PCIe reservkabel till Xilence Performance X 850W

Permalänk
Medlem

PCIe reservkabel till Xilence Performance X 850W

Har lyckats tappa bort mina reservkablar och saknar nu en PCIe 8-pin till nätagget. Hittar inga butiker som säljer. Måste jag kontakta tillverkaren och beställa efter?

Eller kanske någon swec:are sitter på ett liknande agg och har kallat som ligger och skräpar?

Permalänk
Samsung Sverige

Jag håller tummarna för dig!

Om du inte hittar något dock så går det "relativt" lätt att göra en egen kabel, det blir åtmistone billigare än ett nytt nätaggregat.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Det enklaste blir nog att kontakta tillverkaren och fråga om de kan skicka en ny. Lösa kablar är ovanligt och man behöver vara väldigt noga att kablarna är kopplade för sitt egna agg och inte riskerar att skada något.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

inte för att vara sån men men av nån anledning så kopplar jag bara namnet till billgt skräp från tidigt 2000tal med mer bling än funktion.

kan ev tänka på fel märke (tänker inte på Ass of Sweden).

men vist de kanske blivit bättre på 20 år.

men är de samma om jag nu tänker på rätt företag så är nog avsaknad av reservdelar en stor faktor.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

inte för att vara sån men men av nån anledning så kopplar jag bara namnet till billgt skräp från tidigt 2000tal med mer bling än funktion.

kan ev tänka på fel märke (tänker inte på Ass of Sweden).

men vist de kanske blivit bättre på 20 år.

men är de samma om jag nu tänker på rätt företag så är nog avsaknad av reservdelar en stor faktor.

Tycks minnas att jag läste skapligt bra recensioner av agget. Det är inte gammalt. Köpte det nytt våren 2020

Permalänk
Skrivet av MrMadMan:

Tycks minnas att jag läste skapligt bra recensioner av agget. Det är inte gammalt. Köpte det nytt våren 2020

Som sagt de agg jag tänker på är sen 20år tillbaka när nätaggen skulle va kromade och blinka 14 olika färger och moderkorten ha minst lika många färger som skär sig mot varandra.

och inte äns säker på om det är samma företag

Att detta inte är samma agg förstår jag givetvis men var första som kom i tanken bara.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows