det onödigt om jag redan har en smarttv?

- Om det inte är onödigt, vilken box är bäst? Jag använder den bara för att komma åt sportkanaler/kolla på serier/filmer jag får via iptvkanalutbudet.

Vad är det för TV vi pratar om? Hur gammal? Många tillverkare som implementerar Android i sina produkter är ju inte så bra på att erbjuda uppdateringar heller. Jag vet inte hur det är med boxarna du tittar på, men det kan ju vara värt att kolla upp.

Själv kör jag med en Apple TV 4k till min TV och är mycket nöjd med den. Jag har också erfarenhet både av AndroidTV-boxar samt jag har en smart TV som jag köpte så sent som förra året. Men precis som du upplever jag till och med en nästan ny TV som seg i jämförelse med AppleTVn.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Lyfter en gammal tråd istället för att skapa en ny...

Vill införskaffa en ny iptv-box och då min nuvarande Formuler Alpha Z behöver uppdateras.
Min box är numera obsolet på markanden men eftersom jag varit nöjd med den i övrigt så är den en ny Formuler som gäller.
Har förstått att Z8 Pro har varit en väldigt bra och driftsäker box men den verkar också vara på väg att fasas ut.
Vad jag kunnat hitta på nätet så är dess ersättare Z10/Z10 Pro men har läst att den varit behäftad med rätt mycket barnsjukdomar.

Är det någon som kör Z10/Z10 Pro och kan uttala sig hur buggig den är eller om man kommit till rätsida med barnsjukdomarna?
Finns det en bättre/stabilare/mera prisvärd box som jag bör kika på om jag vill fortsätta med Formulers stora utbud?

Tacksam för all input jag kan få i ämnet!

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag köpte en Z10 Pro Max för ungefär ett halvår sedan och är tvärnöjd med den! Gick på Max för att det skiljde så lite mellan de olika modellerna. Senaste firmware skickades ut för några veckor sedan och upplever i princip inga buggar eller random shutdowns etc.

Om jag vore dig så hade jag dock investerat i en Z11-modell. Dessa modeller får MYTVOnline3 vilket kan vara framtidssäkert och en stor anledning till att man kör Formuler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Hej,

Jag köpte en Z10 Pro Max för ungefär ett halvår sedan och är tvärnöjd med den! Gick på Max för att det skiljde så lite mellan de olika modellerna. Senaste firmware skickades ut för några veckor sedan och upplever i princip inga buggar eller random shutdowns etc.

Om jag vore dig så hade jag dock investerat i en Z11-modell. Dessa modeller får MYTVOnline3 vilket kan vara framtidssäkert och en stor anledning till att man kör Formuler.

Hmm...
Bra tips och input!
Har ju sneglat lite på Z11-modellerna men är så bekväm med MTOL2 så kände spontant att Z10-boxen vore "da shit" för mig...
Får kanske tänka om...
Dock gott att höra att Z10-boxarna numera är driftsäkra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Hmm...
Bra tips och input!
Har ju sneglat lite på Z11-modellerna men är så bekväm med MTOL2 så kände spontant att Z10-boxen vore "da shit" för mig...
Får kanske tänka om...
Dock gott att höra att Z10-boxarna numera är driftsäkra!

Som jag förstått det är det inga gigantiska skillnader i gränssnitt etc., snarare mer funktionalitet på 3 vs 2. Kanske en smakfråga om man behöver dessa funktioner men skiljer det några hundralappar så kanske det kan vara värt det.

Givet är väl också att Z11-modellerna lär ha längre livslängd sett till uppdateringar och firmwares med tanke på nyare modell helt enkelt.